טארט ארוחת בוקר

אתם יודעים מה הייתי רוצה?

לאכול פאי, כל יום, לארוחת בוקר.

אבל איך אומרים אצלנו-

.What you WANNA do is not necessarily what you’re GONNA do

או שמא?

כי לפני כמה זמן מצאתי במקפיא שקית גרנולה שקניתי לפני כמה זמן בחו”ל כדי לאכול כל בוקר, וסחבתי איתי הבייתה,

וחשבתי לעצמי,

נועם,

[כן?],

אתה גם ככה אוכל כל יום גרנולה עם יוגורט ופירות לארוחת בוקר. אז למה לא לעשות מזה פאי???

כי בתכל’ס, כשזה כבר מוכן, זה יכול לקצר לי את שגרת הבוקר בעוד 3 דקות לפחותתתתתתת, וזה עוד 3 דקות פרייסלסיות של שינה, ואלה, בתמורה, מדירות שקיות מעיניי!

וגם זה אחלה רעיון לארוחת בוקר for a crowd!

ושלא נדבר בכלל על זה שההכנה של כל הקונסטרוקציה הזו, קלה ומוכנה בצ’יק!

הנה, תראו:

טארט ארוחת בוקר

המתכון המקורי הוא מספר הפאי המהמם של ארין ג’ין מקדואל, אבל לקחו לי כמה נסיונות עד שהצלחתי להפוך אותו לגרסה המושלמת לטעמי- בהתחלה הוא היה מתוק מדי, ואז כבד מדי, ואז מסובך מדי. ואם זה לא מספיק אז היא גם זרזפה דבש מלמעלה, ואנחנו יודעים מה הדבש היחידי שלגיטימי בעולמנו.

כמובן שגם במקור, הטארט הזה נעשה בתבנית פאי של 9 אינץ’, שיש למעט מאוד אנשים בארץ, רק פסיכים שקנו את זה בג’ון לואיס או וויליאמס-סונומה וסחבו במזוודה כי משעמם להם בחיים [אשם!]. אז ניסיתי להכין את זה בתבנית טארט בקוטר 23 ס”מ, וזה כמובן עובד מוש, רק שלפעמים הדפנות נמוכות יותר- אבל זה בסדר כי המלית יכולה להיערם מעל הקלתית גם ללא דפנות; היא יציבה ועצמאית ולא צריכה גבר כדי לגרום לזה לקרות.

אבל! גם ניסיתי להכין את זה כחיתוכיות, בתבנית מרובעת בגודל 23×23 כי אני יודע שאתה/ם אוהב/ים את הקונספט, אז זה עובד גם ככה. ובתכל’ס תכינו באיזו תבנית שתרצו ואיזו גרסה שתרצו- אפילו גרסה מיוחדת עם מוזלי קאסטם מייד ללא לקטוז ועם אריתריטול בתבנית של קיצ’ן איד ותקשטו במלא תוותות; רק בבקשה תמירו את הכמויות בהתאם.

כמה מילים לגבי המרכיבים:

  • לגבי הגרנולה/מוזלי- אני אוהב להשתמש בתערובת שאין בה יותר מדי פירות מיובשים, כדי שלא יתאבנו בתנור. במקרה שלי יש גם פצפוצי שוקולד בפנים כי that’s what I like.
  • לגבי הסוכר החום הבהיר- זה לא דמררה, אלא זה אשכרה סוכר חום בהיר. הגרגרים שלו צריכים להיות קטנים כדי שהם יתמוססו בקלות. אם אין- עדיף להשתמש בסוכר לבן.
  • לגבי היוגורט היווני- בארה”ב, איפה שהמתכון המקורי נכתב, יש ימבה יוגורטים יווניים במגוון אחוזי שומן וכמעט כולם יבשים ויציבים. בארץ זה קצת בעיה, כי אין הרבה מבחר, אבל אני הכי אהבתי את היוגורטים שהם 8 ו-10 אחוזי שומן; ה-10% מניב מלית טיפונת יותר עשירה. עם אחוזים נמוכים יותר המלית עלולה להיות דלילה מדי.

לקלתית

  • 85 גרם חמאה
  • 200 גרם גרנולה או מוזלי
  • 25 גרם סוכר לבן [2 כפות]
  • 1/2 כפית מלח

למלית

  • 300 גרם גבינת שמנת [אני הכי אוהב את פילדלפיה]
  • 70 גרם סוכר לבן או חום בהיר [1/3 כוס]
  • 450 גרם יוגורט יווני סמיך [אני הכי אהבתי עם ה-8% וה-10% שומן; פחות מזה עלול להיות דליל מדי]
  • 1 כף מיץ לימון
  • 1 כפית תמצית/משחת וניל
  • 1/2 כפית מלח
  • מעט פירות [אני הכי אוהב יער], להגשה
  • מעט נענע או עלים ירוקים קטנטנים אחרים, לקישוט
  • פניני שוקולד, לקישוט

להכנת הקלתית:

שמנו קלות תבנית פאי או טארט, והניחו בצד. אם אתם מכינים את הטארט בתבנית ריבועית- רפדו אותו ב-2 יריעות של נייר אפייה, לאורך ולרוחב. אם אתם מכינים את הטארט ברינג/פורמה ריבועית- אין צורך לרפד. הניחו את התבנית על מגש, והניחו בצד.

המיסו את החמאה בסיר קטן, והניחו לה להתקרר.

בקערת מעבד מזון, עבדו את הגרנולה עם הסוכר והמלח. זה לא חייב להיות אבקה, העיקר שיתקצצו קצת. הוסיפו פנימה את החמאה ועבדו עד שהתערובת אחידה, וניתנת לקיבוץ באמצעות האצבעות.

הסירו מקערת מעבד המזון, העבירו לתבנית המשומנת, והדקו לדפנות ולתחתית בצורה אחידה. אם יש לכם תבנית פאי או טארט גבוהה [שזה הכי יפה בעיניי], הקלתית צריכה להספיק בול. אם אתם מכינים בתבנית טארט נמוכה, אז אמור להישאר לכם טיפונת אקסטרה מהסנטימטר החסר בדפנות, אבל אני יודע שאתם יודעים איך להיפטר מזה. אה, ואם אתם מכינים בתבנית מרובעת- הדקו רק לתחתית.

בינתיים, חממו את התנור ל-180 מעלות.

כשהתנור חם- אפו את הקלתית למשך 15-20 דקות, או עד שהיא שחומה ומריחה קלויה.

הוציאו מהתנור והניחו להתקרר לחלוטין.

להכנת המלית:

בקערת מיקסר המצוייד בוו גיטרה, ערבלו את גבינת השמנת עם הסוכר עד לקבלת תערובת אוורירית ובהירה, כ-5 דקות. מדי פעם גרדו את דפנות ותחתית הקערה כדי לוודא שהכל מעורבב כמו שצריך. הוסיפו את היוגורט, מיץ הלימון, הוניל והמלח, וערבלו היטב עד שאחיד.

מזגו את התערובת מעל הקלתית האפויה, ושטחו לשכבה אחידה. בהתאם לגובה התבנית שלכם, יכול להיות שהמלית תתרומם מעבר לדפנות- אבל זה בסדר כי זו מלית יציבה וצייתנית, אז אתם יכולים לערום אותה כאוות נפשכם. כסו באופן רופף עם ניילון נצמד, והעבירו למקרר למשך 8 שעות לפחות [אני בד”כ משאיר למשך הלילה].

להגשה:

הוציאו את הטארט מהמקרר, וחלצו בזהירות מתוך התבנית. קשטו עם הפירות, וחתכו בשמחה ובחדווה. האמת שאם אני מכין את הטארט כחיתוכיות, אז אני מעדיף לחתוך קודם, ואז לקשט עם הפירות. אבל אתם הבוסים!

14 thoughts on “טארט ארוחת בוקר

    1. חן

      אני בכלל דמיינתי קראק פאי 🙊
      וזה אחד המשפטים הקורעים שיש – !!!!
      “שיש למעט מאוד אנשים בארץ, רק פסיכים שקנו את זה בג’ון לואיס או וויליאמס-סונומה וסחבו במזוודה כי משעמם להם בחיים [אשם!]”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.