עוגת מלכת שבא

והפעם בגזרת הקלאסיקה: עוגת מלכת שבא!

כמו עוגת האופרה, מלכת שבא היא גם עוגה צרפתית קלאסית, אך זו חדרה לפנתאון האמריקאי [ואז העולמי] בזכות ג’וליה צ’יילד, שהציגה אותה באחת מתוכניות הבישול האמריקאיות הראשונות, The French Chef.

[הפרק הספציפי של העוגה שודר לראשונה ב-1965, אבל המתכונים התבססו על הספר Mastering the Art of French Cooking שיצא ב-1961].

מאז, כמובן, עבר הרבה שוקולד בנהר, וטעמים השתנו, טכניקות התפתחו ויכולות השתדרגו, וכתוצאה מכך, גם המתכון. תמיד אומרים על אפייה שזה מדע מדוייק, שזה נכון, אבל גם במדע מדוייק אם אתה יודע מה אתה עושה אתה יכול לשנות מה שבא לך, רק תהיה מודע לתוצאות, או לפחות.. מוכן אליהן.

אבל העוגה הזו היא מיוחדת, כי בעוד שהגירסה המקורית היא די fabulous בפני עצמה, אין כמעט וריאציות [מושכלות] שיכשלו- קמח מצה לגרסה כשל”פית? אולי להוריד קצת מהחמאה? או להוסיף קצת שקדים טחונים? אפילו הביצים סלחניות לקצת שינויים. לפעמים העוגה תהיה כבדה יותר, לפעמים רכה יותר, לפעמים עם טעם יותר שוקולדי ולפעמים עם פחות; אבל לא יצא לי להכין וריאציה שהעוגה לא הייתה טעימה.

הוריאציה האהובה עליי מותאמת קלות מאליס מדריץ’ [המלכה בפני עצמה], והיא זו שמובאת כאן. אני בד”כ אוהב לזגג אותה בזיגוג שוקולד אחיד למראה נקי ומלוטש, אבל תכל’ס, העוגה הזו טעימה גם בלי שום תוספת, רק עם קצת אבקת סוכר או קצפת אם אתם מתעקשים.

כל זה יפה ונחמד, אבל כפי שאתם רואים,

בתמונות פה החלטתי להיות קצת fancy ולהוסיף על השלמות בזיגוג משויש,

כי אחרי הכל,

It’s queen season

עוגת מלכת שבא

העוגה הזו היא אחת העוגות הראשונות שעולות בראש כשחושבים על עוגות שוקולד: לחה, עסיסית, מלאת טעם שוקולדי ונמסהההה בפה. היא משלבת גם טכניקה קלאסית עם שיטות מודרניות [אמריקאיות] לציפוי, שכדאי לדעת וכיף לעשות.

בעוד שבעוגה עצמה אני ממליץ להשתמש בשוקולד עם אחוז מוצקי קקאו גבוה [65%-70%], בזיגוג אני ממליץ להשתמש באיזה שוקולד מריר שטעים לכם- אין כמעט תוספת סוכר אז חשוב שתשתמשו בשוקולד שטעים לכם לאכול. ובכל מקרה, מאחר והשוקולד הוא המרכיב העיקרי כאן, אני ממליץ להשקיע גם בעוגה וגם בזיגוג, בשוקולד איכותי ומוש.

לעוגה

  • 170 גרם שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו [אני אוהב להשתמש ב-Valrhona Guanaja]
  • 140 גרם חמאה
  • 45 מ”ל ברנדי [או רום או קפה או ליקר או אפילו כלום] [3 כפות]
  • 70 גרם שקדים טחונים
  • 15 גרם קמח [2 כפות]
  • 4 ביצים, מופרדות, בטמפ’ החדר
  • 150 גרם סוכר [3/4 כוס]
  • קורט גדול מלח

לזיגוג

  • 170 גרם שוקולד מריר [אני אוהב להשתמש ב- Valrhona Caraibe שלו 66% מוצקי קקאו]
  • 110 גרם חמאה
  • 1 כף סירופ תירס או גלוקוזה
  • 30 גרם שוקולד חלב [אופציונלי, לזיגוג המשויש]
  • 30 גרם שוקולד לבן [אופציונלי, לזיגוג המשויש]

 להכנת העוגה:

חממו את התנור ל-190 מעלות. רפדו תחתית של תבנית קפיץ/מתפרקת בקוטר 20 ס”מ בעיגול של נייר אפייה. אל תשמנו את הצדדים.

שברו/קצצו את השוקולד והניחו בקערה חסינת חום ביחד עם החמאה. הניחו את הקערה מעל סיר עם מים רותחים, וערבבו מדי פעם, עד שכמעט הכל נמס. הורידו מעל הסיר, וערבבו עד שהשוקולד והחמאה נמסו לחלוטין. לחילופין, המיסו את השוקולד והחמאה במיקרוגל, בפולסים, בעוצמה בינונית, עם ערבוב תכוף. ערבבו פנימה את הברנדי והניחו בצד.

בקערה קטנה ערבבו את הקמח עם השקדים הטחונים. הניחו בצד.

בקערה גדולה [אליה ייכנסו כל המרכיבים בסוף], טרפו את החלמונים עם 50 גרם [1/4 כוס] מהסוכר עד שהתערובת אחידה. הוסיפו את תערובת השוקולד וערבבו היטב. הניחו בצד.

בקערת מיקסר נקייה [או קערה גדולה אחרת], הקציפו את החלבונים עם המלח במהירות בינונית עד שנוצר קצף לבנבן. תוך כדי הקצפה, הוסיפו בהדרגה את יתרת הסוכר [100 גרם/ חצי כוס], והמשיכו להקציף עד לקבלת מרנג לבן, בוהק ויציב אך עדיין גמיש. העבירו רבע מהמרנג מעל תערובת השוקולד, ופזרו מעל את הקמח והשקדים הטחונים. קפלו עם מרית גדולה עד שכמעט אחיד, ואז הוסיפו את יתרת המרנג וקפלו בעדינות עד לקבלת בלילה אחידה.

שפכו את הבלילה אל תוך התבנית המרופדת, ובמידת הצורך, הטו קלות את התבנית כדי ליישר את הבלילה בתוך התבנית. הכניסו לתנור ואפו למשך 25-30 דקות, או עד שקיסם הנכנס 2.5 ס”מ מהקצה יוצא כמעט נקי, אבל כשהוא נכנס למרכז הוא יוצא מלוכלך ולח. הוציאו את התבנית מהתנור והניחו על רשת לצינון מוחלט [אם אתם רוצים, אתם יכולים להכין את העוגה מראש, לעטוף היטב בניילון נצמד ולהקפיא לאחסון ממושך. לילה לפני, הפשירו במקרר, והביאו לטמפ’ החדר]. בינתיים, הכינו את הזיגוג.

להכנת הזיגוג:

הניחו את השוקולד המריר עם החמאה וסירופ התירס/גלוקוזה בקערה בינונית חסינת חום. הניחו את הקערה מעל סיר עם מים חמים, וערבבו מדי פעם עד שהתערובת כמעט נמסה לגמרי. הורידו מעל הסיר, וערבבו עד שהתערובת נמסה לחלוטין. [לחילופין, אתם כמובן יכולים להמיס במיקרוגל, בפולסים, בעוצמה בינונית, עם ערבוב תכוף]. העבירו בערך רבע מהזיגוג אל כלי נפרד [עדיף רחב כדי שיתקרר מהר], והניחו לו להתקרר עד שהוא במרקם שנוח למריחה- נשתמש בו לצפות את העוגה לפני הזיגוג. את יתרת הזיגוג השאירו בקערה.

לסיום העוגה:

במהלך האפייה העוגה תתפח מאוד, כמו סופלה, ותגיע לקצה התבנית ואפילו טיפונת יותר, אבל במהלך הקירור היא תצנח בחזרה לגובה המקורי שלה, כמו עוגת גבינה אפויה קלאסית. לפעמים, היא תשאיר קראסט פריך בחלק העליון של העוגה, ולפעמים הקראסט גם יהיה גבוה יותר בקצוות של העוגה מאשר במרכזה. אם אתם רוצים להגיש את העוגה בלי שום תוספת- אתם יכולים לוותר על השלב הבא, אבל אם אתם רוצים לצפות אותה, אתם יכולים לעשות את אחת הפעולות הכי כיפיות ביקום, שנקראת בז’רגון האמריקאי Leveling:

העבירו פלטה דקה בין קצוות העוגה לצדדים של העוגה כדי לשחרר אותן אחת מהשניה. עכשיו- פשוט לחצו ומעכו על הקראסט העליון המרומם, עם האצבעות, עד שהוא באותו גובה כמו מרכז העוגה, ובעצם כל העוגה עכשיו מיושרת. הניחו צלחת שטוחה או תחתית של תבנית טארט או משהו אחר, מעל העוגה עצמה [זה יעזור לשנע אותה], ופתחו את התבנית [כלומר שחררו את הקפיץ]. הפכו את התבנית כך שהצלחת שעכשיו הנחתם מעל העוגה- כעת למטה, והתחתית של התבנית למעלה, והסירו את התחתית ואת נייר האפייה. אם העוגה עדיין קצת עקומה- יישרו אותה כך שתהיה לגמרייי פלס. אם הצדדים גם קצת עקומים, אתם יכולים פשוט לקרוץ עם רינג טיפונת יותר קטן מהעוגה עצמה. כעת העוגה מיושרת ומוכנה לציפוי!

כשהזיגוג שהפרשנו בצד [ה-1/4 כמות הזו] התקרר והוא במרקם נוח למריחה, השתמשו בו בכדי לצפות את העוגה בשכבה דקה ואחידה שתחליק את כל פני העוגה, תדביק פירורים סוררים ותמלא כל סדק. העבירו את העוגה למקרר רק כי לייצב את השכבה הזו. אם אתם הולכים על המראה המשויש, המיסו בינתיים את השוקולד הלבן והחלב בקערות קטנות [ונפרדות]. הזיגוג שנמצא בקערה הגדולה אמור להיות מושלם לשימוש- טיפונת יותר קריר מטמפ’ גוף; או עדיין נוזלי ומבריק.

הוציאו את העוגה מהמקרר והניחו על רשת שמתחתיה מגש. שפכו את כל הזיגוג באופן אחיד מעל העוגה כך שהוא גם ינזל על הצדדים בשלמות, וישרו עם פלטה, בתנועה אחת או שתיים, את החלק העליון. זרזפו עם כפית את השוקולד הלבן והחום [לכל אחד מגיע כפית משל עצמו], ושיישו כאוות נפשכם. באופן אישי, אני אוהב את המראה המקושקש.

כשהזיגוג הפסיק לנזול מצדדי העוגה, העבירו לצלחת הגשה, והשאירו להתייצב בטמפ’ החדר [שם העוגה במיטבה] עד להגשה.

78 thoughts on “עוגת מלכת שבא

  1. נעמה

    קודם כל, האתר מדהים, תמונות מהממות ואתה תמיד מצחיק אותי. בקיצור – תענוג.
    העוגה המהממת הזו אפילו נראית ברת ביצוע לחובבנית כמוני (אולי לא הציפוי…) ועל כן שאלה: אני צריכה להכין גרסה נטולת גלוטן – עדיף להחליף את כל הכמות בקמח שקדים, או להשתמש בקמח ללא גלוטן במקום הקמח הרגיל?
    תודה!

    1. נועם מאת

      תודה רבה! איזה כיף (:
      שניהם יעבדו, אבל לדעתי שימוש בקמח ללא גלוטן ישמור יותר על המרקם המושלם של העוגה הזו.
      ואני דווקא מאמין בך שתצליחי את הציפוי- הוא לא מסובך בתכל’ס.
      בהצלחה! מחכה לקרוא דיווחים איך יצא! (:

  2. בטי

    מדהים..האתר, העיצוב, הצילומים מרהיבים
    ההסברים מדויקים ומקיפים, בקיצור..אתר בונבון אמיתי
    כיף גדול לקרוא, ונראה לי שאת העוגה הזאת אכין למרות שכולם סביב חוסכים בקלוריות

  3. סיסי

    היי נועם,
    האתר, העיצוב, התמונות והמתכונים – נפלאים, מדהימים ומאוד מקצועניים. ממש עונג לגלוש בבלוג שלך.
    סליחה על הבורות, את החלק של ה- LEVELING לא כל כך הבנתי, עם הפלטה והלחיצות של הקצוות. יש אפשרות להסבר פשוט יותר להדיוטים שבינינו 🙂 🙂 או העלאת תמונה?? 🙂 🙂
    ממש רוצה לנסות את העוגה הזו.
    רוב תודות על העזרה.

    1. נועם מאת

      תודה!! איזה כיף.

      האמת שזה פשוט אומר ליישר את העוגה- תדמייני עוגה שגבוהה בקצוות ונמוכה במרכז (כאילו היא שקעה), ואז דוחפים את הקצוות המורמים כך שיתיישרו עם המרכז.
      זה היה יותר ברור? אם כן, אעדכן את הפוסט 🙂

      1. סיסי

        תודה רבה, נועם. זה מה שתיארתי לעצמי, רציתי לוודא שהבנתי נכון. סליחה על ההטרדה.
        בבקשה תמשיך להעשיר אותנו במתכונים נפלאים והסיפורים המצחיקים.
        רוב תודות 🙂

        1. נועם מאת

          זה ממש לא הטרדה! אם כבר זה עוזר לי לדעת על מה לשים דגשים כשאני כותב מתכונים. וחוץ מזה אני שמח לעזור 🙂

    1. נועם מאת

      תודה!
      האמת שלא (: בבתי קפה בד”כ מגישים פונדנט [עוגות שוקולד חצי אפויות עם מרכז נוזלי]. זו אשכרה עוגה אמיתית שאפשר לפרוס.

  4. שיר

    אם רוצים להכין עוגת שוקולד טעימה כפי שזו נראת, האם אני יכולה לעשות את העוגה גם ללא הציפוי (כי היא לא לאורחים או משהו) ואז להכין את העוגה ב-2 תבניות אינגליש קייק במקום בתבנית עגולה? תודה רבה מראש,
    ואני פשוט כל פעם נפעמת מהאתר והמתכונים.

    1. נועם מאת

      בהחלט! אין סיבה שזה לא יעבוד.
      אני לא בטוח איזה גודל התבניות אינגליש שלך [אין גודל סטנדרטי], אבל אולי צריך להגדיל מעט את המתכון כדי שיספיק ל-2 תבניות.
      בהצלחה!! מחכה לקרוא עדכונים ודיווחים!! (:
      עריכה: אה, ואני קונה את השקדים כבר טחונים (:

      1. שיר

        יצא מדהים מדהים! אכן עשיתי ב-2 אינגליש קייק, חד פעמיות מנייר, עם אותן הכמויות בדיוק. זמן אפייה טיפה יותר קצר.
        תודה רבה על כל הפירוט והתמונות! זה מאוד עוזר!

  5. ארלט

    רוצה להודות לך על כל השיתופים וההסברים והתמונות שמסבירות גם לאופה הביתית.
    מבחינתי אתה תמיד מאתגר עם כל המתכונים המיוחדים
    מקווה שתמשיך להעשיר אותנו בידע שלך
    😍

  6. דני

    נראה מדהים!!!
    אין לי תבנית מתאימה. אפשר להשתמש ברינג בקוטר 20 (רינג נמוך) ולעשות “תמיכה” עם נייר אפייה?

  7. אורי

    הי,
    אצלנו בבית אין כזה דבר עוגה קטנה יותר מקוטר 26… ואני תמיד שוכחת איך מחשבים. תוכל לעזור לי?

    1. נועם מאת

      מחשבים לפי הנפח- הדרך הקלה [אבל ארוכה ואולי מבלגנת אם התבנית לא אטומה לחלוטין] היא למדוד כמה כוסות מים נכנסות בתבנית בקוטר 26, וב-20, ואז להגדיל את המתכון בהתאם.
      הדרך הקצת יותר מסובכת [אבל יותר קצרה], היא לחשב נפח לפי הנוסחה המתימטית, שהיא שטח הבסיס [פאי*רדיוס בריבוע] כפול גובה התבנית.
      למקרה הספציפי שלך של המרה מקוטר 20 לקוטר 26 יש להכפיל ב-1.69.
      כמובן שזמן האפייה גם יתארך.
      בהצלחה! (:

  8. יניב

    היי,
    מתכונים מעניינים:)

    באיזה גודל ביצים צריך להשתמש? ואם יש לי ביצה XL זה משנה את המתכון?

    תודה

    1. נועם מאת

      היוש! אני משתמש בביצים גדולות, וזה הסטנדרט במתכונים, אלא אם כן מצויין אחרת.
      במתכון הספציפי הזה אפשר להשתמש ב-XL, המרקם ישתנה מעט אבל לא משהו דרמטי.
      בהצלחה!

  9. יניב

    תודה רבה לך, יש פה אחלה מתכונים שאני חייב לנסות. תעלה עוד מתכונים מענייינים אני אוהב את הסגנון שיש כאן חח

  10. שיר

    היי אז בפעם היי יודע כמה מכינה את העוגה המושלמת! אפשר להשתמש ב2 כפות קמח כוסמין מלא במקום קמח רגיל ?
    תודה מראש

    1. נועם מאת

      ווהו איזה כיף!
      האמת שלא ניסיתי אבל ממש אין סיבה שזה לא יעבוד 🙂
      בהצלחה! מחכה לקרוא איזה מוש יצא 😉

  11. הילה

    היייי
    שאלה שממש לא מתאימה לי- יש סיכוי לטבען את העוגה הזו?
    היא ככ מושלמת ככה אבל ביקשו ממני משהו טבעוני אבוי לי. וממש מתחשק לי להעביר את השלמות הזאת לאחרים גם..

  12. סיון

    היי
    אני רוצה להכין את העוגה היום אבל לא מצאתי סירופ תירס בסופר/גלוקוזה. האם אפשר לוותר על זה או להשתמש במשהו אחר במקום?

    1. נועם מאת

      אפשר לנסות להשתמש באיזשהו סירופ צמיגי אחר [מייפל (המזוייף!), סילאן או דבש], אבל לא ניסיתי, ותיאורטית זה אמור להיות רק 75% מוצלח כמו הסירופ המקורי. אבל זה עדיף מלא להשתמש בכלל..

  13. דניאל

    נראה מושלם ורוצה להכין! אני רוצה לתת לעוגה טעמים של קפה, איפה להכניב אותו? בבלילה? בגאנש? האם להכניס אבקת קפה נמס או כוס אספרסו?
    תודה:)

    1. נועם מאת

      היוש!
      בדיוק כתוב במתכון שאפשר להמיר את הברנדי בקפה: “45 מ”ל ברנדי [או רום או קפה או ליקר או אפילו כלום] [3 כפות]”
      (:
      באופן אישי הייתי מכניס רק בבלילה ולא בגנאש, כי הגנאש לא מתוק, אז תוספת מרירות יכולה להיות קצת אוברקיל. אבל אם אתם חובבי קפה מושבעים- לכו על זה!
      אם מוסיפים בבלילה- אז אספרסו. אם בגנאש- אבקת קפה נמס [ולהוסיף לאט, ולפי הטעם!].
      בהצלחה!! מחכה לעדכון איך יצא (:

      1. דני

        היי! הוספתי קפה ואפילו כפול מהכמות. העוגה הייתה מושלמת אבל לא הרגישו את הטעם של הקפה…זה קורה לי ברוב המתכונים השוקולדיים, השוקולד משתלט על כל הטעמים. יש מה לעשות בנידון?! 🙂

          1. טלי

            נועם יקירי, זאת עוגה מושלמת. לא פספסתי איתה אף פעם. וגם קלה להכנה שזה פלוס אדיר. סומכים עלי פה לקינוח לליל הסדרומה זה בא לי עליה. האם אפשרי לכשלפ אותה? שתי כפות קמח… האם ניתן להמיר במשהו מבלי לפגוע בשלמות?

    1. נועם מאת

      בהחלט- פשוט להשתמש בתחליפים הסטנדרטיים במקום החמאה, ולוודא שהשוקולד גם פרווה.
      🙂
      בהצלחה!

      1. דניאל קול

        היי!
        עומד להכין את העוגה מחר ויש לי שאלה קטנה 😃
        אחרי האפייה והציפוי שומרים את העוגה בטמפ החדר?
        כמה זמן היא תישמר בערך?
        תודה!!

        1. נועם מאת

          היוש!
          את העוגה יש להגיש בטמפ’ החדר- שם אפשר גם לשמור אותה לפחות 3 ימים [סביר להניח שיותר, פשוט תמיד נגמרה].
          אפשר גם לשמור אותה במקרר, שם היא תישמר יותר זמן, אבל עדיין מומלץ לאכול אותה בטמפ’ החדר ולא קרה.

  14. אבי

    היי,
    הכנתי את העוגה מלא פעמים כבר והיא העוגות שוקולד הכי מוצלחת שטעמתי, ואני לא מת על עוגות שוקולד.
    הפעם הייתי רוצה לנסות לצפות בשוקולד לבן. איך היית ממליץ לעשות כדי שיראה מושששלם. כמו העוגה שלך?

    1. נועם מאת

      המממ. לא ניסיתי, אבל לדעתי צריך להחליף את הזיגוג שבמתכון בגנאש רגיל [שמנת מתוקה ושוקולד]; משהו כמו 280 גרם שוקולד לבן איכותי מומס ביחד עם חצי כוס שמנת [120 מ”ל] וכף סירופ תירס או גלוקוזה.
      בעיקרון לצפות עוגה שחורה בציפוי לבן זה קצת טריקי כי הרבה פעמים ה’לבן’ הוא לא אטום לגמרי- אז אולי שווה לעשות 2 שכבות של ציפוי.
      בהצלחה! מחכה לעדכונים (:

      1. אבי

        בקיצור. למה לשנות כשיש כבר מלכה??
        ניסיתי עם הזיגוג הלבן. בהחלט לא היה פשוט.
        בסופו של דבר הזיגוג של המריר חזר על הלבן ויצא מושששש שכבה של שוקולד לבן ביצבצה לה והיה טעים טעים.
        פשוט עם פס לבן

  15. שרון

    רק רציתי לספר שהכנתי לעצמי את העוגה ליום הולדת אחרי יום אפייה מייאש ביותר (ניסיתי להכין את האנטרמה קרמל ושוקולד שלך ובעקבות אמונה מוגזמת ביכולת האטימה של נייר אלומיניום בלי תבנית מתחת ומקפיא קטן מדי סיימתי עם מלא קרם קרמל [טעים מאוד אבל חמים ונוזלי] בכל המטבח והכרזתי את הניסיון ככישלון), והעוגה הזו יצאה ממש מושלם! זאת פעם ראשונה שאני מזגגת עוגה אז לי זה היה מאוד מרגש ומלהיב כמה שזה יצא יפה וכמה שזה היה קל, ההוראות שלך נראו מלחיצות אבל כשניסיתי עקבתי בדיוק אחריהן והכל יצא נהדר. מבחינתי זאת עוגת יום ההולדת המושלמת לגמרי ואני מבסוטה.

    תודה לך על עוד מתכון מוצלח בבלוג מושלם!

    1. נועם מאת

      יאאאאאאא! למרות המחדל עם קרם הקרמל ממש כיף לקרוא את התגובה הזו 🙂 שמח שהעוגה יצאה טוב ושהיה כיף להכין! תודה רבה על הדיווח בחזרה, וכמובן- המון מזל טוב 🙂

  16. ג׳ונאס

    אני מתחיל את השנה בתגובה על פוסט שאפיתי בשנה שעברה. רציתי משהו שוקולדי מוגזם אבל עם אלמנטים פשוטים ו״של פעם״. איזשהו פלאשבק שחור לבן מטושטש לעוגת שוקולד שהיא 100% שוקולד. שמשאירה טעם הרבה אחרי הביס האחרון ומעלה תהיות מדוע חתכתי פרוסה כה קטנה. טוב צריך לשמור על הפיגורה.

    העוגה הזו דווקא מסיימת את השנה הזו. כמה סימלי. וכמו שמעז יצא מתוק, ועם כמה שזה קלישאתי, הבלוג הזה המתיק לי את השנה. הוא ניחם אותי בכל רגע נתון, גילה בי יכולות ותשוקות רדומים והוסיף לי כמה קילוגרמים לשרוף בחדר הכושר. ועל זה תודה.

    ומאחר והעוגה מוגזמת גם אני הגזמתי עם האמארטו. חבל רק שכל האלכוהול התאדה בתנור.

    עצה ידידותית לי לכם: תתחילו לאפות. תתחילו ליצור רגעים קטנים של אושר במטבח שלכם. תקנו שוקולד איכותי. תאפו עם אהבה. תאכלו עם תשוקה. תיזהרו עם האמארטו.

    ואם אתם לא רוצים עצה ידידותית קחו לכם עצה לא ידידותית: תירשמו לחדר כושר. כל ביס פה שווה את זה.

    שתהיה לנו שנה כמו העוגה הזאת; עם טעם של עוד.

    1. נועם מאת

      איזה כיף להתחיל את בוקר החופש השני שלי ולגלות את זה.
      תמיד במילה פלאשבק אני נזכר בפרק 3 עונה 13, אך שם לא היה ש/ל אלא צבעוני-מעומעם, קצת כמו בוקר בלי הודועות. שם, היא כנראה פרגנה לפרוסה כי היא לא הצליחה להכנס לשמלה, והיא עוד הייתה הפנים של החתונה!

      מרגש אותי לקרוא שאתה נהנה מהבלוג. ובתכל’ס, אין כמו סיום שנה שוקולדי.
      וטוב, אתה יודע מה אומרים. אם בתנורים התאדה האמרטו, מה תגדנה השמפניות בקירור?
      drink me, זה מה שהן תגדנה.

      מחזק בחום את העצה הידידותית.
      את הלא-ידידותית? טוב, קודם שתינתן במרפסת בכניסה לבית. אחרי זה נראה; הרי בשביל מה יש מאמני לס מילס?

      אמן והשנה תהיה כמו התגובה הזו: מלאת נחת.

      אבל רגע- אם השנה הקודמת הסתיימה עם העוגה הזו- איך נפתחה הנוכחית??

  17. ליאור

    אפשר לדעתך להגדיל את הכמות ועדיין להכין ברינג 20?
    נגיד פי 1.25 או פי 1.5.
    בא לי עוגה גבוהה יותר אבל לא בטוחה כמה היא עולה באפייה לפני שצונחת ואני מפחדת שתגלוש…

    1. נועם מאת

      אם תכיני ברינג ממש ממש גבוה אז אין סיכוי שיגלוש. אבל זה לא מסוג העוגות שאפשר פשוט להגדיל כמויות; אני יותר חושש שעד שהיא תיאפה בפנים היא תיסדק ותישבר ותתייבש מבחוץ.
      בקיצור- אני לא הייתי עושה את זה..

  18. גיל

    ואיייי איזו עוגה טעימה!!!!
    ניסיתי לשייש אותה לפי הוראותיך הברורות.
    בוא נאמר שזה לא יצא ממש דומה 😆
    השוקולד הלבן והחלב לא הפכו לנוזליים מספיק… הוספתי להם שמנת מתוקה במשורה, ואחכ עוד קצת, כדי שיהיו אפשריים לזילוג… אבל, כמו שכתבתי, זה לא נראה אותו הדבר…
    בסוף עברתי לפלן בי, ערמתי עליה ממתקים, של הביוקר, והילדים היום מאושרים. יומולדת 11, חוסלה כהרף עין. הספקתי לטעום. משו משו.

    1. נועם מאת

      ראשית,
      כמה כיף לקרוא שיצא טעים!
      אם השוקולד הלבן והחלב לא הפכו לנוזליים מספיק, אז או שלא חיממת אותם מספיק, או שחיממת בטעות יותר מדי 😐 .
      אבל העיקר שהילדים מאושרים (:
      תודה רבה על הדיווח 3>

      1. גיל

        אני חושבת שפעם הבאה אחמם על בן מארי, ולא במיקרו, אז תהיה לי שליטה יותר טובה.
        בכל מקרה, מרוב שטעמתי ממנה קמצוץ, והוא היה לי טעים מאד, הכנתי אותה זה עתה שוב. הפעם בלי שום ציפוי או תוספת. מתקררת עכשיו.

  19. tal

    נועם, תודה רבה על המתכונים המעולים וההסברים המפורטים! מרגישים את התשוקה והאהבה שלך למה שאתה עושה בכל מילה וזה
    ממש מרגש 🙂 שאלה – יעבוד בתבנית 18 במקום 20 עם אותן הכמויות? או שעדיף לקנות תבנית 20?

    1. נועם מאת

      היוש! תודה, איזה כיף לקרוא (:
      לשאלתך- יעבוד- רק זמן האפייה יהיה ארוך יותר, והעוגה, כמובן, תהיה גבוהה יותר.

  20. Shay

    היוש נועם , רציתי לשאול כמה זמן לפני אפשר להכין את הזיגוג ? ולשמור במקרר ? והאם לדעתך יעבוד בתבנית אינגלייש קייק 20*7*7 או להקטין כמויות ?

  21. טלי

    הי נעם! אני מכינה באופן קבוע את העוגה לאיורעים חגיגיים שצריך לעשות רושם בלי שיודעים שהעוגה בעצם לא כל כך מסובכת להכנה. יוצא פצצה ועל כך תודה. מה שכן, לא הולך לי עם הקישוט!!! נראה לי שאני לא מצליחה להבין את אופן הזילוף של השוקולדים החלב והלבן על הציפוי, וגם לא את השיוש. עשיתי אתמול ויצאו לי כתבמים גדולים וכעורים שכשניסיתי לשייש יותר הפכו ליצורי מדוזות עם קוצים. בקיצור לא. אתה יכול לתת דיוק על העניין הזה וגם דגשים (לדוגמה עלה בי חשד לגבי הבדלי טמפרטורות בין השוקולדים שהקשו על הטימעות יפה שלהם בציפוי…) תודה!

    1. נועם מאת

      היוש!
      ראשית, שמח שתמיד יוצא טעים (:
      לגבי הקישוט- צריך בעצם שהכל יהיה מוכן לך באותו זמן- הזיגוג, והשוקולדים המומסים [אופן ההכנה גם מכוון זאת], כי ברגע שאת שופכת את הזיגוג, את צריכה לעבוד מהר.
      מה שצריך לעשות זה לזגג את העוגה, ליישר אותה עם פלטה, וללא הרף, מבלי לחכות, ובעוד הזיגוג עוד לא התייצב- לזרזף את השוקולדים עם כפית- לא צריך לזלף [כלומר עם שק זילוף]. השוקולדים המומסים צריכים להיות נוזליים, ולא סמיכים. אם הם סמיכים אז או שאת משתמשת בשוקולדים שיש להם שומן אחר מלבד חמאת קקאו, או שהם מתקררים לך יותר מדי, או שהשוקולד קצת ישן.
      אם השוקולדים והזיגוג באותו מרקם- נוזלי- הם ייטמעו אחד בשני. אם הזיגוג כבר התקשה על העוגה- אז השוקולדים המומסים ישבו “עליו”.
      מקווה שמשהו מזה עזר לך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.