עוגת שמרים שוקולד

אני אגיד לכם מה הבעיה שלי עם עוגות שמרים.

הסטנדרט, בשבילי, הוא אותה עוגת שמרים שמכינים מבצק שמרים מדופף/כרוך, שהוא בצק שמרים, לא רזה במיוחד, שעוד מקפלים אליו כמות יפה של חמאה, כמו שעושים בבצק עלים. זו בעצם עוגת הקראנץ שמוכרים בקונדיטוריות, לפחות כאלה שמכבדות את עצמן [ואת הלקוחות שלהן].

ואפרופו בצק עלים, איך אמרה מאיה בפוסט הגביניות המופלא שלה?- “כל עוד לא תקפלו לתוכו הרבה חמאה בשכבות שכבות הוא לעולם לא יממש את הפוטנציאל האמיתי שלו”.

וזה מה שגם אני תמיד חשבתי.

עד עכשיו.

עכשיו, הגיע לחיי בצק הבבקה של מליסה קלארק, וכאילו היה פתאום שינוי ברצף מרחב-זמן. או משהו.

בפעם הראשונה שהכנתי את הבצק, הבצק היה רך, והיה קשה לרדד אותו בחום של ארצנו הנחמדת, והעיצוב של העוגה היה מאבק. אבל מה שטוב בעוגות שמרים, זה שלא משנה כמה מכוער זה נכנס לתבנית, תמיד כשפורסים את העוגה, ורואים את כל הפיתולים של המלית, מגלים שזה יפהפה וכל הדאגות נשכחו כלא היו.

מאז, עשיתי כמה שינויים במתכון ובצורת ההכנה, וכעת, הבצק מושלם, נוח ועשיר בדיוק במידה הנכונה- לא רזה מדי כדי שהוא ירגיש דלוח וסתמי, ולא עשיר מדי ש-א. עונת הביקיני החלה, הלו; ו-ב. הוא מתיישן כבר יום אחרי האפייה, ואז באסה לאכול את זה. וההכנה? קלה ופשוטה ולגמרי דואבלית באוגוסט הישראלי!

עכשיו כל מה שנשאר לדאוג לו זה ההתפחה. כי זו הבעיה השניה שלי עם עוגות שמרים-

הרי בצק כרוך, הוא טעים כמעט בכל מצב. גם כשהוא מותפח יותר מדי וגם כשהוא מותפח פחות מדי; כי יש את תועפות החמאה שמעדנות את החיך וגורמות לפרכוסי אושר כי זה מה שחמאה עושה.

אבל בצק לא כרוך? אנשים, תתפיחו אותו כמו שצריך, והוא יהיה אוורירי, קליל, שמימי; כמו הווקאלז של מאריה ב-Butterfly. אחרת, הוא דחוס וקטן ואפילו תפל, וסתם תירוץ קלורי מיותר ליהנות מהמלית שגם ככה קשה ליהנות ממנה בגלל החנק מהבצק עצמו, כמו במאפיות סוג ד’ שעוד דוחפות אבקת אפייה לבצק שמרים [למה???], אבל מתיימרות לקרוא למוצרים שלהם בשמות צרפתיים כדי לנסות לייצר תודעה כוזבת!!

[יאבה שיעורי סוציולוגיה מאיפה התקמבקתם]

בעיניי, ההתפחה לפני האפייה אפילו יותר חשובה מההתפחה הראשונית שעושים לבצק, אז תתכננו בהתאם ותנו לו מספיק זמן לתפוח. בשמרים, התפחה איטית גם מפתחת טעם יותר טוב, אז תשקיעו בעצמכם! אנחנו אומנם אוהבים את כוסות התה שלנו short & stout [הוי תהילת עולם למי שמכיר את הרפרנס הזה], אבל את עוגות השמרים אנחנו רוצים plush & puffy.

[דאדי]

בעניין המלית אני דווקא הכי בעד לגוון. שוקולד הוא [תמיד] הבחירה הראשונה שלי, והמלית במתכון המקורי הייתה כמעט מושלמת. כל מה שהיה צריך, לטעמי, זה רק לבשל אותה קצת יותר על האש כדי להסמיך אותה, כדי שתהיה ממש פאדג’ית ועשירה, וגם הרבה יותר נוחה למריחה. אבל אפשר גם פשוט להשתמש בנוטלה או איזו מלית שמסבה לכם אושר. אם אתם ממש שוקוהולים, אפשר גם להוסיף פצפוצי שוקולד פנימה! ואנחנו יודעים מה דעתנו על פצפוצים.

כמו כן, במתכון המקורי יש גם תוספת של פירורים מלמעלה, שזה הכי בבקה אמריקאית ניו-יורקית; רק שהם עושים את זה בד”כ עם שטרויזל חמאתי רגיל כזה, ופה זה פירורי שוקולד בתוספת פצפוצים [טייק 2!]. זה טעים, אבל לא הרגשתי בחסרונם כשהשמטתי אותם, אז זה לגמרי החלטה שלכם.

מה ש-לא- החלטה שלכם, זה הסירופ- חובהההה עליכם להשתמש בסירופ- לא רק שהוא מוסיף מתיקות מעודנת [ואם אתם מהמשדרגים אתם מוזמנים לתבל אותו במה שבא לכם- כמו נעמה גאון, שממש עכשיו גיליתי שגם הכינה וריאציה של המתכון הזה, אבל תיבלה באספרסו!], הוא גם מוסיף עסיסיות [and we like things juicy], ושומר על העוגה לחה אפילו 4 ימים אחרי. יש מצב שגם עוד אבל פשוט לא נשאר ממנה!

אז פיפל, תעקבו אחרי כל ההוראות האלה, ותצא לכם עוגת שמרים שוקולד שופרא דשופרא; גבוהה, לחה, עסיסית, שוקולדית, אוורירית, ואם יורשה לי, טעימה יותר מכל עוגת שמרים אחרת שטעמתי בחיי.

עוגת שמרים שוקולד

בתכל’ס, אפשר להכין את המתכון הזה ביום אחד, אבל אני אוהב להכין את הבצק ביום אחד, להתפיח אותו, ולקרר אותו לילה שלם. למחרת, אני מכין את מלית השוקולד, את הסירופ, ואם בא לי, אז גם את הפירורים, ומאוחר יותר באותו יום אני מעצב את העוגה, מתפיח ואופה. אם ממש בא לכם, אתם יכולים להכין מראש את המלית, את הסירופ, ואת הפירורים, ולשמור במקרר. רק תזכרו להביא לטמפ’ החדר לפני השימוש.

המתכון הנ”ל מספיק ל-2 תבניות אינגליש סטנדרטיות באורך 25-30 ס”מ; או 2 תבניות קסטן [שהן גבוהות יותר מתבנית רגילה] באורך 20 ס”מ; או 4 עוגות אינגליש באורך 18 ס”מ, או ימבה מאפים אישיים. מטעמי נוחות, ההוראות במתכון כתובות ל-2 תבניות אינגליש באורך 25.

בתכל’ס, אפשר לעצב עוגת שמרים איך שרוצים, ויש ימבה מדריכים ברשת. רולדות, שושנים, שמש, חתול כלב דובי. ההסבר שסיפקתי במתכון הוא לצורת בורג; בצורה הזו, מגלגלים את הבצק המרודד, עם המלית, לרולדה, חוצים אותה לאורכה, ואז קולעים את 2 הרצועות האלה ביחד. זו הצורה הקלאסית שנפוצה במלא מלא קונדיטוריות, ואני מניח שגם במלא מלא בתים. אבל אני חושב שקליעה של 3 רצועות [כמו שרואים בתמונה הראשונה בפוסט- העוגות שבלי הפירורים] היא יותר יפה, אבל היא לוקחת קצת יותר עבודה. בכל אופן, אתם מוזמנים לקלוע מכמה רצועות שבא לכם! רק שימו לב שמכל בצק מרודד יוצאות 2 רצועות, אז חשבו את המתימטיקה בהתאם.

לבצק:

  • 120 מ”ל חלב [חצי כוס]
  • 7 גרם שמרים יבשים [2 כפיות ורבע]
  • 66 גרם סוכר [1/3 כוס]
  • 530 גרם קמח רגיל [3 כוסות ו-3/4]
  • 1/2 1 כפיות מלח
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 3 ביצים
  • 1 חלמון
  • 140 גרם חמאה רכה

למלית שוקולד:

  • 175 מ”ל שמנת מתוקה/להקצפה [3/4 כוס]
  • 100 גרם סוכר לבן [חצי כוס]
  • קורט מלח
  • 170 גרם שוקולד מריר [66-74 מוצקי קקאו, לי היה הכי טעים עם ולרונה ארגוואני, 72% מוצקים]
  • 115 גרם חמאה
  • 2 כפיות תמצית וניל

לפירורים [אופציונלי]:

  • 45 גרם חמאה [רבע כוס]
  • 45 גרם קמח [1/3 כוס]
  • 35 גרם סוכר [3 כפות]
  • 8 גרם קקאו [כף אחת]
  • 1/4 כפית מלח
  • 45 גרם פצפוצי שוקולד [1/4 כוס]

לסירופ:

  • 135 גרם סוכר [2/3 כוס]
  • 160 מ”ל מים [2/3 כוס]

להכנת הבצק

חממו את החלב בסיר קטן, או במיקרוגל, בספל חסין-חום, עד שהוא פושר, ולא יותר מזה. הוסיפו את השמרים וקורט מהסוכר, ערבבו, והניחו לעמוד במשך 5-10 דקות, לא מכוסה, עד שהתערובת מתחילה לקצוף ולתפוח.

[השלב הזה הוא בעצם המסה ובדיקה של השמרים, וזה משהו שלא כ”כ עושים בארץ כי שמרים זה מוצר נפוץ וזמין, אבל מאז פעם אחת שהכנתי עוגה שלא תפחה לי כי השמרים לא עבדו, אני משתדל לעשות את זה כמה שיותר, בייחוד בדברים שיותר מורכבים מ,נניח, לחם].

בקערת מיקסר, ערבבו את הקמח עם יתרת הסוכר [1/3 כוס] והמלח. הוסיפו פנימה את תערובת השמרים ביחד עם הביצים, החלמון והוניל והתחילו לערבל, עם וו הלישה במיקסר, עד שכל החומרים היבשים נטמעו ונוצר בצק גס, בערך 2-3 דקות [גרדו את דפנות ותחתית הקערה אם יש צורך]. הוסיפו מחצית מהחמאה, וערבלו עד שהחמאה נטמעה ונוצר בצק חלק ואלסטי, בערך 5 דקות [שוב, גרדו את דפנות ותחתית הקערה במידת הצורך]. הוסיפו את יתרת החמאה וערבלו שוב, עד שהחמאה נטמעה, ונוצר בצק רך, חלק וגמיש.

שמנו קערה נקייה, וגם את הידיים, ועצבו את הבצק הרך לצורת כדור. הניחו בתוך הקערה, עטפו בניילון נצמד, והניחו לתפוח במשך שעה-שעתיים, עד שהוא כמעט מכפיל את נפחו.

הוציאו את האוויר מהבצק [פשוט תנו לו בוקס!], עצבו שוב לצורת כדור, עטפו בניילון נצמד, והכניסו למקרר למשך הלילה. האמת היא שאני דווקא אוהב לקרר את הבצק למשך הלילה לא בתוך קערה, אלא בתוך תבנית ריבועית שאני מרפד בניילון נצמד, כי זה תופס לי פחות מקום במקרר, וגם יותר קל לרדד את זה לצורת מלבן אחר כך!

להכנת המלית

בסיר בינוני, הביאו את השמנת עם הסוכר והמלח לרתיחה, על אש בינונית. בינתיים, קצצו את השוקולד לחתיכות גסות והניחו בצד.

כשהשמנת על סף רתיחה, ערבבו אותה קלות, ובשלו למשך 5 דקות, תוך כדי ערבוב. אם אתם פוחדים שהתערובת תגלוש- הנמיכו את האש מעט. לאחר 5 דקות, כבו את האש, והוסיפו פנימה את השוקולד. המתינו דקה, ואז טרפו עד שהתערובת אחידה. הוסיפו פנימה את החמאה והוניל, וטרפו שוב עד שהחמאה נמסה והתערובת אחידה וחלקה.

זהו! המלית מוכנה. עכשיו רק מה שצריך זה לקרר אותה לטמפ’ החדר- אני אוהב פשוט להעביר לכלי רחב ושטוח יחסית- כמו איזו תבנית פיירקס, ולתת למלית להתקרר שם.

להכנת הפירורים [אופציונלי]

המיסו את החמאה בסיר קטן, או בקערה קטנה במיקרוגל, והניחו להתקרר.

בקערה קטנה, ערבבו את הקמח, הסוכר, הקקאו, והמלח. הוסיפו את החמאה המומסת, שהתקררה לה, וערבבו עד שנוצרים פירורים גדולים לחים. ערבבו פנימה את פצפוצי השוקולד, והניחו בצד עד לשימוש [אם לא חיכיתם והוספתם את הפצפוצים לפירורים חמים, הם עלולים להתחיל להינתך/להתמוסס, ואנחנו רוצים אותם שלמים].

להכנת הסירופ

בסיר קטן, ערבבו את הסוכר והמים. חממו על אש בינונית, והביאו לרתיחה. כשהתערובת רותחת, תנו לה לבעבע למשך דקה אחת. כבו את האש והניחו בצד, עד לשימוש.

להכנת העוגה

שמנו 2 תבניות אינגליש, באורך 25 ס”מ, ורפדו בנייר אפייה [אני אוהב תמיד לרפד ביריעת נייר שמבצבצת מהצדדים הארוכים של התבנית]. הניחו בצד.

הוציאו את הבצק מהמקרר, וחלקו ל-2 חלקים. רדדו חלק אחד למלבן גדול, בערך בגודל של 30×40 ס”מ. מרחו עליו מחצית מהמלית, שהתקררה ועכשיו במרקם סמיך ונוח למריחה, עד לקצוות. גלגלו לרולדה הדוקה, מאחת הצלעות הארוכות יותר. בעזרת סכין, חצו את הרולדה לאורכה, ופתחו אותה ל-2 חלקים, כשהצד החתוך פונה כלפי מעלה. קלעו את 2 החלקים ביחד, כמו צמה של 2 רצועות, והעבירו לתבנית [אם העוגה יצאה לכם גדולה מדי, אז תקפלו את השוליים מתחת לבצק עצמו]. עכשיו עשו את אותו הדבר עם החלק השני של הבצק.

כסו את התבניות, בצורה רופפת, עם ניילון נצמד, והניחו להתפיח בטמפ’ החדר כשעה וחצי-שעתיים, או עד שהן מאוד תפוחות וכמעט מכפילות את נפחן. אם אתם לא בטוחים, אז בשביל לבדוק, לחצו קלות על העוגה [על החלק של הבצק] עם אצבע מקומחת; כשהעוגה מוכנה לאפייה, השקע שנוצר מהלחיצה יתמלא לאיטו בחזרה. אם הוא ישר קופץ בחזרה, הוא צריך עוד התפחה. אם הוא נשאר שקע- מהר מהר הכניסו! בכל מקרה, צריך לחמם את התנור ל-180 מעלות, אז תבדקו את העוגות תכופות.

כשהעוגות מוכנות להכנס לתנור, העבירו אותן אל מגש אפייה מרופד בנייר אפייה, פזרו מעל את השטרויזל, אם אתם רוצים, והכניסו לתנור למשך 40-50 דקות, או עד שהעוגות שחומות, ריחניות, וקיסם נכנס למרכזן בקלות ללא כל התנגדות בצקית [אפשר גם למדוד טמפרטורה פנימית- בערך 93 מעלות צלזיוס].

כשהעוגות מוכנות, הוציאו את התבניות מהתנור, והניחו על רשת לצינון, ובעודן חמות, מרחו עליהן בעדינות את הסירופ [כולו!] בעזרת מברשת. הניחו לעוגות להצטנן לחלוטין, לפני החילוץ, החיתוך, והחירוע.

304 thoughts on “עוגת שמרים שוקולד

    1. נועם מאת

      היוש!
      קליעה של 3 רצועות היא כמו שקולעים צמה או חלה. רצועה מצד קיצון כלשהו [נניח הכי ימנית], עולה מעל הרצועה שסמוכה לה [במקרה שלנו היא זו שמשמאלה, שנמצאת באמצע]. ואז הרצועה מהצד השני [נניח הכי שמאלית], עולה מעל הרצועה שסמוכה לה [במקרה שלנו היא זו שמימינה, והיא זו שהרמנו מקודם והיא עכשיו באמצע]. ואז חוזרים לצד השני וממשיכים את התהליך עד שנגמרות הרצועות (:

      1. אלונה

        פשוט מחלקים ל-3 חלקים וממלאים כל חלק במלית? מגלגלים ל3 רצועות וקולעים? בלי לחתוך באמצע כמו בבורג

        1. נועם מאת

          כמעט!-
          אם את רוצה להכין, נניח, 2 עוגות אינגליש באורך 25, וכל אחת צריכה 3 רצועות, אז את מחלקת את הבצק כולו ל-3, ממלאת, מגלגלת כל בצק לגליל, ואז חוצה באמצע. עכשיו יש 6 רצועות (שהם בעצם חצאי גלילים)!
          אז את לוקחת 3 רצועות (שזה היה בצק וחצי), וקולעת ל-3.
          בורג הוא בעצם קליעה של 2. את חוצה את הגלילים בכל מקרה (את כמובן יכולה לקלוע מבלי לחצות, כמו שעושים באמת עם חלה, אבל אז לא יראו את הפסים של המלית והבצק (שזה מה שעשיתי בכל העוגות בעצם).

          1. מיתר

            שאלה!!
            הכנתי את הבצק, הוא תפח בחוץ והכנסתי עכשיו לקירור.
            רק רוצה לוודא- צריך לעטוף את הבצק עצמו בניילון נצמד (כמו שעוטפים בצק פריך כששמים במקרר?)? או שהכוונה הייתה לשים את הבצק בתבנית ופשוט לכסות בניילון נצמד?
            עטפתי כמו בצק פריך, מקווה שזה לא יהרוס..
            תודה!

          2. נועם מאת

            היוש! האמת היא שזה לא משנה- מה שחשוב זה שהבצק יהיה מכוסה מכל הכיוונים- בין אם תבנית, או קערה, או ניילון מכסים אותו- זה לא משנה [למרות שברוב המקרים ניילון יצטרך בכל מקרה לכסות את החלק העליון].
            אם את יכולה לראות, אז בתמונות אני עטפתי את הבצק עצמו [=כמו בצק פריך], ואז שמתי בתוך תבנית ריבועית, והכל יצא מוש, אז אין מה לדאוג (:

      1. נועם מאת

        אפשר להמיר חלק מהקמח בקקאו, וזה יהיה בסדר.
        אבל בשביל לקבל תוצאה ממש טובה, שמקבילה לבצק הרגיל, צריך לשנות את היחס של כל החומרים כדי לפצות על השומן, העמילן, החלבון, וכל שאר המאפיינים של הקקאו, הווי אומר צריך בתכל’ס מתכון אחר לגמרי.

    2. רוני

      היי נועם,
      האם אפשר להכין מקמח לחם/חלה?
      ועל איזה תוכנית אתה ממליץ לשים בתנור – טורבו או עליון תחתון? תודה!

      1. נועם מאת

        אפשר להכין מקמח לחם/חלה.
        לתוצאות הכי טובות מומלץ לדבוק במתכון.

        והסטנדרט במתכונים [וגם אצלי] זה אפייה סטטית, חום עליון תחתון, אלא אם כן מצויין אחרת (:

  1. הילה

    האם אפשר להחליף את החלב במיץ תפוזים , ואת החמאה להחליף בחמאת קוקוס או מזולה ?
    אני רוצה לעשות עוגה פרווה

    1. נועם מאת

      היוש! לא ניסיתי, וגם אין לי נסיון עם מזולה, אבל האין היא מוצר למריחה על לחם? מה שאומר שיש בה יותר מים ופחות שומן?
      בכל מקרה, אם הייתי במקומך הייתי מחליף את החלב בחלב סויה, ואת החמאה במרגרינה/מחמאה.
      בהצלחה! (:

          1. מיתר

            משום מה אני לא מצליחה להגיב ישירות על התגובה שלך..
            תודה רבה על התשובה המהירה!! עטפתי גם כמו בצק פריך, תודה!! אעדכן מחר אחרי האפייה

          2. לי

            היוש שאלה , מה דעתך על נוטלה העוגות שמרים ? ממליץ או עדיף להכין מלית שוקולד רגילה ?

  2. הדר

    שרופה על הדבר הזה שנקרא נועם!!!!רק אתה תעשה סיפור קורע מעוגץ שמרים אלוהית 😍! טוב ההתמכרות האובססיבית לחמאה ובצקי שמרים בפרט נמצאת גם אצלי! אז אני ברשותך הולכת להכין!!!

  3. נעמה

    למה האתר ככ שחור??
    האתר חייב לעבור עריכה,
    יש בו מתכונים אלופים וקשה לראות את היצירות מבעד לשחור הקודר הזה

    1. נועם מאת

      תודה רבה על הביקורת החמימה והנעימה! אם יש לך מעצב/ת אתרים שמתמחה בהבהרת אתרים שחורים קודרים שעובד/ת בחינם, אשמח לשידעך!
      עד אז אני ממליץ לשנות את הגדרות הבהירות בצג שלך או משהו.

      1. נעמה

        לגבי הרקע השחור של הבלוג, זה נראה לי לא הדיפולט אלא בחירה אישית שלך,
        לגבי עיצוב אתר, אם היית מעצב את האתר כמו שצריך, בטוחה שההשקעה הייתה מכסה את עצמה מהר מאוד, בשיתופי פעולה עם החברות הגדולות כמו תנובה וכו’ וגם עם פרסומות ממומנות,
        כמו שאר האתרים של חבריך בתחום שנראה שזה לגמרי ההכנסה שלהם,

        בכל מקרה הכנתי את הבבקה הזאת, והיא חלום ממש,
        אגב לגבי החמאה בבצק לא ככ טעמתי אותה , והשכנתי עם שמן יצא אותו טעם, פשוט טעם השוקולד מאפיל על זה …
        אם עושים בצק בריוש ושמים רק בפנים מילוי יש יותר מקום לדעתי לחמאה בבצק כי טועמים אותה ומרגישים אותה ממש.

        תודה על המתכונים!

        1. נועם מאת

          זן אכן בחירה אישית שלי, אבל כמו שלא הולכים למישהי ואומרים לה ״אוי איזה פנים יפות יש לך! חבל שאת לא עושה דיאטה, לגמרי היית יכולה להיות דוגמנית״, יש דרך קצת אחרת להגיד את מה שרצית.
          בכל מקרה, מעצב אתרים אני לא, אלא קונדיטור (שבניגוד להרבה מחבריי בתחום- ונו שייד אט אול, אנחנו אוהבים את כולם- אני אשכרה עובד בזה) ודווקא יש לי מספיק שיתופי פעולה (בין אם את יודעת את זה או לא) לבינתיים, אבל תודה על הדאגה.

          בכל אופן, שמח שהבבקה חלומית ותודה על התגובה! האם הכנת את המתכון הזה עם שמן?
          אני דווקא מרגיש את החמאה (ועוד יש הרבה פחות מבצק בריוש), וגם ההבדל במרקם הוא, לדעתי, הבדל של שמיים וארץ. אבל זה, ליטרלי, עניין של טעם 🙂

          1. דריה

            מתכון מושלם. עושה אותו כבר שנים ותמיד יוצא פצצה. תבנית עגולה תעבוד כאן? אם נניח רוצה לעשות שושנים במקום קליעה?

          1. נועם מאת

            Yup! though the dough is quite soft so it will be quite tricky to shape & handle; but if you’ll keep the dough cool it will be fine.
            Good luck! Keep me posted

  4. שירי

    אלוקים אדירים, צמרמורת של התרגשות. איזה פוסט מהמם!!! מי שזיהה את הרפרנס, וגם יודע לעמוד כמו קומקום, יכול להמיק תהילת עולם בפרוסת עוגה?

    1. נועם מאת

      תודה!! (:
      מי שבאמת זיהה את הרפרנס ויודע לעמוד כמו קומקום ו-!- יודע גם לשפוך קצת תה, מקבל עוגה שלמה בטיסה הבאה לאטלנטה!!!1

    1. מאיה

      היי נועם,
      קודם כל, כרגיל הכל אצלך נראה וואוו והטעם עוד יותר וואו. רציתי להתייעץ איתך לגבי ההפתחה השנייה. היות ואני צריכה את העוגה לבראנצ’ והייתי שמחה להתעורר אחרי הציפורים, האם אפשר לעשות את ההתפחה השנייה לילה במקרר? או שזה עשוי לפגוע בשלמות העוגה?
      כמובן שקדושת הטעם קודמת לקדושת השינה, ובכל זאת…
      המון תודה לך!

      1. נועם מאת

        היוש! גם אם תרצי לעשות את ההתפחה השניה במקרר, את בכל מקרה תצטרכי להוציא את העוגה ולתת לה להגיע לטמפ’ החדר [ובתכל’ס גם לתפוח עוד] לפני האפייה.

  5. מיכל

    הי נעם
    מצטרפת למהללות והמהללים (יש כאלה?🤔😁) כרגיל
    כיף עם המתכונים והסיפורים. ולשאלתי.. מתכננת להכין אבל
    רוצה להקפיא ולהביא למחרת.. האם העוגה תשרוד הקפאה
    והפשרה בטמפ החדר?
    תודות מראש

          1. נועם מאת

            אה. אוקיי. אז יש כמה אופציות לתקן את הבעיה, אבל אני מניח שיש לך מגבלות זמן, אז צריך לעבוד עם מה שיש;
            אז בתכל’ס הבצק לא נהרס- השמרים בסדר והעוגה תתפח כמו שצריך, אבל מה שפוספס זה ההזדמנות לפתח טעם בבצק, ולתת בוסט קצר להתפחה. אז את יכולה להכין את העוגה מחר מבלי חשש שמשהו ישתבש. מה שכן, ההתפחה אולי תיקח טיפונת יותר זמן, והטעם של הבצק יהיה קצת פחות “בשל” או “מפותח”. אבל העוגה תהיה טעימה בכל מקרה.
            בהצלחה! מחכה לקרוא איך יצא!

  6. שיר

    היי, נראה מעולה! והאתר קודר בדיוק במידה הנכונה😋 רציתי לשאול אם יש לך עוד מתכונים למליות אחרות, חלבה,פיסטוק,שוקולד לבן. אני פחות בן אדם של שוקולד חלב או מריר🤷🏻‍♀️

    1. נועם מאת

      היוש! אני דווקא לא אוהב חלבה ו/או פיסטוק, ואם צריך לבחור בין שוקולד לבן לחלב ומריר, לבן לא יהיה הבחירה שלי 🙂
      אבל כן ניסיתי מלית אגוזים- אין לי מתכון מדוייק אבל אפשר למרוח קצת חמאה רכה (רק כדי להדביק את ה-), סוכר חום, קינמון, ואגוזים קצוצים אם בא. לגלגל כרגיל. יוצא מוש!

  7. אורי

    הי,
    יש לי הרגל קבוע להכין בחמישי בלילה בצק, לתת לו לתפוח בנחת במקרר ובשישי להכין עוגות שמרים לשבת. השבוע זה איכשהו התפספס..
    רגע לפני השינה נכנסתי לבלוג בשביל לבדוק חומרים למתכון אחר (לקניות מחר) והתרגשתי לראות את הפוסט המדהים!
    חיש קל זינקתי, ולמרות שהשעה אחת בלילה, הבצק נעשה, ומחר אעצב את העוגות 🙂

      1. אורי

        אז,
        הכנתי את העוגה במילוי ממרח שוקולד ואגוזי לוז ביתי (שממש קשה לעמוד בפניו).
        העוגה נפרסה בשבת, והפיקה אנחת אושר קולקטיבית מכל מי שטעם.
        איזה בצק מדהים!!
        עשיר, חמאתי ומלא עלעלים, קשה להאמין שהוא לא מדופף.
        נכנס לקבועים.
        האתגר לשבת הבאה- להכין עם ריקוטה ביתית.

        1. נועם מאת

          יאאאא איזה כיף! מילוי נוטלה ביתי נשמע מוש!
          שמח לקרוא שיצא טעים (:
          מילוי ריקוטה נשמע גם נהדר- מחכה לקרוא איך יצא בשבוע הבא 😉
          תודה על הדיווח!
          3>

          1. אורי

            שלום נועם,
            השבוע חילקתי את הבצק ל4 עוגות קטנות יותר.
            2 מילאתי בנוטלה הביתית, כי יצא מעולה בשבוע שעבר (ויש לי כבר בבית :),
            ו2 הכנתי עם ריקוטה ביתית. התבססתי על המתכון למלית ריקוטה של הילה קריב, ושמחה לדווח שהן יצאו נהדרות!
            ממש שווה לנסות.
            שבת שלום!

          2. נועם מאת

            יא! איזה יופי!
            שמח לקרוא שיצא מעולה!
            מחכה כבר לראות את התמונות (:
            תודה על הדיווח 3>

  8. בשמת

    היי!
    מדהים מדהים מדהים!
    אבל- פספסתי (או שלא?!) את חלק קיפול החמאה?

    תודה על כל המתכונים השווים שווים שווים!!

    1. נועם מאת

      היוש,
      אפשר, אבל הבצק עצמו יהיה פחות טעים (כי התפחה איטית נותנת טעם יותר טוב מאשר התפחה מהירה), ויהיה קצת יותר קשה לעבוד עם הבצק כי הוא יהיה רך. אבל העוגה עצמה עדיין תהיה טעימה..

  9. איילת חן

    הכנתי ויצא מדהים!
    הבצק מהמם ותופח כמו קסם, והמלית הכי מוצלחת שיצא לי להכין-טעימה ונוחה לעבודה שאין דברים כאלה. ליטרלי עוגה מושלמת. תודה לך!

  10. Goldy

    This is my handle this is my spout
    רק אל תרתח…. 😉
    נשמעת מעולה. חייבת לתת ניסיון לשנות את המתכון הקבוע שלי.
    תודה!

    1. נועם מאת

      חחח לאאאא למרות ששיר הילדים הוא אכן המקור לציטוט הזה, זה לא הרפרנס שאני מתייחס אליו!
      רמז- זה אמור להיות משהו שמתאים לוייב הכללי פה 😋

      מחכה לקרוא איך יצא, לכשתנסי! 😊

    2. ספיר

      היי אני מתה עליך!
      יש לי סירופ סוכר שהכנתי גם עם דבש בשביל משהו אחר ונשאר לי ממנו הרבה אפשר להשתמש בו או עדיף רק סוכר ומים?

  11. ליאה

    נראה מעולה!
    אפשר לעשות את ההתפחה האחרונה לפני האפיה של העוגות המוכנות בתבנית במשך הלילה במקרר במקום שעתיים בחוץ?

    1. נועם מאת

      טכנית אפשר, אבל לא בטוח שלילה אחד יספיק להן לתפוח [כשהבצק מפותל ככה, יותר קשה לו לתפוח, בייחוד כשהבצק היה קר מלכתחילה], וגם ככה העוגות צריכות להגיע לטמפ’ החדר לפני האפייה, אז בכל מקרה הן תעמודנה בחוץ פרק זמן לא-מבוטל..

  12. מיכל

    אז למרות שדילגתי על שלב ההתפחה בחוץ ואפילו מחוסר ברירה (אל תהרוג אותי) השתמשתי בקמח 00 לפסטה😱😱😱 העוגה יצאה מדהימה בכל קנה מידה. קל להכנה וטעים טעים.

  13. לינור

    עשיתי עם מילוי אגוזים ויצא מעולה כולם ביקשו את המתכון!!!
    ואגב- אני מאוד אוהבת את העיצוב של האתר, השחור הזה מהמם!

  14. Alin

    היי, נראה מהממם!!!
    אפשר אכשהו להפוך את העוגה לפרווה על מנת שאוכל להכין אותה בשבת לאורחים? ראיתי שיש חמאה גם בבצק וגם בשוקולד אפשר להשתמש אולי בקרם קוקוס או תחליף אחר מחמאה אולי?
    תודה רבה

    1. נועם מאת

      היוש!
      לא ניסיתי, אבל אני מהמר שמרגרינה/מחמאה יעבדו מצויין פה. כמו כן, הילה [כמה תגובות מעלייך] כתבה שעשתה עם מזולה ויצא לה מצויין.
      בהצלחה!

  15. ליז

    הי
    שואלת גם פה באתר 😂🙃 האם אפשרי להכין את העוגות בצורה פרועה בתנור כלומר לא בתוך תבנית ואם כן האם זמן האפיה מתקצר? האם לשים במגש אמצעי בתנור או שליש תחתון?
    האם אפשרי להכפיל כמויות?

    1. נועם מאת

      היוש,
      1. אפשר לאפות לא בתבנית- זמן האפייה תלוי בצורה שלך. ככל שהעוגה שטוחה יותר, זמן האפייה יקטן.
      2. באופן אישי אני כמעט לא מבחין בהבדל בין אפייה באמצע התנור לבין שליש תחתון; אני בד”כ אופה באמצע, ובכל מקרה הכי טוב לעשות מה שכתוב בחוברת של התנור. כל תנור והקריזות שלו..
      3. אם המיקסר שלך מסוגל ללוש יותר מקילו קמח [כמובן שיותר מקילו בצק], לכי על זה!

        1. נועם מאת

          האמת שנתתי כמויות ל-530 גרם קמח, אז אם תכפילי זה יהיה קילו ו-60 גרם קמח, אבל לא ממש הבנתי מה את שואלת..

  16. גילי

    היוש, הפרעות הקשב וטפשת… החלפתי בכמות הסוכר של המילוי והבצק. כלומר 100 ג’ במקום 66 ג’. זה חמור? יצא מתוק מידי?🤷‍♀️

  17. נועה

    יאבאלולו!!!!
    הריחות במטבח שלי כרגע זה הגזמה פראית של מתוק וחמאה!
    מחכה כבר שהיפיפיות יצאו מהתנור כדי לדווח על רמת שלמות גבוהה של טעם
    אין אין כמוך נעם!
    כל פוסט שלך זה סוכריה

  18. ליבי

    שלום נועם,

    קודם כל- תודה על כל המתכונים והמידע שאתה מספק באופן קבוע, רואים את ההשקעה והאהבה שלך למקצוע.
    לגבי העוגה, אני חסידה של עוגות קרנץ’ ותהיתי מה עושה את העוגה הזאת לטובה יותר? אופן ההכנה, ההחומרים, ההתפחה?

    תודה מראש,
    ליבי

    1. נועם מאת

      היי ליבי!
      כפי שכתבתי בפוסט, עוגת קראנץ [ללא גרש] כפי שנפוצה היום בארץ, היא למעשה עוגת שמרים מבצק כרוך [למרות שתיאורטית, קראנץ יכול להיות גם מבצק לא כרוך, כמו שהוא במקור].
      הבצק שבמתכון הזה, לדעתי, הוא פשוט יותר טעים- זה שילוב של החומרים, עם הקפדה על אופן ההכנה.
      אגב, התפחה נכונה אמורה להיות בכל מאפה שמרים [כל מאפה וההתפחה הספציפית שלו], אבל בקראנץ אפשר לרמות כי הבצק גם “תופח” בגלל קיפולי החמאה..

    2. שירי

      היי נועם בזכות המצב מתפנה להכין את המתכון
      אז לפחות זה חיובי:)
      בשלב בדיקת השמרים עם החלב החמים בקושי בעבע בועיות קטנות
      בשלב ערבוב הבצק הוספתי עוד כמעט חצי כוס חלב כי היה נורא יבש ולא התאחד
      מתלבטת אם לוותר על הבצק או לתת לו צ’אנס
      מה דעתך?

      1. נועם מאת

        באופן כללי, אם השמרים לא תוססים בזמן הבדיקה- זה אומר שהם ישנים ולא יתפחו טוב, אבל אולי לא נתת לזה מספיק זמן.
        בנוסף, לפני שמתווספת החמאה הבצק די גס – כפי שכתוב במתכון. האם גם אחרי הוא היה יבש?

        בכל מקרה אני אומר תמשיכי, חבל לזרוק סתם. במקרה הכי גרוע הוא יהיה קצת מבולגן, אבל גם לזה יש את הקסם שלו, ובכלל, מעט מאוד דברים שממלאים בשוקולד יוצאים לא טעים (:

        1. שירי

          איזה מהירות תודה!!
          חיכיתי לשמרים 15 דקות אם לא יותר וזה היה השלב בועיות קטנות כמו שצילמת בהתחלה..
          ולפני שלב הוספת החמאה היה המון קמח שלא התאחד לבצק והוספתי עוד ועוד חלב..
          מקווה לטוב:)

  19. נעמה- שאוהבת את האתר השחור :)

    היי נועם, נראה מדהים!
    שכנעת אותי להתמודד עם פחד השמרים שלי.
    בקשר להקפאה- מה אתה אומר? אפשרי? באיזה שלב- לפני או אחרי אפייה? ואם כן, איך מתנהלים עם העוגה לאחר הפשרה?

    1. נועם מאת

      יאא איזה כיף! מאחל לך מזל טוב על ההתמודדות כבר מעכשיו (:

      אפשרי בהחלט להקפיא עוגות שמרים- אפשר גם לפני האפייה וגם אחרי. אני אישית מעדיף להקפיא לאחר האפייה, כדי לחסוך את ההפעלה של התנור אחר כך (:
      אני אוהב להניח את העוגה על נייר אפייה, ואז לניילן אותה [ביחד עם נייר האפייה], ולהכניס למקפיא. כשאני רוצה להפשיר, אני פשוט משאיר אותה בחוץ, עדיין בתוך הניילון הנצמד, לילה לפני.
      (:
      בהצלחה! מחכה לקרוא איך יצא!!

      1. מיתר

        היי:)
        1.אם אני משתמשת בביצים בגודל מדיום- כדאי להוסיף עוד חצי ביצה-ביצה?
        2. אם אני משתמשת בשוקולד מריר רגיל (שוקולד פרה) כדאי להוריד מכמות הסוכר?

        1. נועם מאת

          היוש!
          1. אני הייתי מוסיף פשוט את החלבון, ומשתמש ב-4 ביצים במקום 3 ביצים וחלמון.
          2. אם מורידים את אחוזי הקקאו בשוקולד זה לא רק אומר שיש יותר סוכר אלא גם פחות חמאת קקאו [שהיא שומן], ואבקת קקאו, אז צריך לפצות גם עליהן.

          1. מיתר

            תודה על התשובות המהירות!!
            בקשר לשוקולד- מקווה למצוא בסופר משהו עם יותר מוצקי קקאו
            אכין השבוע ואעדכן, תודה!!

  20. אורלי

    שלום נועם.
    ביצעתי את כל השלבים של העוגה כולל התפחה של לילה במקרר. הבצק נראה נהדר וגם המילוי. אבל כאשר התחלתי לגלגל את הרולדה היא נדבקה לי. לא יכולתי ליצר את הצמה והכל התפרק.
    מה הסיבה לדעתך? היה ממש קל לרדד את הבצק. אבל בקיפול הכל נהרס לי 🙁
    האם תוכל לשער את הבעיה? אשמח להבין. תודה מראש

    1. נועם מאת

      היוש!
      כשהתחלת לגלגל את הרולדה הכל נדבק? הכוונה שהבצק נדבק למשטח העבודה?
      אז יכול להיות שלקחת את הזמן טיפונת יותר מדי בזמן רידוד הבצק ומריחת המילוי (: מאחר שחם היום [ובקיץ אצלנו בכללי..] מומלץ לעבוד זריז כמה שאפשר! ואם את רואה שהבצק נדבק, אין מניעה בכלל להכניס למקרר לפני הגלגול או לפני הקליעה (:

      1. אורלי

        הבנת אותי לגמרי. ואולי באמת זו אופציה. כי אפילו את הבצק לצמה השניה הכנסתי למקרר עד שאני אסיים את הצמה הראשונה. אז אולי באמת אני עובדת איטי לעבודה :-). כרגע זה בהפתחה של השעתיים לפני התנור. הכל מעורבב ונראה לא יפה. אבל בכל זאת אכניס לתנור ואראה מה יצא. :-/ שבת שלום ותודה רבה

        1. נועם מאת

          להבא, את יכולה גם לקרר [או להקפיא!] את הרולדה, אחרי הגלגול, כדי שתהיה ממש קרה, ואז יהיה לך יותר קל לקלוע.
          ואם זה מנחם אותך [ויש אפילו כמה ראיות בפוסט עצמו-] אז תדעי שככל שהן יותר מבולגנות מחוץ, הן יותר יפות מבפנים!

          1. אורלי

            🙂 תודה על האופטימיות. רוממת את מצב רוחי קצת.
            אני יאמץ את הצעותיך לפעם הבאה.

  21. ענת

    מופתעת שאף אחד לא היה מספיק חסכן כדי לשאול את זה עד עכשיו: האם אפשר להחליף חלק מהחלב בבצק בשארית השמנת מהמילוי? נותרים 75 מ״ל אם משתמשים בחבילה סטנדרטית של שמנת מתוקה…

    1. נועם מאת

      אם את ממש רוצה אז אפשר, אבל תיאורטית את מעמיסה על הבצק [והשמרים] עוד שומן [חלב- 3% שומן; שמנת- לפחות 30%], בבצק שהוא גם ככה עשיר, אז הוא יתפח לאט יותר ואולי יקרע באפייה.
      אם את לא רוצה להישאר עם ה-75 מ”ל שמנת, עדיף שתשתמשי בחלב במלית [אבל היא תהיה פחות עשירה/פאדג’ית].

      1. מורן

        המיקסר(החדש שלי) לא עבד כשבאתי לערבב את הקמח עם הסוכר והמלח, אז לשתי את כל התערובת ביד, והיא כבר נהייתה קצת בצק כשבאתי להוסיף את החמאה הרכה והתערובת נראית יותר כמו תערובת של פשטידה מאשר בצק אלסטי עם חמאה, שקלתי הכל והלכתי לפי ההוראות וזה מרגיש רך מידי, בטח אי אפשר לעשות מהבצק כדור להתפחה, הוא סוג של מושי כזה:(
        זה כי לא לשתי במיקסר? אוף.
        שמתי בצד להתפחה אבל זה לא נראה כמו משהו שהולך לתפוח.

        1. נועם מאת

          היוש!
          איזה באסה על המיקסר. אבל הבצק בהתחלה כן קצת רך, בטח אם לא לשים אותו מספיק ומפתחים את רשת הגלוטן.. אחרי לילה במקרר הוא הרבה יותר סימפתי.
          את יכולה לנסות ללוש שוב [אין בעיה עם הפסקה של חצי שעה-שעה], כי גם בצקי בריוש, שהם בצקים מאוד רכים ועשירים בחמאה, אפשר טכנית ללוש ביד, רק שזה ייקח קצת מאמץ ויותר זמן..
          הבצק הזה לא עשיר כמו בריוש אז הוא יהיה יותר קל ללישה, אם כן תחליטי ללוש אותו..
          בכל אופן, אם זה מנחם אותך, אז אחרי השוקולד והפירורים [אם את משתמשת] והסירופ- הוא בטוח יהיה טעים, גם אם לא הכי יפה בעולם!

          1. מורן

            וואו איזה כיף שאתה מגיב כל כך מהר, הבצק תפח קצת, פשוט הוא נראה רך מאוד, עברה שעה וקצת, השאלה אם לשים במקרר כבר להתפחה ללילה או ללוש עוד?… זה ישפיע בצורה קיצונית?
            ותודה והבלוג שלך מדהים והספיק לי לנסות את העוגת שוקולד 5 מרכיבים המדהימה הזו שלך בשביל לדעת איזה סוג של בלוג על טיבעי זה אז שוב תודה וזה:)

          2. נועם מאת

            האמת זה תלוי בזמן שיש לך- אם את לשה עכשיו שוב, אז צריך אחרי זה להתפיח שוב את ההתפחה הראשונית הזו. נראה לי שבמקומך זה מה שהייתי עושה [למרות שזה יעלה לך בקצת פחות שעות שינה..]
            את יכולה גם להמשיך כרגיל ואחרי שזה [כמעט] מכפיל את הנפח, אז להכניס למקרר ולהמשיך את המתכון כרגיל, אבל התוצאה תצא קצת פחות טובה [אבל עדיין טעים בסה”כ..].

    1. נועם מאת

      בכיף! תסתכלי על התמונות ואחרי שהבצק אחיד (הוא יהיה רך, אין מה לעשות) ונראה כמו שבתמונות (עד כמה שאפשר)- תתחילי את ההתפחה.
      בהצלחה! מחזיק לך אצבעות!

    2. מורן

      ממש מוזר, זה נהיהה בצק רך לאחר ההתפחה שעשיתי ואפילו הכפיל נפח , בכל זאת לשתי קצת וואעשה התתפחה נוספת בתקווה שזה לא יכול להזיק.

      1. נועם מאת

        בצק יכול לתפוח גם אם לא לשים אותו מספיק- אלו שני תהליכים שונים. כשמעצבים את העוגה, ואופים אותה, אפשר לראות (ולהרגיש) אם יש לישת-חסר.
        זה לא יכול להזיק, אין בעיה ללוש אחרי מנוחה (זה למעשה מחקה תהליך אחר שעושים בהרבה בצקים אחרים במאפיות), אז אל דאגה!

  22. מורן

    היי נועם!
    חילקתי את הבצק אחרי הקירור לשלוש, אחד שמתי עם קינמון וסוכר, אחד עם השוקולד והשלישי עם שוקולש שעיקבבתי עם נוגט, לא נראה כמו שלך, והבצק לא נחתך לי אחרי הגלגול לרולדה יפה כמו שלך והיה קשה לעשות צמה, היה מאוד רך ולא הצלחתי לחתוך. אבל יצא טעים. עד 3 בלילה הייתי על זה🙄 נשאר לי כמות מהשוקולד למילוי(שהיה פאדג׳י אבל לא כמו רצלך שזה נראה שוקולש למריחה, יצא נוזלי קצת), יש מה לעשות עם מה שנשאר?

    1. נועם מאת

      היוש!
      אם הבצק היה רך, אפשר פשוט להכניס למקרר או למקפיא, כדי שיתקשה מעט (: אם חתכת את הבצק ל-3 אז זה אומר שהחלקים קטנים יותר שמתרככים מהר יותר, אז אפשר בכיף לצנן אותם מבלי לדאוג שיקרה משהו.
      [לפעם הבאה!]
      המרקם של המלית תלויה באחוזי הקקאו בשוקולד, בזמן הבישול על הכיריים, ובטמפרטורה שהוא נמצא בה. וכמובן בשמנת..
      מהשוקולד למילוי אפשר לעשות הכל! למרוח על חלה, לצפות עוגה, לזרזף על גלידה… או פשוט לאכול עם כפית 😉
      תודה על הדיווח!!

      1. דניאל

        היי! ממש תודה על המתכון הנהדר- ללא ספק הכי טוב שהכנתי עד היום! 🙂 שאלה קטנה של עצלנים שאוהבים שמרים בשבת בבוקר- במידה ואני מעצבת את העוגות בסביבות השעה 2 בלילה, ורוצה להכניס אותן לאפיה בסביבות 9 בבוקר, עדיף להתפיח אותן במקרר או בחוץ ? או שבכלללא מומלץ לעשות אצ זה ועדיף פשוט לוותר על עוד קצת שעות שינה ולעצב,להתפיח ולאפות בבוקר?
        תודה רבה מראש!!!

        1. נועם מאת

          היוש!
          בהחלט עדיף במקרר! התפחה איטית בד”כ גם נותנת יותר טעם, אז התוצאה תהיה אפילו יותר טעימה ככה (: לא בטוח שעד 9 העוגות יתפחו לגמרי, אז בבוקר, הוציאי את העוגות מהמקרר, ותני להן לסיים לתפוח לפני ההכנסה לתנור (:
          תודה רבה על הדיווח- שמח לקרוא שאהבת את המתכון!
          3>

          1. דניאל

            עשיתי זאת וחזרתי לדווח ששוב יצאו מושלמות! תודה רבה גם על המענה המהיר! מחכה כבר לנסות עוד מתכונים:)

  23. מיכלולה

    אני עושה מילוי שוקולד רוסי (שוקולד מריר מעולה מגורד בבמעבד מזון עם חמאה וקקאו) האם יתאים למתכון הנ”ל?
    תודה!

        1. מאיה קוניצר

          היי – ראשית יש לך בלוג מושלם!
          שנית רציתי לשאול אם יש המלצה עם אפשר להכין את המתכון עם חמאה ביתית (כמו שרץ ברשת על הקצפת שמנת) או שהיית ממליץ לקנות חמאה תוצרת חוץ וללכת על בטוח?
          תודה!

  24. הדר

    הי
    הכנתי את הבצק והוא אחרי התפחה של לילה ולא כלכך תפח.
    יש עוד סיכוי להצלחה עם הבצק? משהו שאפשר כדי לתקן?
    תודה(:

        1. נועם מאת

          טוב אז זה לא נשמע שקרה משהו לשמרים- אולי משהו התפקשש קצת בשקילה (שמרים, נוזלים, יבשים..) אבל זה לא אמור להרוס את המתכון לחלוטין; מקסימום תתפיחי קצת יותר.
          אם את עוד חוששת ורוצה לבדוק, אז דרך טוב היא לקחת חתיכה קטנה מהבצק ולבדוק אם הוא תופח בחום- בחוץ, או אפילו להכניס לתנור ולראות אם הוא תופח, ואז לעבוד עם שאר הבצק (שמחכה בינתיים במקרר) בהתאם 🙂
          בהצלחה! מחכה לעדכונים!

          1. הדר

            מעדכנת שיצאו מהנור והן יפיפיות ותפוחות אבל לא מאוד גבוהות.
            פעם שעברה שהכנתי הן ממש עלו מהתבנית והיו סופר מרשימות.מרשימות גם היום. טיפי פחות.
            תודה . מתכון מצויין ומדוייק.
            חג שמח (:

          2. נועם מאת

            אז סתם תיאורטית, יכול להיות שפעם שעברה היה טיפונת יותר חם מהיום, אז ההתפחה התרחשה יותר מהר, או ששמת טיפונת יותר שמרים.. בכל מקרה, בשביל זה יש את הבדיקה עם האצבע 😉
            שמח לשמוע שיצא טוב בכל מקרה!
            בתיאבון- וחג שמח (:

  25. מרלן

    תודה על המתכון
    סוף סוף הכנתי והבצק יצא פשוט נהדר
    עשיתי עוגה אחת עם מילוי גבינת מסקרפונה והוא היה נוזלי מדי והיה קשה לעצב את העוגה
    האם יש לך מילוי גבינה מומלץ לעוגה
    תודה רבה

    1. נועם מאת

      היוש! שמח שהבצק יצא נהדר 🙂
      אין לי עדיין מלית גבינה מומלצת, אבל לא עדיף להשתמש בגבינות היבשות שמותאמות לאפייה בשביל זה? טוב טעם וכו׳.
      בכל מקרה אני בטוח שחיפוש קל בגוגל יוכל לעזור לך 🙂
      בהצלחה!

        1. נועם מאת

          היוש, זה לגמרי עניין של טעם, אין כמות נכונה או לא.
          אבל, אם את כן בוחרת להוסיף פצפוצים למלית, אני ממליץ לעשות את זה אחרי שמרחת את המלית על הבצק; כלומר, פשוט לפזר מלמעלה פצפוצים כאוות נפשך.
          בהצלחה! (:

  26. מיכל

    תודה על התשובה המהירה!!
    ראיתי באיחור לצערי.. אבל זה בדיוק מה שעשיתי.
    יצאו נהדרות 🙂
    לטעמי קצת עשירות מדי, אבל לא מסכימים איתי.

    שאלה נוספת בבקשה ☺ מה לעשות בפעם הבאה כשהבצק נקרע ברידוד?
    וגם: יש דבר כזה יותר מדי זמן להתפחה הראשונה (במקרר) של הבצק? או שאין בעיה להשאיר אותו ככה ליותר מלילה?
    תודה !

    1. נועם מאת

      אולי הן עשירות מדי בגלל פצפוצי השוקולד? 😉
      הבצק נקרע בזמן הרידוד? הכוונה לפני שאת ממלאת אותו במלית?
      הבצק לא אמור להיקרע אם לשו אותו כמו שצריך; אם כן, פשוט מדביקים את חלקי הבצק הקרועים וממשיכים.
      יש דבר כזה יותר מדי זמן להתפחה ראשונה. מומלץ להיצמד לזמנים שבמתכון (:

      בכל מקרה שמח שיצאו נהדרות! תודה על הדיווח!

  27. אפרת

    היי, עכשיו הכנתי- מחכה שהבצק ייתפח התפחה ראשונה לפני לילה במקרר.
    אני מתכננת להכין מחר מלית אגוזי לוז (150 אגוזי לוז טחונים, 150 סוכר, שני חלבונים ו2 כפות ביסקוויטים טחונים- מתכון של ברטלה). לדעתך המילוי הזה יספיק לכל הבצק, או רק לחצי ממנו? ואם לא יספיק, אני אכין חצי מהמילוי שכתבת כאן, אבל אין לי שוקולד מריר טוב. אם אשתמש בשוקולד חלב- בכמה להפחית את כמות הסוכר במתכון?
    תודה רבה רבה!

    1. נועם מאת

      היוש! לפי דעתי המתכון יספיק לחצי בצק.
      והאמת שאם אין לך שוקולד מריר, אז נראה לי שעדיף להכין איזו מלית אחרת 😬 חמאת הקקאו ואבקת הקקאו שבשוקולד המריר ממש משפיעים על המרקם..

      1. אפרת

        תודה! יש לי שוקולד מריר, אבל 45%.. לא מספיק טוב לדעתך? עדיף שוקולד נוטלה פשוט?
        ותודה על המענה המהיר! כיף ממש..

        1. אפרת

          חוזרת לעדכן- מושלם!
          עד עכשיו השתמשתי במתכון של בצק בריוש להכנת עוגות שמרים- עם כמות חמאה כפולה מזה- וכיף למצוא מתכון לעוגת שמרים עם פחות חמאה, שעדיין מרגיש חמאתי ולא מבאס 🙂
          תודה!

  28. אפרת

    עוגה אחת עם אגוזי לוז (מה שכתבתי לך אז)
    השנייה במלית פרג שכבר הכנתי בעבר ושכבה קפואה במקפיא ורק חיכתה שאשתמש בה 🙂
    וממה שנשאר- הכנתי שבלולים קטנים עם נוטלה לקטנצ׳יק שלי..
    גם היה כזה נוח לעבוד עם הבצק הזה. באמת תענוג!

  29. ניצן

    יצא טעים ביותר!!! הייתי מוסיפה קצת שוקולד (שאגב המלית אלוהית)
    והייתי שמחה להוראות לקיפול הייחודי שנמצא למעלה (לא המסולסל הרגיל)

    1. נועם מאת

      היוש! שמח שיצא טעים!
      על איזה קיפול את מדברת? את מתכוונת לקליעה?
      רשמתי ממש לפני המתכון שזו פשוט קליעה מ-3 רצועות, כמו שעושים בחלות או בצמות (:

  30. נעמה

    פעם ראשונה שיוצאת לי בבקה שאני ממש מרוצה ממנה. המתכון מעולה, וההוראות המדויקות שלך עושות את כל ההבדל! שלא לדבר על life changing טיפ של התפחת הלילה בתבנית מרובעת… פשוט מעולה למאותגרי רידוד (וגם חוסך המון מקום במקרר). וגם הטיפ הנוסף שמתחבא בתגובות לתת לגלילים כמה דקות במקפיא לפני שחותכים אותם לאורך – מאד עוזר למי שעובד במטבח חם.
    תודה על עוד מתכון מהמם! 😊

    1. נועם מאת

      יאאאאא איזה כיף!!
      שמח לקרוא שאת נהנית לא רק מהעוגה, אלא גם שמה לב לכל הפרטים הקטנים (:
      [האמת שהטיפ הזה הוא אחד הדברים השווים ואני בהלם שאת הראשונה שמגיבה לי על זה!]
      תודה לך, חיממת לי את הלב (:

  31. מורן

    מתכון מושלם
    הבצק הכי טוב שעבדתי איתו עד כה ועבדתי מלאאאא עם שמרים.
    תודה רבה על הדיוק ועל התוכן הנפלא ♥️♥️♥️♥️

  32. שמרית

    היי,
    הכנתי הערב את הבצק כדי להכין מחר את העוגות. הבצק יצא קצת דביק, אבל הוא כן נראה רך וגמיש.
    השאלה למה הוא יוצא לי דביק.. אני משתמשת במיקסר יחסית חזק, אז אני מערבלת על מהירות נמוכה- בינונית
    האם אני צריכה להעלות המהירות או לתת לו להתערבל יותר זמן? יעזור להוסיף קמח באיזשהו שלב?

    תודה!

    1. נועם מאת

      היוש!
      הבצק אמור לצאת קצת דביק- זו אחת הסיבות שגם מקררים אותו לילה שלם (:
      אם פעלת לפי ההוראות בדיוק אז אין צורך להוסיף זמן לישה או קמח. האם הוא נראה כמו בתמונות?

  33. שמרית

    עבדתי היום עם הבצק והוא יצא מושלם! היה ממש קל לעבוד איתו. והעוגה יצאה פשוט וואו! ממכרת לגמרי!
    תודה על המתכון 🙂

  34. נורית

    המתכון מושלם והתוצאה עוד יותר!
    לגמרי בצק השמרים הטוב ביותר שניסיתי!
    תודה על התוכן המעולה ♥️

  35. רעיה

    אז אכלתי את העוגה המושלמת הזו אצל חברים
    אבל אישי טבעוני, ולכן חודשים אני חולמת להכין את המתכון.. הערב עשיתי את זה!
    עם המרות ושינויים אלו ואחרים שכבר מתבשלים זמן מה (חמאת שקדים ושמן במקום חמאה, זרעי פשתן טחונים במים במקום ביצים ועוד כהנה וכהנה), אבל יצא מהתנור ונראה מושלם! נכנס בזאת לספר המתכונים הגדולים.
    תודה על הגשמת חלום, על בלוג מושלם ועל הוראות מדוייקות לעוגת שמרים ..

    1. נועם מאת

      יאאא איזה כיף!!! שמח לקרוא שיצא מוש ☺️☺️
      טוב לדעת שגם בגרסה הטבעונית זה יוצא מוש. תודה רבה על הדיווח! ❤️

  36. אראלה

    היי,
    הכנתי בשבוע שעבר ויצא מושלם. הוספתי ממש טיפה קמח ולא יצא דביק, ולכן ויתרתי על המקרר. מה עוד שהייתי קצרה בזמן. העוגות תפחו הכי יפה שהיה לי אי פעם 🙂
    הולכת להכין היום עוד נאגלה, הפעם עם מלית קינמון. האם יש כמויות מדויקות של הסוכר החום, הקינמון, האגוזים השבורים שתספיק לשתי העוגות?
    תודה רבה

    1. נועם מאת

      היוש!
      שמח שיצא מושלם וטעים ותפוח ויפה (:
      האמת שלא, אני פשוט עושה לפי העין, ובד”כ גם מוותר על האגוזים.
      אגב, התפחה איטית במקרר תורמת גם לטעם יותר מפותח; לא רק ליכולת לעבוד עם הבצק, אז ממליץ בחום לנסות בהזדמנות (:

  37. כרמל

    אהלן! שאלה לגבי המילוי – אני אוהבת שיש המון מילוי בעוגת שמרים. בתמונות שלך הבצק נראה מווושלם אבל משום מה נראה לי כאילו יש מעט מילוי. אולי אני מדמיינת\מגזימה. בכל מקרה – אשמח להתייחסות שלך, האם המילוי בכמות שרשומה נחשב יחסית “עשיר”? או שאם אוהבים עוגה יחסית עמוסה במילוי שווה להגדיל כמויות?
    תודה רבה 🙂

      1. כרמל

        תודה רבה ושאלה נוספת על ענייני ההתפחה – זה בעייתי עם ההתפחה במקרר תהיה ליותר מלילה? אני רוצה להכין עכשיו את הבצק, להתפיח, להכניס למקרר ולהכין רק מחר בערב את העוגות. מה דעתך? תודה!

          1. כרמל

            חוזרת לדווח גם כאן – אכלתי מלא סרטים על הבצק כי חשבתי שעשיתי בו איזושהי טעות. כמעט זרקתי ואז בעידוד בעלי דחפתי למקרר ללילה.. בבוקר הכל הסתדר, מילאתי פעמיים על פי מתכון המילוי של עוגת הרוגלך של קרוטית (כי אנחנו מוגזמים) ויצא מ-ט-ו-ר-ף. זה הבצק החדש שלי. תודה!

  38. רוני

    היי נעם מה שלומך?
    רציתי לעדכן שהכנתי היום את עוגות השמרים והן יצאו מדהים! אמרו שזה הכי טוב שיצא עד כה וניסיתי המון מתכונים חחחח
    אבל יש לי כמה שאלות, תמיד שאני מכינה את צורת הבורג יוצא לי קצת מילוי (ממש פס או שניים) והמון בצק (אני מורחת נוטלה ושמה אגוזי מלך קצוצים) השאלה שלי האם שאני מרדדת למלבן הוא צריך להיות דק? והאם כשאני מגלגלת לרולדה אני צריכה לגלגל מהצד הרחב או הצד הארוך יותר?
    תודה מראש!!! ושתהיה שבת שלום!

    1. נועם מאת

      היוש!
      אם יוצא לך מעט מילוי והרבה בצק, זה אומר שאת שמה יחסית מעט מילוי. אם את משתמשת בכמות מדודה אז זה לא משנה, אבל אם את מורחת נוטלה ישר מהצנצנת, אז ככל שיש לך יריעה גדולה יותר של בצק לעבוד עליו- סביר להניח שתשתמשי ביותר מילוי. אז כן, צריך לרדד דק.
      וזה לא משנה מאיזה צד מגלגלים- זה לגמרי עניין של טעם, ואיזה תבניות יש לך- האם את רוצה רולדה ארוכה עם פחות סיבובים, או רולדה עבה עם יותר סיבובים.

  39. הגר

    היי!
    תודה רבה על המתכון, ובכללי על הבלוג המושקע בטירוף. תמיד יודעת שאפשר לסמוך על המתכונים פה, והתמונות ממש ממש עוזרות.
    הכנתי את העוגות ויצא ממש ממש טעים, אבל השלב של העיצוב קצת התבלגן לי. כשניסיתי לחתוך את הרולדה הכל קצת נמרח והבצק הרגיש רך מדי. חשבתי אולי בפעם הבאה לקרר קצת את הרולדה במקרר לפני החיתוך, מה אתה אומר? שווה לנסות או שזה יפגע בבצק?

    1. נועם מאת

      היוש!
      ראשית שמח שאת נהנית מהמתכון ומהבלוג בכללי (:

      אני לא ממש אוהב לעשות את זה, כי זה מקרר גם את המלית ואז, אם היא קשה מדי, בזמן העיצוב היא יכולה להישבר במקום להתעקם ולהתעקל.
      אבל זה עניין אסתטי לגמרי, אז אם זה לא ממש איכפת לך- אין בעיה שתקררי את הרולדה לפני החיתוך! הבצק לא ייפגע.
      בהצלחה (:

  40. רוני

    היי נועם סליחה על השעה,עכשיו שמתי לב ששמתי כף וחצי מלח במקום כפית וחצי והבצק כבר בתפיחה במקרר…זה ממש נורא?

    1. נועם מאת

      וול, את בעצם הוספת פי 3 מלח. אם זה יהיה מלוח מדי? נדע רק אחרי האפייה. אבל תוספת המלח תאט את ההתפחה, אז קחי זאת בחשבון..
      מחזיק לך אצבעות!

  41. נטע

    היי 🙂 הבלוג שלך מושלם!!
    לפני שמכניסים את העוגה לתנור לא צריך למרוח עליה ביצה או חלמון?
    תודה רבה!

    1. רוני

      היי נעם, העוגה נראית מעולה!
      בדיוק הכנתי את הבצק אבל הוא יצא דביק ולא נוח לעבודה,
      יש דרך לתקן?

      1. נועם מאת

        היוש,
        אם בדיוק הכנת את הבצק אז לא אמורים לעבוד איתו ישר- הוא מצריך קירור [כפי שמצויין במתכון..].

          1. נועם מאת

            הבצק אמור להיות רך בשלב הזה. בהנחה ששקלת את הכל כמו שצריך, יכול להיות שזה סתם כי פשוט קצת חם. ניסית לשמן את הידיים?

          1. נועם מאת

            אז אולי כדאי להוסיף מעט קמח, עד שיתקבל בצק רך (!) שדומה לבצק שבתמונות שלי. אבל לא יותר מדי; אחרי ההתפחה והקירור הוא הרבה יותר סימפטי 🙂

  42. אורית

    היי, העוגה נראית מעולה!
    אפשר לשאול באיזה קמח אתה משתמש? (של איזו חברה?)
    הייתי צריכה להוסיף לבצק עוד קמח. אני תוהה אם יש קשר לסוג שהשתמשתי.

  43. דסי

    הי,
    ממש שמחה לקרוא את המתכונים שלך מיוחדים אחד אחד.
    נראה לך שזה יהיה מוצלח עם מילוי גבינה?

  44. נופר

    היי נועם:)
    בטעות התפחתי את הבצק בחוץ 3 שעות, ואחרי ההתפחה במקרר הבצק מאוד התנפח בתוך הניילון. אין לי ניסיון רב עם עוגות שמרים ורציתי לשאול אם לדעתך זה יכול להיות מסוכן.

  45. יובל

    היי,
    הכנתי את העוגה ויצא מושלם!! תודה על המתכון והטיפים.
    רציתי לדעת איך מאחסנים את העוגות אחרי שהן מוכנות- במקרר או בטמפרטורת החדר?
    תודה רבה

  46. תמר

    וואו. אחרי פעם 3(!) שהכנתי בחודש האחרון חייבת לומר שזה המתכון הכי מוצלח שטעמתי!! מתכון מפורט ועם מלא תמונות והסברים שעוזרים ממש.
    העוגה עסיסית וטעימה בטירוף. מתחסלת בשניות לא משנה כמה הכנתי.. לגמרי רמה אחרת.

  47. תמר

    אין הנחתום מעיד על עיסתו (וזה)
    אבל המתכון הוא שלך, אני רק ביצעתי. וזו העוגת שמרים הכי טובה שיצא לי לאכול בחיי! יעידו על כך חבריי.
    יצא מושלם ממש!
    הקפאתי אחת די מיד אחרי שיצאה מהתנור, הוצאנו להפשרה והיה מושלם!

    זה המתכון החמישי שאני מכינה שלך וכל אחד טוב מהשני!
    בקיצור… מתי אתה מוציא ספר??

      1. רז

        היי נועם,
        עושה ניסיון שני לעוגה.. בפעם הקודמת אני חושבת שהמילוי היה חם מדי והכל התפרק (הפעם הכנתי מראש ושמתי במקרר כמו שכתבת שיש אופציה) וגם הסרנו לדקה את העיניים מהתנור ולמעלה נשרפה לגמרי (פחות מ25 דקות)
        אז עכשיו אני מנסה ללמוד מהטעויות אבל יש לי שאלה נוספת.. מה המקסימום זמן שהבצק יכול להיות במקרר? אם נגיד תיכננתי להכין את העוגה מחר אבל בסוף יצא רק בשני זה עובד? או שעדיף להכין ולהקפיא (או אפילו להקפיא רק את הרולדה כמו שראיתי שהצעת)

        1. נועם מאת

          היוש!
          באופן אישי, הייתי מכין את העוגה בדיוק כמו שכתוב, ואז מקפיא את העוגה האפויה.
          את הבצק עצמו, כגוש, לא הייתי מקרר יותר מ-24 שעות.
          ההצעה להקפיא את הרולדה לפני האפייה הייתה לא למשך פרק זמן ממושך, אלא רק לכמה דקות ספורות, בשביל לייצב את כל העניין שלאורלי, זו ששאלה על הנושא, משום מה יצא מאוד מבולגן. באופן כללי אני ממש לא ממליץ להקפיא את הרולדה.

  48. רז

    בעצם עכשיו כשאני חושבת על זה שוב אין בכלל צורך להקפיא אותה אם הבנתי נכון..
    אם אכין את העוגה מחר היא תהיה טעימה כמעט באותה מידה גם ביום שני (אולי חימום קל נוסף בתנור) נכון?

  49. מעיין

    א. בלוג קסום!
    ב. יודעת שזה חילול קודש פה אבל יש מחסור חמור בגביניות מוצלחות בלונדון ואני מתבאסת להכין את הכרוך אחרי שניסיתי את הנל ויצא כה טעים (תודה אגב!)
    חושב שיעבוד בתצורה של גבינית?

    1. נועם מאת

      היוש! ראשית, אני לא אוהב גביניות אז אין לי שמץ, ושנית, הבצק הזה, תיאורטית, שונה מבצק של גביניות. אבל אין סיבה לא לנסות!

  50. יובל

    פעם קודמת שהכנתי את העוגה הזאת היא יצאה מושלמת! עכשיו פתאום מתחשק לי להכין אבל אין לי סבלנות לחכות למחר. אם אני מכינה את הבצק ונותנת לו לתפוח מחוץ למקרר, ואז מכניסה רק לכמה שעות ולא ללילה שלם- זה יעבוד? כמה שעות במקרר זה מספיק (בנוסף להתפחה ראשונה בחוץ ואז התפחה אחרי עיצוב)
    תודה רבה!!

    1. נועם מאת

      היוש,
      המתכון יעבוד, אבל התפחה איטית תורמת לטעם יותר טוב של הבצק עצמו.
      מבחינת הקירור, כל מה שצריך זה שהגלוטן יירגע ושהחמאה תתמצק בחזרה. זה יותר תלוי-מקרר מאשר תלוי-שעות. אם המקרר שלך חזק זה יכול לקרות מהר יותר, ולהיפך.

      1. יובל

        כלומר אם אני עושה הכל לפי המתכון ורק משנה את הזמן בקירור לכמה שעות במקום לילה שלם, לא תהיה בעיה? לא רוצה לפגום בשלמות של העוגה ☺️

        1. נועם מאת

          אם את מקצצת את זמן הקירור- שזה גם ההתפחה האיטית שבמקרר- את מקצצת גם בזמן שהבצק מפתח טעם.
          ואם אחרי כמה שעות הבצק לא קר אצלך כמו לילה שלם במקרר- זה גם פוגם בשלמות העוגה.

  51. לבנת נוי

    היי נועם. אתמול בערב הכנתי את הבצק – הרגיש לי שלקח לו המון זמן לתפוח, באזור השעתיים וזה אחרי שנעזרתי קצת בחום התנור. זה לא קצת מוזר בהתחשב בחום של אוגוסט? בדקתי את השמרים לפני הכנת הבצק כפי שרשמת והם פעלו מצוין אז לא נראה לי שהם הבעיה. אחרי שעתיים של התפחה בחוץ הרגיש לי שזה לא תפח מספיק אבל כבר הכנסתי למקרר ללילה. כבר 8 שעות שזה במקרר, תפח רק מעט. הגיוני? :\

    1. נועם מאת

      היוש!
      האמת שבמקרר זה לא תופח הרבה, אבל בחוץ זה אמור כמעט להכפיל את נפחו. בעיקרון זה בצק עשיר אז יכול להיות שלוקח לו קצת זמן לתפוח, גם אם זה אוגוסט [למרות שבערב זה לא כמו ביום..].
      אני חושב שהכל תקין; ממליץ להמשיך כרגיל!

  52. ג׳ונאס

    הצלחתי!

    המטבח לא זר לי, וכבר בתור ילד הייתי אופה עם אמא שלי מיני עוגות בחושות ועוגיות.
    דבר אחד תמיד היה טאבו: עוגות שמרים. התלות באורגניזם חי שישפיע על הצלחת המתכון שלי, יחד עם מתן תנאים מאוד ספציפיים וכמובן שפע של סבלנות, עוררו אצלי תמיד סלידה ממתכונים כאלה. הבעיה מחמירה כשאחד המאפים האהובים עלי, כזה שאני יכול לאכול בוקר צהריים וערב, הוא עוגת שמרים עם שוקולד. קראנץ בלעז. מסוג המאפים שאף פעם לא נמאס מהם.
    מעבר לחרדת השמרים, מדובר בבצק לא מאוד סימפטי לעבודה. יחד עם הניסיון המר שלי במריחת מליות על בצק מרודד, קיימתי יחסי אהבה-שנאה עם מר קראנץ וחבריו.

    הצלחתי!

    חיכיתי לתקופה קצת פחות עמוסה, ופחות חמה, והתכוננתי. בעיקר נפשית. התכוננתי לעבוד עם בצק שיש לו רצון חופשי. התכוננתי למספר התפחות. התכוננתי לרדד בצק ולמרוח עליו מלית. התכוננתי לגלגל ולעצב. בעיקר התכוננתי להיכשל. אבל מנגד, כל כך רציתי להיות אחרי. כל כך רציתי להתגבר על הפחד פעם אחת ולתמיד. כל כך רציתי להגיד:

    הצלחתי!

    בשישי קריר (הכל יחסי) הכנתי את הבצק. השתמשתי בכל מה שלמדתי מהבלוג הזה. החל מהמרכיבים, התפקיד שלהם והצורה לעבוד איתם וכלה בטכניקות עבודה נכונות ויעילות. כשכותב הבלוג הוא קונדיטור מקצועי, שבפועל עובד בזה, מובטח לנו מתכונים שמצליחים בכל פעם. מובטח לנו מתכונים מאוזנים, עם טעמים עמוקים, ותוצאות מנקרות עיניים. וכל זה עטוף בבד קטיפה שחור ויפיפה בלי שום פרסומת כזו או אחרת. 100% חיבור טהור ואמיתי. אם זה לא מוש אז מה כן?

    הצלחתי!

    למחרת קמתי חדור מוטיבציה ומלא ריכוז. קראתי את ההוראות (טוב, בערך 50 פעם) וקראתי את התגובות. עבדתי מדויק. עבדתי ענייני. נתתי לכל מרכיב ושלב את הקשב המגיע לו. האמנתי שהפעם אני הולך לכבוש את הפסגה הזו, הפעם אני הולך לסיים את המתכון ולצרוח (בפה מלא פצפוצים):

    הצלחתי!

    לקחתי ביס ראשון. אי אפשר לתאר במילים את ההרגשה הזו שעברה לי בגוף. לא רק שעמדתי במשימה והוכחתי לעצמי, זה גם פשוט טעים! מדהים! השפע! הפיסטוקים שהוספתי! כיד המלך! חגיגה!
    בביס העשירי כבר האמנתי שאני אפיתי את פיסת האלוהים הזו.
    את שאר הביסים אני לא זוכר, תחושת האופוריה והסיפוק השטלתו.

    מממ, איזה יופי.

    תודה לך מר פצפוץ על מתכונים מדהימים, טעימים, מרטיטים, מושלמים!
    אבל בעיקר תודה לך שאתה מוציא מאיתנו את כל הטוב הזה.
    המטבח שלי הוא גן עדן בזכותך!
    🌹🌻

    1. נועם מאת

      יבאלה.
      כמה אירוני שלמרות שהשמיים אכן סגורים, שערי השמיים דווקא נפתחוווו ורק שפעעע נופל עליי פה איך שהתעוררתי משנ”צ!
      איזה כיף לקרוא תגובות כאלה, שמעריכות את הבלוג, ביחד עם הקטיפה השחורה. מעלות חיוך ילדי קטן.
      טוב אני כבר לא יכול לחכות לראות את התמונות של העוגה! אין, אתה חייב לעשות לה בוק. ועוד אם הוספת פיסטוקים, אז בכלל, הלכת על כל הקופה! זה אגוזים שאם אתה קונה 20 גרם אתה מוציא שטרות! ועוד בין 2 ל-4 הבנק סגור, אי אפשר ללכת להוציא כסף. אז עוד תוסיף לצ’קליסט דחיית סיפוקים!
      אחח, תענוגות העולם.
      אני לא יודע אם ניסית לשמח אותי ככה שניה לפני שהסופ”ש נגמר ומתחיל שבוע חדש,
      אבל הצלחת.

  53. מאיה

    היוש!
    שאלה קטנה לי אלייך בנוגע להקפאה- כדאי לחכות עד שהעוגה תגיע לטמפ’ החדר או להקפיא ישר כשיוצאת מהתנור?
    תודה רבה🙏

  54. יעל

    היי! :))
    חייבת לעדכן שהכנתי את המתכון כמה וכמה פעמים בגרסה נטולת גלוטן, ויצא מדהים!
    לחלוטין נכנס לרשימת המתכונים הקבועים, והוא מככב אצלי כל שבת. גם לא צליאקים נהנים ממש(:
    יצא לי להכין גם עם קאפוטו וגם עם מולינו כחול, שניהם יצאו נהדרים אבל למולינו הייתי צריכה להוסיף עוד חלב.
    תודה על מתכון מהמם!

    1. נועם מאת

      יאאאא איזה יופי!!
      ממש משמח לקרוא.
      תודה רבה על הדיווח נטול הגלוטן, אני בטוח שאנשים אחרים ישמחו לדעת!
      3>

  55. שקד

    במידה ואני רוצה לעשות עוגה אחת במילוי קינמון וחמאה ואת השנייה במלית שוקולד, אז את המלית שוקולד לעשות חצי כמות?

  56. שקד

    רק עכשיו קלטתי שגם צריך להתפיח שעתיים בחוץ וגם אחרי זה לילה במקרר. אם ישר הכנסתי למקרר, בלי ההתפחה של השעתיים, כמה זה משפיע על הבצק?

    1. נועם מאת

      היוש! שאלו את זה כבר בתגובות- הנה התשובה שנתתי:
      “אז בתכל’ס הבצק לא נהרס- השמרים בסדר והעוגה תתפח כמו שצריך, אבל מה שפוספס זה ההזדמנות לפתח טעם בבצק, ולתת בוסט קצר להתפחה. אז את יכולה להכין את העוגה מחר מבלי חשש שמשהו ישתבש. מה שכן, ההתפחה אולי תיקח טיפונת יותר זמן, והטעם של הבצק יהיה קצת פחות “בשל” או “מפותח”. אבל העוגה תהיה טעימה בכל מקרה”.

  57. מעיין

    היי:) ממש התלהבתי מהעוגה !! לצערי הכנתי אותה ומשהו השתבש .. עשיתי הכל על פי המתכון ( ועשיתי צמה של שלוש) הכנסתי לשתי תבניות אמריקאיות סטנדרטיות ולצערי העוגה פשוט לא נאפתה למרות שהייתה שעה ומשהו בתנור… אולי התבנית לא התאימה? או שזה המילוי?
    אנסה עוד פעם 🌸🌸 תודה רבה לך!

    1. נועם מאת

      היוש!
      מה זה שתי תבניות אמריקאיות “סטנדרטיות”?
      אם את מחלקת את המתכון ל-2 עוגות, הוא אמור להספיק ל-2 תבניות אינגליש באורך 25 ס”מ, שהן גדולות יותר מ-2 תבניות של 9×5 אינץ’, נניח.

  58. יעל

    אני מאוהבת במתכון הזה של העוגת שמרים! אני תמיד אוהבת לגוון אבל זה הפך לנוהל שאת זה אני תמיד מכינה שיהיה עוגה שבטוח יעופו עליה! לפעמים אני מגוונת במילוי, רק לשם הצורך שלי להתנסות, בתכלס השוקולד – ואו!

  59. אילנית

    היי נעם
    וואוווו איזה אליפות.
    זאת העוגה הקבועה שלנו.
    אפשר לעשות עם הבצק הזה סינרול?

  60. נגה

    היי!
    הכנתי את הבצק אתמול והבנתי שבתכלס אני רוצה שהעוגה תהיה מוכנה עוד יומיים- שלוש
    עדיף לי לאפות אותה ולהקפיא או להמשיך להתפיח במקרר ולאפות במועד הרצוי?

  61. ויטל

    כאחד שעושה הרבה קונדיטוריה אומר כך
    זו העוגת שמרים הטובה ביותר שיצא לי להכין
    שאפו ותודה רבה.

  62. נתנאל

    היי.
    עשיתי את העוגה הזאת כבר כמה פעמים ורציתי לדווח שהיא פשוט מושלמת (כמו שאר כל העוגות באתר)
    אני רוצה להכין את אחת העוגות עם מילוי קינמון יש לך בטעות מתכון למילוי קינמון בשלוף?
    תודה מראש

    1. נועם מאת

      היוש!
      שמח לקרוא (:
      אני בד”א מכין מליות קינמון ממתכון- פשוט מורחים קצת חמאה, ואז מפזרים סוכר וקינמון (:

    1. נועם מאת

      היוש!
      את מדברת על המתכון שלי או באופן כללי?
      בכל מקרה, אין ממש קשר בין התפחה ארוכה לבין אי-האפייה.
      אם זה לא נאפה לך מבפנים, אז פשוט צריך לאפות עוד 🙂

      1. Orit

        תודה רבה !
        אני מתכוונת בכללי, וגם נראה שהמילוי תמיד כבד מידי באמצע. בינתיים רק הכנתי את הבצק שלך, אבל משהו בכמויות של הקמח והחלב לא הסתדר לי, נראה שהוא היה יבש מידי
        הבצק לא התאחד בכלל הוא היה ממש סמיך וגושי כזה אז הוספתי עוד טיפה קמח כי בסופו של דבר שמתי את כל ארבעת ביצים בשלמותן, מחכה להתפחה ונראה מה יהיה בהמשך 😅

        1. נועם מאת

          אז באופן כללי- תמיד מומלץ לשאול שאלות על מתכון- את מי שחיבר את המתכון. אבל אם זה ״כבד״ מדי באמצע- אם הבנתי נכון- אז כן, פשוט חסרה אפייה.
          בנוגע למתכון שלי: יש תמונות של כל שלבי ההכנה בפוסט; האם הבצק נראה שונה מהן?
          האם שקלת את הכל במדוייק?
          לא הבנתי כל כך. את אומרת שהבצק היה יבש, למרות ששמת 4 ביצים? ואז הוספת עוד קמח?

  63. Orit

    בהתחלה הבצק ממש לא התאחד והתקשה ממש, ואז הוספתי 3 ביצים וחלמון ואז הוא נהייה ממש דביק כזה ולא כמו בתמונה שלך ולא הצליח בכלל להתאחד אז הוספתי טיפה קמח ואז גם את החלבון שנשאר…🤦‍♀️
    ובסופו של דבר הצלחתי להתגבר על המכשול 😅
    אכתוב לך על התוצאה הסופית , אני חושבת לאפות בחום נמוך יותר בערך 155 מעלות למשך 50 דקות.
    וכן שקלתי הכל במדויק כמו תמיד 😊

    1. נועם מאת

      רגע, מה זאת אומרת ״בהתחלה הבצק ממש לא התאחד… ואז הוספתי 3 ביצים וחלמון״- הביצים אמורות להכנס עם תערובת השמרים. לא כך הכנת את הבצק?

  64. Orit

    חחח….לא לא…התכוונתי שהוספתי את הביצים בדיוק כמו שכתוב אבל רק בסוף הוספתי את החלבון שנשאר.
    אגב אתה מכיר את שיטת טנזונג? מסתבר שהבצק יוצא ממש מעולה , ניסית פעם?

  65. שי

    היוש רציתי לשאול אם אני אחליף את הקמח בקמח יעודי למאפי שמרים / קמח חלה האם זה יתן תוצאה מוצלחת יותר לדעתך
    ? בנוסף האם העוגה היא יותר לכיוון היבשה או הלחה יותר?

  66. שי

    היי נועם מה שלומך ? רציתי לדעת האם אפשר לדעתך לרדד את הבצק ולמרוח מלית ולקפל ולמרוח שוב מלית אפילו מלית שונה כמו נוטלה וכו ( כמו בתהליך של רוגעלך) פשוט בשביל לקבל בצק עם יותר מלית, או האם זה פחות יעבוד במקרה זה?

    1. נועם מאת

      היוש!
      הבצק עצמו קצת יותר עשיר משל רוגעלך ולכן קצת פחות נוח להתעסקות מרובה, אבל אם בא לך להתמודד עם זה- גו פור איט! 🙂

  67. אורי

    הייי מה המצב?
    רציתי להבין בדיוק מה הכוונה בקמח רגיל? קמח חיטה לבן פשוט? המון מתכונים משתמשים בקמח לחם או קמח עם אחוז חלבון גבוהה יותר אז רציתי להבין בדיוק מה צריך?

  68. נעמה

    הי נועם, חוזרת שוב למתכון המנצח הזה – הכנתי בעבר ותמיד יוצא מוש. הפעם התפקשש לי משהו במלית (לא יודעת למה – שקלתי הכל ומרדתי בדיוק), והמלית נראית כמו גנאש שבור – חלקה, אבל שומנית, ויחסית דלילה. איך להציל אותה? חבל לי להעיף כזו כמות של שוקולד. היא התקרה לטמפרטורת חדר, אבל היא לא סמיכה כמו בד״כ. תודה!!

    1. נועם מאת

      היוש! קשה לי לדעת מה בדיוק קרה, וגם קשה לי לדמיין מלית שנראית כמו גנאש אבל חלקה, ולכן גם איך לתקן את זה.
      ניסית לבלנדר את התערובת?

      1. נעמה

        השתמשתי בשוקולד שאני בדכ לא קונה – אולי זו הייתה הבעיה. בעוגה הראשונה המלית היתה נוזלית והתחילה לברוח לי מהצדדים אז מהר שלחתי אותה לפריזר לתקופת צינון, ואחרי כמה דקות חתכתי אותה וקלעתי. בעוגה השנייה המלית התייצבה יותר. הכי חשוב שהעוגות יצאו טעימות (ויפות!). הבצק פשוט מושלם – כל פעם אני מתפעלת ממנו מחדש. מרקם וטעם מוש!

  69. תם

    עוגה פשוט מ-ו-ש-ל-מ-ת!!!!!!!
    רכה בטרוף גם אחרי כמה ימים על השיש וגם אחרי הקפאה!
    בסה”כ צריך סבלנות שהמילוי המושלם יתקרר, פשוט ביס חלום שאי אפשר להפסיק (מומלץ ישר לשלש את הכמויות)

    1. נועם מאת

      יאאאאא! עוגת השמרים היא באמת אחת המושלמות. אני גם מכין אותה כל הזמן.
      איזה כיף לקרוא שגם אתם. תודה רבה על הדיווח 3>

    1. שולי

      פשוט מדהימה. ואת המלית שנשארה אני אוכלת כמו טראפל שוקולד 🤤 הכל הכל בעוגה הזו טעים. אני כבר לא מפחדת משמרים 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.