עוגת פאדג’ שוקולד מ-5 מרכיבים

אוקיי הזמן קצר והמלאכה מרובה והגב תפוס כבר 4 ימים, אז הפעם בגזרת המתכונים מ-5 מרכיבים: עוגת פאדג’ שוקולד הורסת מהממת מאלחשת שוברת עוקצת נושכת וכו’.

אז מה צריך? חמאה, סוכר, ביצים, קמח ומן הסתם, שוקולד.

נתחיל עם השוקולד. מאחר והשוקולד הוא המרכיב העיקרי פה בעוגה [ובתכל’ס, בחיים], אז מומלץ להשתמש בשוקולד איכותי. שימו לב שאיכותי לא אומר בהכרח בעל מוצקי קקאו גבוהים, אבל במתכון הספציפי הזה צריך להשתמש בשוקולד עם 70% מוצקים, כדי לקבל את המרקם הרצוי.

בקיצור, קוצצים אותו, או חותכים אותו, או שוברים אותו, או פשוט שוקלים אותו אם הוא בא כבר במטבעות קטנים, וממיסים. אני בד”כ ממיס את השוקולד מעל סיר עם מים חמים, אבל בשביל להגיע לסיר היה צריך להתכופף, ובשביל להתכופף הגב צריך לאפשר והיום לא בא לו. אז המסתי את השוקולד במיקרוגל. כדברי נינה בונינה, sue me.

ואז, עוברים לחמאה. עכשיו תראו, אם תשקיעו גם בה, תקבלו נקודות בונוס, כי באמת מרגישים בהבדל. אני השמשתי בחמאה צרפתית מלוחה פנסית-שמנסית [demi-sel, שמתורגם מילולית ל”חצי מלוחה”, אבל קולינרית ל”מלוחה קלות”- אני מניח שיש בה מחצית מהמלח בחמאה מלוחה רגילה] אבל אם צריך לבחור, אז עדיף להשקיע בשוקולד. בכל מקרה, מערבלים את החמאה במיקסר עם סוכר במהירות בינונית, עד שהתערובת קרמית ואוורירית. זה אמור לקחת בערך 5 דקות, כולל גירודים של תחתית ודפנות הקערה.

מוסיפים את הביצים אחת אחרי השניה, ומערבלים היטב אחרי כל הוספה. אל תשכחו לעצור ולגרד את דפנות ותחתית הקערה, כדי שהמסה תתערבב היטב. אם אתם מוסיפים את הביצים מהר מדי או לא מוודאים שהתערובת אחידה, אז בסוף התערובת תיראה כמו קוטג’, ואז העולם ייחרב.

סתם הוא לא, זה יסתדר כשתוסיפו את השוקולד המומס, שהתקרר לו בינתיים [אבל תוודאו שזה לא קורה, כי אז תצטרכו לערבב ממש הרבה כדי למוסס את הגושים ולמולל את העצבים שלכם]. ואז קמח, וזהו! לתנור.

עכשיו רק צריך להיזהר לא לאפות יותר מדי. למה? כי א) בשוקולד יש מלא מרכיבי-טעם, שמתפוגגים יותר ויותר ככל שהשוקולד מתחמם/מתבשל יותר ויותר, ו-ב) בעוגה הזו יש הרבה שוקולד וחמאה, שהם חומרים מוצקים מטבעם, אז הם לא צריכים להתייבש יותר מדי בשביל להתייצב. בקיצור, חצי שעה והיינו פה!

מוציאם מהתנור, מקררים, וחותכים.

בדיוק בזמן לאורחים

עוגת פאדג’ שוקולד מ-5 מרכיבים

בתכל’ס, אפשר לזכור את המתכון הזה, שבמקור של דורי גרינספן ופיירוש מהספר chocolate desserts, בע”פ [הוא הכי עוגת חמאה קלאסית], לא רק כי יש חמישה מרכיבים [שאני ממליץ להשקיע בהם עד כמה שאפשר], אלא גם כי הכמויות קלות לזכירה. ותאמינו לי, כמה קל לזכור, ככה קל לזלול.

אני אוהב להכין את העוגה הזו בקוטר 22 ס”מ, וזה מה שאתם רואים בתמונות, אבל אם אתם רוצים עוגה גבוהה יותר, או נמוכה יותר- הרגישו חופשי להמיר. דבר נוסף שכיפי במתכון הזה הוא שאפשר להמיר לתבניות בקלות- זמן האפייה ישתנה לפי גובה המסה בתבנית.

  • 250 גרם שוקולד מריר, 70% מוצקי קקאו [אני אוהב להשתמש ב-Valrhona Guanaja]
  • 250 גרם חמאה, בטמפ’ החדר [אני אוהב להשתמש בחמאה מלוחה קלות]
  • 200 גרם סוכר [כוס אחת]
  • 4 ביצים, בטמפ’ החדר
  • 70 גרם קמח [חצי כוס]

חממו את התנור ל-180 מעלות ושמנו תבנית או רינג בקוטר 22 ס”מ וגובה 5 ס”מ לפחות. אם אתם משתמשים בתבנית, רפדו את התחתית בנייר אפייה. אם אתם משתמשים ברינג- הניחו אותו על מגש אפייה המרופד בנייר אפייה. בתכלס, אמורים לאטום רינגים עם נייר אלומיניום ונייר אפייה, אבל בעוגה הזו הנזילה מינימלית, אז אני מדלג על השלב הזה. אם אתם חוששים או רוצים נזילה אפסית, אתם מוזמנים לאטום.

קצצו את השוקולד והניחו בקערה חסינת חום. המיסו במיקרוגל או מעל סיר עם מים חמים, עם ערבוב מדי פעם, והניחו בצד להתקרר מעט.

בקערת מיקסר עם וו גיטרה [או מיקסר ידני, או אפילו כף עץ וקצת מרץ- ואז באמת מומלץ שהחמאה תהיה בטמפ’ החדר], ערבלו את החמאה עם הסוכר למשך 4-5 דקות במהירות בינונית [או גבוהה במיקסר ידני], עד שהתערובת קרמית ואוורירית. הוסיפו את הביצים, אחת אחרי השניה, וערבלו היטב אחרי כל הוספה. גרדו היטב את תחתית ודפנות הקערה בין כל הוספה כדי לוודא שהתערובת אחידה לגמרי. הוסיפו את השוקולד המומס, שהתקרר לו בינתיים, וערבלו היטב, על מהירות נמוכה, עד שהתערובת אחידה. הוסיפו את הקמח וערבלו קצרות, רק עד שהקמח נטמע. גרדו את דפנות ותחתית הקערה כדי לוודא שאין גושים של קמח או שוקולד שמתחבאים להם איפשהו. התערובת צריכה להיראות כמו קרם שוקולד שממש ממש בא לאכול אותו, ואני לא אספר לאף אחד אם יהיה חסר ממנה קצת לתבנית.

הכניסו לתנור ואפו במשך 25-30 דקות, או עד שהעוגה כבר לא מבריקה, תפחה מעט, וקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא מלוכלך קצת. הוציאו מהתנור, והניחו את התבנית/מגש עם הרינג על רשת לצינון מוחלט.

העבירו את העוגה למקרר לשעתיים, רק כדי למצק אותה בשביל שיהיה אפשר לחלץ אותה מהתבנית [אם אפיתם ברינג העבודה שלכם קלה יותר- פשוט שחררו מהצדדים והרימו את הרינג]. העבירו לצלחת הגשה, וחתכו, בשמחה ובצהלה.

72 thoughts on “עוגת פאדג’ שוקולד מ-5 מרכיבים

  1. אירה

    וואוו ניראה טוב!!!!
    איפה ניתן לרכוש את החמאה שהשתמשת בה? (דמי סל)

    איזה גודל של תבנית מלבנית/מרובעת תוכל להתאים לכמויות שבמתכון?
    תודה

    1. נועם מאת

      את החמאה הזו של חברת Paysan Breton, קניתי בשופרסל! יש גם חמאה רגילה [לא מלוחה, או “מתוקה” doux]. בתכל’ס אפשר גם להשתמש ברגילה ולהוסיף קצת מלח..
      תבנית עגולה בקוטר 22 היא כמעט באותו נפח כמו תבנית ריבועית בגודל 20×20 ס”מ.

        1. נועם מאת

          לפני כמה ימים נעמה [כמה תגובות למטה] דיווחה שהיא קיררה חצי שעה בפריזר ואז עוד רבע שעה במקרר ויצא “משובח”!

    1. נועם מאת

      במהלך הבדיקות למתכון ניסיתי גם עם M וגם עם L. המתכון עובד עם שני הסוגים. רק חשוב לבדוק את מוכנות העוגה לפי ההוראות. בהצלחה! 🙂

    1. נועם מאת

      באופן אישי אני חושב שהייתי שם כמויות שוות של קמח תפו”א, קורנפלור וקמח אורז, אבל אני מניח [לא ניסיתי] שגם כל תערובות-הקמחים הנפוצות יעבדו פה, מאחר והקמח הוא בכמות קטנה יחסית.
      בהצלחה! אם את מנסה, אשמח לקרוא דיווחים וממצאים (:

  2. רחלי

    הי
    חזרתי מפריז עם שוקולד מעולה וחמאת בורגול יעז שמחה וטובת לב, ולפתע מגלה שנשאר לי רק סוכר חום (לא הדמררה, אלא החום ממש עם המרקם הלח), יש טעם לנסות? או ש אתאפק ואחכה לסוכר לבן רגיל בסופר??

    1. נועם מאת

      בונסוארררר
      ברור שיש טעם לנסות! העוגה תצא אפילו קצת יותר פאדג’ית ועם קצת יותר טעם קרמלי (:
      בהצלחה! מחכה לקרוא איך יצא!!

    1. נועם מאת

      ווהו איזה כיף!
      לתבנית בקוטר 28 יש להכפיל ב-1.6 (קצת יותר מאחד וחצי).
      זמן האפייה כמובן יתארך מעט.
      בהצלחה! מחכה לקרוא איך יצא! 🙂

  3. אורי

    הי,
    הכנתי לשבת והכפלתי ב1.5 כי השתמשתי בתבנית מלבנית בינונית.
    היה מבצע על ספלנדיד 70٪, אז הוא זכה הפעם לככב.
    הייתה לי רק חמאה רגילה אז הוספתי טיפה מלח.
    יצא מעולה!
    טיפה מתוק מידי בעיני, אבל זאת הייתה רק אני. השאר אהבו בדיוק כך. הקפאתי כמה פרוסות לנסיון וזה היה מדהים אפילו יותר:)
    תודה רבה!

    1. נועם מאת

      בראוניז יכולים להיות פאדג׳יים, יכולים להיות צ׳ואיים, יכולים להיות עוגתיים ואפילו אווריריים. פאדג׳ במקור הוא ממתק דחוס, אז העוגה הזו גם כן דחוסה ומאוד שוקולדית.

  4. מיכל

    נועם נועם נועם
    איך אתה גורם לנו לצרוך את כל הטוב השומני הנהדר הזה😁 הכנתי ולמרות שלא הייתי בטוחה שזה אפוי מספיק כי הקיסם יצא רטוב, המקרר סידר הכל.
    העוגה יצאה מדהימה וחוסלה כולל הפרורים והפצפוצים.

        1. נועם מאת

          אפשר לאכול אפילו קר ישר מהמקרר! היא תהיה כמובן מעט יותר מוצקה מאשר בטמפ’ החדר. זה לגמרי עניין של העדפה אישית.

      1. נעמה

        הי נועם,
        כבר הכנתי פעם אחת את השלמות הזו, ואני רוצה להכין שוב היום אבל אין לי שעתיים למיצוק במקרר. זה מתכון לאסון, או שיהיה בסדר עם חצי שעה בפריזר? אני מכינה בתבנית מתפרקת.
        תודה על הבלוג המושלם והעצות!!

        1. נועם מאת

          הבעיה בפריזר זה שהוא יכול לקרר מהר יותר את החלק החיצוני, אבל תוך חצי שעה לא בטוח שהוא יצליח לקרר גם את החלק הפנימי.
          אני אומר לכי על זה, אבל אני אשים פתק בכותל ג’סט אין קייס 😉
          מחכה לעדכון!

          1. נעמה

            אחרי חצי שעה בפריזר העברתי למקרר לעוד כרבע שעה – יצא משובחחח!
            תודה על המתכון ❤️

  5. טלי

    הי! נראית מוטרפת בטעימותה.. רוצה להביא אותה ליום הולדת של חובבת שוקולד מושבעת. רעיון איך לקשט קצת? חוששת שלהוסיף למעלה ציפוי זה יהיה קצת טו מאץ.. או שלא? אשמח לשמוע את עצתך.

  6. גי אשד

    היי נועם,
    תודה על הבלוג המהמם.
    רציתי לשאול, מה יהיה ההבדל בתוצאה הסופית, אם החמאה תומס עם השוקולד ואז המשך המתכון עם הביצים והקמח…
    תודה!

    1. נועם מאת

      היוש,
      לא ניסיתי, אבל לדעתי הטעם השוקולדי יהיה חלש והעוגה תהיה מתוקה יותר.
      בעיקרון אפשר להוסיף קצת קקאו ולהפחית מהסוכר כדי לאזן את זה, אבל, כאמור, לא ניסיתי.

    1. נועם מאת

      היוש!
      במקרה הזה כל שינוי ב[מעט מאוד] מרכיבים, ישנה את התוצאה של העוגה.
      הדרך הכי בטוחה להגיע לתוצאה שהכי קרובה למקור זה להשתמש במגוון קמחים אלטרנטיביים [נגיד קמח תפו”א, קורנפלור, קמח אורז, אבקת שקדים], כדי למזער את ההשפעה כמה שיותר.

  7. מורן

    הכל נראה מדהים! אם אין לי מיקסר(רק מקציף ידני) בדירה המשוכרת הצנועב שלי, עדיף לא לעשות? יש דרך אחרת? תודה:)

  8. דרור

    היי נועם,
    אז אחרי שקניתי במיוחד תבנית 5X9 אינצ’ בשביל עוגת הבננות פירורים המהממתתתתת שלך, נתקלתי במתכון הזה שאני מתכוון להוציא אל הפועל. מבחינת הנפח אני מבין שהיא מתאימה; השאלה היא, האם התבנית בכלל תתאים מבחינת המרקם של העוגה ואם כן אז מה זמן האפייה שאתה מעריך?

    1. נועם מאת

      היוש!
      ממ, יכול להיות שזה יעבוד, אבל אני קצת חושש כיוון שתבניות אינגליש כמו שקנית הן צרות וגבוהות יחסית, מה שאומר שהמסה עצמה יושבת גבוה בתוך התבנית, ולכן זמן האפייה שלה גדל. באופן כללי זה לא ממש בעיה- אבל פה, זו עוגת פאדג’, אז העוגה יכולה להתייבש עד שתהיה מוכנה במרכז.
      תיאורטית אפשר לתקן את זה ע”י הורדה של טמפרטורת התנור במעט, אבל זה קצת ישפיע על המרקם.

  9. נעמה

    הי, הכנתי את העוגה כבר 3-4 פעמים, היא תמיד יוצאת טעימה וקוצרת מחמאות, אבל כל פעם האמצע של העוגה מתרומם ונוצר בקע מעגלי. אחרי שהעוגה מצטננת, זה שוקע חזרה וכאמור לא פוגם בטעם הנפלא, אבל אשמח להחכים ולדעת מה אני עושה לא בסדר. מקפידה על מרכיבים בטמפרטורת החדר ועוקבת אחרי הוראות המתכון באדיקות – אולי טמפרטורת התנור גבוהה מדי?
    תודה רבה על המתכונים ועל העזרה ותשומת הלב האישית!

  10. אורי

    היי נועם מה המצב? אם אני רוצה להכין את העוגה ברינג של 20 איך להכפיל אני משנה את הכמויות? תודה!

  11. דפנה

    היי נועם! האם יש אפשרות להוסיף איזו קצפת/קרם לצד העוגה? מה לדעתך יעבוד? או שלדעתך זה יגרע?

  12. דנה

    היי! 🙂 אם אחרי הקירור גיליתי שבעצם לא אפיתי מספיק, יש דרך להציל את העניין? כרגע הועברה למקפיא בתקווה שתתייצב

  13. ג׳ונאס

    אמנם זו לא הפעם הראשונה שאני אופה את העוגה, אבל זו הפעם הראשונה שאני מביא אותה לעבודה.
    מה אני אגיד, אנשים רבו על פרוסה נוספת. ניסו לנחש מרכיבים וליקקו כל פירור.
    צריך לשמור עם העוגה הזו על דופק גבוה: עובדים מדויק עם חומרים נכונים ואז יודעים: הפרפרים והזרמים זה תופעת לוואי מוכרת. לא היה לי כלום לקחת הביתה!!

    1. נועם מאת

      אמג מהרגע שקמתי בבוקר ידעתי שזה יהיה יום שפע היום. כבר כששמעתי ידעתי!
      אני חושב שהיית צריך לבחון אותם כמו שעושים במבחני קבלה בפצפוצים: ניחשתם מרכיב? קבלו עוד ביס.
      פרפרים וזרמים זה בדנ”א של פצפוצים, אבל מה נגיד על [עור] הברווז שיש עכשיו??
      אבל בסופו של דבר, גם אם לא נשאר כלום לקחת הבייתה- תמיד טוב לזכור-
      שהלב נמצא בבית.
      עריכה: וכמובן, תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.