ריבועי וולקנו מון פאי

שמעתם פעם על moon-pie??

זה חלק הכרחי ב-road trips, כשעוצרים בדרך לתדלוק [תרתי-משמע]!

וזה גם מה שמקבלים אחרי הנשיקה הראשונה!

אבל אם אתם לא רורי גילמור [ולמה שתהיו אם אפשר להיות לורליי או אמילי או סוקי או אפילו קירק רק גאד לא היא], אז אתם אולי מכירים את זה בתור חטיף שכורך מלית מרשמלואית בשני ביסקוויטים עגולים ועטוף כולו ברחמים בשוקולד; אם נשמע לכם מסובך, פשוט תחשבו סנדביץ’ קרמבו.

זה קראנצ’י וקראמבלי וצ’ואי ופאדג’י, מתוק ומלוח וכל מה שתרצו ממיס אמריקה חטיף שוקולדי להיות.

וזה ממש מייגע מלכלך להכין את זה בבית! גם כי אם אשכרה מכינים מרשמלו אז זה מציק ברמות לזלף ולהתעסק איתו, וגם אם זה מרנג אז הכל טוב ויפה עד שמגיע הרגע שצריך לטבול את כל הקונסטרוקציה בשוקולד ואז all שחוּר breaks loose.

אבל אם אתם ממש מתעקשים, אז יש משהו עוד יותר טוב מכריכי קרמבו אישיים:

חיתוכיות קרמבו אישיות!

כי אני מכיר אתכם, ווע ווע איך שאני מכיר אתכם, ואני יודע שאתם אוהבים להכין תבנית שלמה ולחתוך אותה למלא מנות אחרי זה כי ככה אתם מרגישים שהכנתם מלא עוגיות כשבעצם עשיתם תבנית אחת.

מה גם שכשאתם רואים את המוצר הסופי ממש מולכם [אבל תיזהרו לא לרייר עליו], יש לכם פתאום יותר כוח לתקתק את העבודה.

כמו החמור והגזר! או שאולי זה הקוף והבננה? אה לא, זה הארנב והשניצל.

בקיצור, זה הדבר המושלם להכין בכל יום ובייחוד היום,

כי אתם יודעים איזה יום היום.

ריבועי וולקנו מון פאי

טוב אז אחרי ההצלחה המסחררתתתת של ריבועי הוולקנו האיקוניים ואחותם הצ’יזקייקית, הגיע תורה של הדודה סמנת’ה!

במון פאי האלמנטים הם גראהם קרקר’ז [שגם להם יש מתכון בבלוג, אבל אני השתמשתי בפתי בר הוממייד], מרנג-מרשמלואי-קרמבואי- ושוקולד. וזה בדיוק מה שיש פה, רק בקונסטרוקציה קצת אחרת; המתכון המקורי הוא של ג’וי ווילסון [שבתכל’ס שווה לעקוב אחרי האינסטגרם שלה ולו רק בגלל סשני הספיירל], אבל שיניתי טיפונת את המתכון כדי שיהיה קצת יותר נוח ו..פצפוצי.

אני אוהב להשתמש בשוקולד עם אחוז מוצקי קקאו גבוה [בסביבות ה-72%- אני השתמשתי בארגוואני של ולרונה] כדי שזה יאזן את המתיקות של המרנג המתוק, ובלי קשר, ארגוואני הוא כנראה האהוב עליי.

שימו לב שלהכנת המתכון תצטרכו תבנית ריבועית [או רינג] בגודל 20-23 ס”מ. אני אוהב 20 ס”מ כי אני קונה ניירות אפייה בגודל של 40×60 ס”מ, ואם אני חוצה אחד לאורכו, אני מקבל שתי יריעות ארוכות של 20×60 ס”מ, ואז אני קוצץ 20 ס”מ מה-60 ואז יש לי גם שתי יריעות לריפוד התבנית, וגם שני ריבועים מושלמים של 20×20 שאני יכול להשתמש בהם בפעם אחרת, במקום להיוותר עם שאריות נייר קטנות ומעיקות שמתעופפות לכל מקום! אבל זה כבר ביני לבין הפסיכולוגית שלי.

בתכל’ס החיתוכיות האלה הן מיצורי הכלאיים הזה שטעימות בהרבה מאוד פרמוטציות; גם אם זה יצא מבולגן, גם אם התבלבלתם בשלבים, גם אם אוכלים קר/קפוא/פושר.. אין מצב שזה לא יצא מוש.

ואם כל זה לא מספיק לכם, אז המון-פאי נולד ב-29 לאפריל.

  • 100 גרם ביסקוויטים [אני השתמשתי בפתי בר שהכנתי]
  • 125 גרם קמח רגיל [כוס אחת פחות 3 כפות]
  • 1/2 כפית אבקת אפייה
  • 1/2 כפית מלח
  • 125 גרם חמאה רכה
  • 150 גרם סוכר חום בהיר [3/4 כוס]
  • 2 חלמונים
  • 1 כפית תמצית/משחת וניל
  • 2 חלבונים
  • 100 גרם סוכר לבן [חצי כוס]
  • קורט גדול מלח
  • 1/2 כפית תמצית/משחת וניל
  • 200 גרם פצפוצי שוקולד או שוקולד מריר, קצוץ אם יש צורך

חממו את התנור ל-180 מעלות, ורפדו תבנית אפייה ריבועית [20-23 ס”מ; אני השתמשתי ב-20] בנייר אפייה. שמנו אותו קלות והניחו בצד.

טחנו את הביסקוויטים לאבקה אחידה [אם יש לכם קוצץ קטן, זה הזמן המושלם להשתמש בו!]. אחרת תמעכו עם מערוך או פטיש או תסכול ומרמור; מה שעובד לכם. העבירו לקערה בינונית וערבבו ביחד עם הקמח, אבקת האפייה והמלח. הניחו בצד.

בקערת מיקסר המצוייד בוו גיטרה, ערבלו את החמאה עם הסוכר החום במהירות בינונית עד שהתערובת בהירה ואוורירית, בערך 5 דקות [גרדו את דפנות ותחתית הקערה לפי הצורך]. הוסיפו פנימה את החלמונים ואת הוניל, וערבלו עד שהתערובת אחידה. הורידו את מהירות הערבול, והוסיפו את תערובת הקמח. ערבלו בעדינות עד שנוצרים פירורים גסים. אם צריך- הסירו את הקערה מהמיקסר, וסיימו את הערבול ידנית.

העבירו כ-2/3 מהתערובת בתחתית התבנית המרופדת והמשומנת, ושטחו לשכבה אחידה. הכי קל לפזר גושי בצק על כל תחתית התבנית, ואז למעוך לשכבה אחת [עם הידיים שאני מקווה מאוד שנקיות], ואז לשטח עם פלטה מדורגת כדי שהשכבה תהיה ממש ממש ישרה. הניחו בצד בזמן שאנחנו מכינים את שכבת המרנג.

בקערה בינונית וחסינת-חום, ערבבו את החלבונים עם הסוכר הלבן והמלח. הניחו מעל סיר או קלחת עם מים רותחים, וודאו שהקערה עצמה לא נוגעת במים עצמם- אנחנו נחמם את התערובת באמצעות האדים [כמו שממיסים שוקולד]. המשיכו לערבב את התערובת עד שהסוכר נמס והתערובת חמה למגע- הטמפ’ פחות קריטית אבל הדבר הכי חשוב הוא שהסוכר יימס לחלוטין ולא תרגישו גרגרים כשתגעו בתערובת- ואז הסירו את הקערה מעל הסיר [נגבו את תחתית הקערה מכל האדים החמים- בזהירות] והניחו אותה במקום מבטחים על השיש, הוסיפו את משחת הוניל, והתחילו להקציף, עם מיקסר ידני [אני השתמשתי בתוסף של הבלנדר מוט], במהירות גבוהה, עד לקבלת קצף יציב, מבריק, צחור ומהמם; כ-5 דקות.

העבירו את המרנג מעל תחתית הבצק שבתבנית, ושטחו לשכבה אחידה [הכי נוח עם פלטה מדורגת]. פזרו את השוקולד מעל המרנג [או הניחו באובססיביות (אבל לא מוגזמת)]. לבסוף, את יתרת הבצק [השארנו הרי שליש], פזרו מעל, בפיסות אקראיות. כל שכבה לא אמורה לכסות בדיוק כל שכבה שמתחתיה; זה בסדר ואף רצוי שרואים מה מסתתר מתחת לכל שכבה. אנחנו בעד שקיפות הרי.

הכניסו את התבנית לתנור ואפו במשך 25-30 דקות, או עד שהחלק הבצקי מזהיב. הסירו את התבנית מהתנור והניחו על רשת לצינון מוחלט [אני אוהב להעביר למקפיא למשך שעה כדי שהחיתוך יהיה ממש ישר ונקי].

חלצו את החיתוכיות מהתבנית באמצעות ניירות האפייה, והעבירו לקרש חיתוך. חתכו לריבועים, הגישו בריגושים, והתכוננו לחוש קצת hectic מבפנים.

22 thoughts on “ריבועי וולקנו מון פאי

    1. נועם מאת

      המטרה של חימום החלבונים היא לא לבשל אותם, אלא זו טכניקה של הכנת מרנג- במקרה הזה מרנג שוויצרי- כי אנחנו רוצים שכבה מרשמלואית ו”דחוסה” [עד כמה שמרנג יכול להיות דחוס].

  1. חן

    אחלה מתכון לניצול שאריות החמץ! אליפות!
    (והיישור האובססיבי של המרנג זה עוד משהו שאתה צריך לעבוד עליו בדחיפות עם הפסיכולוגית..)

  2. לירון

    מה זה הדבר הטעים הזה! זה השילוב המושלם שלא ידעתי שהיה חסר לי בחיים. מתכון מעולה ומקורי ותוצאה מהממת מטריפת חושים. אפילו עם פתי בר של האחים גטניו לא הצלחתי להרוס. המלצה שלי – להיות ממש נדיבים עם הקורט מלח מרנג, נותן לזה קיק בקטע אחר

  3. א

    לרוב אני מסכימה עם כל מה שאתה כותב בקשר למתכון, ובכלל, אך לצערי הפעם יהיו ביננו חילוקי דעות
    בשלוש מילים: המתכון לא מדויק. פירוט? בבקשה:
    1. הבצק יצא פירורי לחלוטין ואי אפשר לקרוא למה ששוכב פה בקופסא “ריבועי וולקנו”
    2. אחרי שהשלמנו עם הקראמבל שהתקבל מהמתכון, כמות הסוכר והשוקולד הייתה בלתי נסבלת! ואגב גם כמות המלח – אתה אשכרה באמת מתכוון שנשים כפית שלימה של מלח? זה מזמן עבר את מה שנקרא איזון המתיקות וחיזוק הטעמים…
    3. בקשר למרנג, בסיום ההקצפה הוא אכן היה צחור ומהמם, אבל לאחר צינון הוא לא השאיר עקיבות – רק רטיבות מבאסת על הבצק 🙁
    אודה ממש לתגובה
    אלה

    1. נועם מאת

      נשמע [נקרא] ש-את- לא דייקת במתכון.
      1. הבצק לא אמור לצאת פירורי- אם הוא לא יוצא כמו בתמונות [בכוונה אני שם תמונות של כ-ל שלב], כנראה שמשהו לא היה בסדר, ועדיף להתייעץ איתי לפני שממשיכים.
      2. קצת מוזר שאת אומרת שגם כמות הסוכר וגם כמות המלח מוגזמים- כי הם מאזנים אחד את השני; אבל הכמות הכוללת של המלח במתכון היא טיפונת יותר מחצי כפית [חצי בקלתית ועוד קורט, שזה פחות משמינית כפית]. אם איכשהו הגעת לכפית שלמה אז.. לא יודע כנראה שקראת לא טוב?
      3. המרנג לא אמור להיעלם- אז או שלא הקצפת מספיק, או שלא אפית מספיק.

    1. נועם מאת

      moon pie הוא כמו סנדביץ’ של 2 ביסקוויטים, שבאמצע יש מלית מרשמלואית, וכולו מצופה בשוקולד.
      s’mores הוא כמו סנדביץ’ של 2 ביסקוויטים, אבל באמצע יש גם מרשמלו וגם שוקולד [למשל, ואם נמשיך באנלוגיית הסנדביץ’, אז כאילו על פרוסת ביסקוויט אחד מרחו מרשמלו, ובשני מרחו שוקולד. בפועל- מחממים את המרשמלו עד שהוא נחרך, ואז מסנדבצ’ים אותו בין 2 ביסקוויטים שעל אחד מהם יש קוביית שוקולד. החום של המרשמלו ממיס את השוקולד ומדביק את הכל ביחד]

  4. שני

    היי נועם,
    קודם כל מחמאות- המתכונים שלך נדירים וממש מעריכה את ההשקעה בצילום כל השלבים.. זה ממש עוזר 🙂
    הכנתי עכשיו את המתכון שלך לגראם קרקרס בשביל המתכון! השאלה שלי היא האם אתה ממליץ להכין את החיתוכיות קרוב למועד האכילה או שאפשר יום יומיים לפני?
    תודה מראש

    1. נועם מאת

      היוש!
      ראשית- איזה כיף! שמח מאוד שאת מעריכה (:
      לשאלתך- אפשר להכין יום-יומיים לפני- החיתוכיות נשמרות היטב גם בחוץ, גם במקרר וגם במקפיא. אני ממש עכשיו אוכל אחת שנשארה בחוץ שבוע [בקופסא אטומה] והיא עדיין מוש (:

  5. ליאה

    היי, הכוונה שאפשר להכין מהכמויות שבמתכון בתבנית של 20 ס״מ או שצריך להוריד כמויות באופן יחסית כדי להתאים מ23 ס״מ ל20?
    תודה רבה!

    1. נועם מאת

      היוש!
      המתכון הזה מתאים גם לתבנית 23 וגם 20. ב-23 החיתוכיות יהיו קצת נמוכות יותר, כמובן.
      [התמונות בפוסט הן של תבנית 20 ס”מ]

  6. אפרת

    רוצה לאזן את התגובה הלא נעימה שלמטה – המתכון מושלם. ממש לא מתוק מדי, וממש לא יותר מדי מלח. שמתי קורט די נדיב במרנג והייתי שמה אפילו עוד (או אולי לפזר טיפה מלח מלמעלה לפני האפייה?).
    המרנג ממש לא נעלם. אולי אפשר להוסיף עוד חלבון אחד אם רוצים שכבה עבה יותר אבל אז זה לא יהיה מאוזן עם כמות החלמונים, אז עדיף ככה.
    הבצק גם מעולה וממש לא פירורי, טיפה מועכים עם היד והכל מתחבר.
    לצערי ברגע האחרון גיליתי שיש לי רק 130 גרם שוקולד מריר, ואפילו ככה יצא מעולה.
    בקיצור תכינו לפי המתכון ויצא מושלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.