עוגת השוקולד של קלייר דמון

 

אוקיי פיפס,

הגיע הזמן לחזור למקורות,

כי מה שאתם צריכים זה יצירת אומנות,

ואת זה-

אני עושה.

עוגת השוקולד של קלייר דמון היא אחת מעוגות השוקולד האיקוניות בפטיסרי הפריזאי, ולקח המון המון זמן עד שהמתכון שבאמת משתמשים בו אצלה התפרסם.

לכאורה.

כי למרות שקליירוש לאחרונה הוציאה ספר מתכונים, בפועל הוא די גרוע כספר לכשעצמו [דוגמא: להכין ספוג שקדים ללא הוראות איך לאפות אותו. תודה],

אז קל וחומר כשהוא לא משחזר באמת את התופינים בויטרינה עצמה,

כי המתכון שבספר הוא לא העוגה שמוכרים אצלה בפטיסרי!

קודם כל, למרות שאצלה העוגה הגדולה נמכרת בגודל של 20×20 ס”מ- ההוראות בספר עצמו הן לרינג ריבועי בגודל 17×17 ס”מ, שזה אולי הגודל הכי הזוי שנתקלתי בו בחיים שלי.

עכשיו לי אמנם יש כזה, אבל מצד שני לי יש גם מיץ יוזו שקניתי בלונדון לפני אי-אילו שנים שביי נאו אני לא יודע עד כמה באמת יש לו טעם של יוזו או עד כמה הוא כבר באמת מיץ אבל בואו רק נגיד שלמקרה שיהיה משבר שמרים נראה לי שיש לי אחלה מחמצת.

אז אני לא פונקציה.

לכן, הגדלתי את הכמויות לרינג קצת יותר סטנדרטי, בגודל 20×20 ס”מ.

אממה. השכבות בעוגה אצל קליירוש הן שכבת ספוג ממוגגת, שכבת קרם מובחנת, שכבת מוס מכובדת ושכבת זיגוג מרירה.

ודף שוקולד.

ובספר? שכבת הספוג מתעצמת, שכבת הקרם מתקמצת, שכבת המוס מתמזערת, ושכבת הזיגוג משתנה לגמרי- קודם כל היא גם מצפה את כל העוגה למרות אצל קליירוש עצמה זה רק מלמעלה אז, למה [תשובה: כי זה כיף]; אבל גם הזיגוג עצמו שונה לגמרי ממה שבפריז אבל למזלנו זה יותר טעים אז השבח.

והדף? נשאר.. דף.

אה ושלא נדבר על זה שההוראות הזויות ולא הגיוניות.

אבל, כמו אצל טארט הלימון שלה

בשביל זה אני פה.

לכן, שיניתי קצת את אופן ההכנה של המתכון ואת היחסים בין השכבות, כדי ששכבת הספוג לא תשתלט יותר מדי, שכבת הקרם אשכרה תורגש, שכבת המוס תתאזן לנגד השכבות שמתחתיה, ושגם יהיה לנו כיף להכין את העוגה,

למרות שבתכל’ס,

איך אפשר שלא יהיה כיף בפצפוצים??

עוגת השוקולד של קלייר דמון

עכשיו תראו. אי אפשר לדבר על העוגה של קליירוש מבלי להזכיר את נכס צאן הברזל הפיירונית Carrément Chocolat של פיירוש. העוגה של פיירוש קצת יותר מרוכזת ועשירה בכל אחת מהשכבות- גם בתחתית הבראונית, גם בקרם ובמוס שמתחילים כקרם אנגלז, וגם בזיגוג שהוא יותר סמיך. העוגה של קליירוש היא יותר קלילה ואוורירית, אבל הטעם השוקולדי טיפונת יותר טהור. מבחינת הכנה, העוגה של קליירוש היא קצת עליית מדרגה כי היא צריכה קצת יותר דיוק והיא טיפונת יותר מסובכת וטריקית [חוץ מהזיגוג שלדעתי של פיירוש יותר קשה להכנה ולשימוש], אבל אם מאריה שרדה את הגשם, אתם לגמרי יכולים לשרוד את קליירוש, ובכל מקרה- אני פה איתכם, לצידכם, בכל צעד.

השוקולד שקליירוש משתמשת בו הוא שוקולד 70% של ולרונה שנקרא Guanaja- הוא מהשוקולדים הקלאסיים של ולרונה והרבה קונדיטורים משתמשים בו בשוטף. אבל, הוא די יקר, אז אתם בכיף יכולים להחליף לכל שוקולד אחר שבא לכם, העיקר שיהיה 70% מוצקי קקאו.

כאמור, המתכון הוא לרינג ריבועי בגודל 20×20 ס”מ וגובה 3.5 ס”מ לפחות, ואני אוהב להכין מזה 16 מנות ריבועיות בגודל 5x5x3.5 ס”מ [לא כולל קישוט השוקולד] אבל אתם יכולים להכין כמה מנות באיזה גודל שאתם רוצים, או אפילו  ברינג עגול בקוטר 23 ס”מ; וכמו העוגה של פיירוש, גם את העוגה הזו לא חייבים לקשט עם דף השוקולד המטומפרר [גם אני מתעצל לפעמים], או אפילו לזגג [למרות שעל זה אני ממליץ בחום].

הערה אחרונה לפני שנתחיל: בשביל שהעוגה תיראה סופר מהוקצעת ודופר ממוקצעת, אני אוהב לאפות את הביסקווי ברינג 23×23 ואז לקרוץ עם רינג 20×20, ולזגג את העוגה אחרי החילוץ מהרינג. אבל אתם לגמרי קומפליטלי פוזיטיבלי יכולים לאפות ולהרכיב את העוגה כולה ברינג 20×20- ואפילו, אם אתם לא אוהבים לזגג עוגות- אתם יכולים לשפוך את הציפוי רק מלמעלה, עדיין בתוך התבנית- והיא עדיין תהיה מושלמת. הבחירה שלכם.

לביסקווי קקאו

  • 30 גרם חמאה
  • 80 גרם סוכר
  • 10 גרם קמח [כ-4 כפיות]
  • 20 גרם קורנפלור [כ-2 כפות]
  • 20 גרם קקאו [כ-3 כפות]
  • 80 גרם חלמונים [4 בגודל L]
  • 80 גרם חלבונים [2 בגודל L]
  • קורט מלח

לגנאש

  • 125 גרם שמנת מתוקה/להקצפה [חצי כוס]
  • 100 גרם שוקולד מריר [70% מוצקי קקאו]
  • 25 גרם חמאה

למוס השוקולד

  • 185 גרם שוקולד מריר, 70% מוצקי קקאו
  • 50 גרם חמאה
  • 25 גרם מים [5 כפיות]
  • 37.5 גרם חלמון [כ-2 חלמונים בגודל L]
  • 175 גרם חלבונים [בין 4-5 חלבונים]
  • 37 גרם סוכר [3 כפות]

לזיגוג השוקולד

  • 75 גרם מים [כשליש כוס]
  • 90 גרם סוכר [כחצי כוס פחות כף]
  • 120 גרם שמנת [חצי כוס]
  • 30 גרם דבש/גולדן סירופ [כף גדושה]
  • 85 גרם שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו
  • 220 גרם pate a glacer [ציפוי שלא צריך לטמפרר; ניתן להשיג בחנויות המתמחות]

לדפי השוקולד

  • 200 גרם שוקולד מריר, כזה שטעים לכם לאכול

להכנת הביסקווי:

חממו תנור ל-180 מעלות, ושמנו רינג או תבנית ריבועי/ת בגודל 23×23 ס”מ. אם אתם משתמשים ברינג, הניחו אותו על מגש אפייה. אם אתם משתמשים בתבנית- רפדו אותה בנייר אפייה [אני אוהב להשתמש ב-2 רצועות, לאורך ולרוחב]. אם אתם משתמשים ברינג, שמנו אותו והניחו על מגש המרופד בנייר אפייה. הניחו בצד.

בסיר קטן [או בקערה קטנה במיקרוגל] המיסו את החמאה. הניחו בצד להתקרר מעט.

אל תוך קערה קטנה, נפו את הקמח, הקורנפלור והקקאו. הוסיפו 20 גרם [כ-5 כפיות] מהסוכר וערבבו היטב. הניחו בצד.

בקערת מיקסר המצוייד בוו ההקצפה, או בקערה גדולה ומיקסר ידני, הקציפו את החלמונים עם יתרת הסוכר למשך 5 דקות, או עד שהתערובת אוורירית ותפוחה מאוד. אם יש לכם קערת מיקסר נוספת- השתמשו בה כעת, אחרת- העבירו את תערובת החלמונים לקערה אחרת, ושטפו ונגבו היטב את הקערה. את וו/י ההקצפה צריך בכל מקרה לשטוף ולייבש היטב. בקיצור, כשיש לכם קערה נקייה- הקציפו בה, קלות, את החלבונים עם המלח, עד לקבלת קצף רך. לא צריך להתקבל קצף נוקשה ומרנג-י ועדיף להקציף קצת פחות מאשר יותר.

כשהקצף מוכן- חיש מהר קפלו, בהדרגה, את היבשים אל תוך תערובת החלמונים, ולפני שהתערובת אחידה לגמרי- קפלו פנימה, גם בהדרגה, את החלבונים. ערבבו כמה כפות מהמסה אל תוך החמאה- היא אמורה להיות קרירה עד עכשיו [כמו כל מי שלא מקבל/ת יחס.], עד לקבלת תערובת אחידה. הוסיפו את כל התערובת הזו אל תוך המסה הגדולה, וקפלו בעדינות רק עד לקבלת בלילה אחידה.

מזגו את הבלילה אל תוך הרינג/תבנית המוכנים, והכניסו לתנור למשך 14 דקות; קיסם הנכנס למרכז אמור לצאת עם פירורים לחים או עם קצת shmutz, אבל לא בלילה נוזלית. הוציאו את המגש עם הרינג או את התבנית מהתנור והניחו על רשת לצינון לחלוטין. במהלך הקירור העוגה תתכווץ מעט ותיפרד מהדפנות- כמו כל להקת בנות, זה אמור לקרות וזה בסדר גמור.

זו הסיבה אגב, שאני אוהב לאפות את התחתית בגודל גדול יותר, לכן, אם אפיתם את העוגה ברינג/תבנית 23×23- חלצו מהתבנית והעבירו למגש אפייה, עדיין על נייר האפייה שעליה התחתית נאפתה, וקרצו עם רינג 20×20, כדי שתהיה תחתית אחידה לגמרי. אבל גם אם אפיתם ברינג 20×20 ויש קצת מרווח בדפנות- זה בסדר גמור; השכבה הבאה תמלא את החלל הריק, שזה מה ששוקולד תמיד עושה בעצם.

להכנת הגנאש:

בסיר קטן, הביאו את השמנת לסף רתיחה. שפכו פנימה את השוקולד, המתינו דקה, וערבבו היטב [אני אוהב עם מטרפה שטוחה, אבל אפשר לקקן או כף עץ או מזלג או מה שבא לכם] עד לקבלת תערובת אחידה. הוסיפו את החמאה, וערבבו שוב, עד שהחמאה נטמעה והתערובת אחידה וחלקה ומבריקה.

שפכו מעל תחתית הביסקווי ושטחו עם פלטה או כף לשכבה אחידה, והכניסו את הרינג עם המגש למקרר לייצוב קל.

להכנת המוס:

קצצו את השוקולד והניחו אותו, ביחד עם החמאה, בקערה בינונית/גדולה, מעל סיר עם מים רותחים. ערבבו אותם, עד שהם נמסו לחלוטין. הסירו מהאש, והניחו בצד להתקרר עד שהם בטמפ’ של 50 מעלות.

בינתיים, הכינו את המים- הם צריכים להיות ב-55 מעלות, והחלמונים- בהישג יד; אחרי שהחלבונים מוקצפים אנחנו נצטרך לעבוד זריז, אז עדיף שהכל יהיה מוכן לנו. הניחו בצד אבל קרוב.

בקערת מיקסר המצוייד בוו ההקצפה, או בקערה גדולה עם מיקסר ידני, הקציפו את החלבונים עד לקבלת קצף. הוסיפו את הסוכר, תוך כדי הקצפה, והמשיכו להקציף עד לקבלת קצף לבן, יציב אך עדיין גמיש. הקצף פה אמור להיות יותר יציב מהקצף בתחתית הביסקווי, אבל עדיין לא נוקשה ויבש. כשהקצף מוכן- עבדו בזריזות; הוסיפו את המים אל השוקולד והחמאה וטרפו היטב. הוסיפו את החלמונים וערבבו/טרפו רק עד שאחיד, ולא יותר מזה. חיש מהר, הוסיפו בהדרגה את החלבונים המוקצפים, וקפלו עם לקקן עד לקבלת מוס אוורירי ואחיד.

הוציאו את המגש עם הרינג מהמקרר, ומזגו את המוס בעדינות מעל שכבת הגנאש. שטחו לשכבה אחידה, והעבירו למקפיא למשך 8 שעות לפחות [אני תמיד משאיר למשך הלילה].

להכנת הזיגוג:

בסיר קטן, הביאו את המים והסוכר לרתיחה. כשהתערובת רותחת- הוסיפו פנימה את השמנת עם הדבש/גולדן סירופ והביאו שוב לרתיחה. כשהתערובת רותחת- כבו את האש, והוסיפו פנימה את השוקולד עם ה-pate a glacer.

המתינו דקה וערבבו היטב [אני אוהב עם מטרפה שטוחה כדי שלא תכנסנה בועות אוויר] עד שהתערובת אחידה וחלקה.

לזיגוג העוגה:

הוציאו את המגש עם העוגה, עדיין בתוך הרינג, מהמקפיא. עכשיו, אם אתם לא אוהבים לזגג עוגות או שאתם חוששים מהתהליך- אתם יכולים פשוט לשפוך מהזיגוג מעל העוגה, לתת לזה להתייצב, ואז לחלץ, אבל הכמות של הזיגוג מספיקה גם לזיגוג של הצדדים אז אין צורך להשתמש בכל הזיגוג, אלא אם כן בא לכם שכבה עבה במיוחד של הזיגוג.

אבל אני אוהב שיש שכבה דקה של זיגוג- מה גם שאני אוהב לזגג עוגות- אז אם אתם רוצים גם, בואו נעשה את זה ביחד, אני פה איתכם:

חלצו את העוגה מהרינג- אני אוהב להעמיד אותה על צנצנת גבוהה [יותר גבוהה מהרינג עצמו], ואז להשתמש בברנר [או פן] כדי לחמם מעט את דפנות המתכת של הרינג, ואז הרינג פשוט מחליק החוצה. אפשר להחליק אותו כלפי מטה או כלפי מעלה, אבל היות והעמדנו את הרינג על צנצנת נראה לי יהיה יותר קל להחליק אותו כלפי מטה, ואז העוגה עצמה, ערומה ועריה, תישאר על הצנצנת.

אם העוגה קצת נמסה לכם בצדדים- פשוט החזירו אותה מהר למקפיא למשך 5 דקות, עד שהיא קופאת שוב, אבל תהליך החילוץ עצמו לא אמור לקחת יותר מדי זמן.

בדקו את הזיגוג- הוא אמור להיות חמים ודליל. אם לא- חממו אותו בזהירות רבה, על אש קטנה, תוך כדי ערבוב תמידי, למשך כמה שניות.

הניחו רשת, או רינג שקטן יותר מהעוגה, על מגש אפייה, והניחו את העוגה הקפואה עליה/ו. שפכו את כל הזיגוג, על כל העוגה, ואז, בתנועת פלטה אחת, החליקו את הזיגוג מעל פני העוגה.

כשהזיגוג מפסיק לנזול מהעוגה- שלא אמור לקחת יותר מדי זמן, כי העוגה קפואה- העבירו אל צלחת הגשה, אם אתם מתכננים להגיש את העוגה שלמה, או אל מגש או קרש חיתוך המרופד בנייר אפייה, אם אתם מתכננים ליישר את הצדדים ולהגיש פרוסות של העוגה עם קישוט השוקולד. העבירו למקרר.

להכנת דפי השוקולד

העבירו מגבון לח על מגש אפייה הפוך, והניחו שקף או דף גיטרה מעל. הוציאו את בועות האוויר ע”י שיטוח הדף והצמדתו למגש- אפשר עם פלטה או שפכטל, והניחו בצד.

קצצו את השוקולד לחתיכות, שמרו חופן ממנו בצד, והמיסו את היתרה בעדינות, מעל סיר/קלחת עם מים רותחים או במיקרוגל, בפולסים קצרים עם ערבוב בין כל פולס. כשכמעט כל השוקולד נמס, הסירו ממקור החום, וערבבו עד שהשוקולד נמס לחלוטין. הוסיפו את חופן השוקולד ששמרתם בצד, וערבבו עד שהשוקולד הנוסף נמס לגמרי. המשיכו לערבב את השוקולד עד שהוא מגיע לטמפ’ בין 28-29 מעלות צלזיוס. חממו את השוקולד לטמפ’ שבין 31 ל-32 מעלות- אפשר מעל הסיר עם המים הרותחים, או במיקרוגל, לשניות ספורות בכל שיטה- ומרחו את השוקולד בשכבה דקה ואחידה על דף הגיטרה/שקף. הצורה לא כ”כ משנה, אבל צריך שיכסה לפחות שטח ריבועי של 20×20 ס”מ.

תוך כמה דקות, השוקולד אמור להתחיל להתייצב, ולפני שזה קורה- חרצו/סמנו עם סכין ריבועים בגודל 5.5×4.5 ס”מ. הניחו מעל נייר אפייה, והניחו מעל עוד מגש, או ספר, או איזשהו משטח שטוח שיהווה משקולת כדי שהשוקולד לא יתקער בזמן הקירור [שזה קורה לו לפעמים], אלא יישאר ישר וסרגלי. הכניסו למקרר לכמה דקות, עד שהשוקולד מתייצב לחלוטין, ואז חלצו את הריבועים מן השקף. אם טמפררתם כמו שצריך, אז הצד שנגע בשקף צריך להיות מבריק ומהמם.

לקישוט והגשת העוגה

הוציאו את העוגה מהמקרר, ויישרו את השוליים, כדי לגלות את כל השכבות הסימטריות החתיכיות שלנו.

חתכו ל-16 מנות ריבועיות, והצמידו לכל מנה מאחור, דף שוקולד תומך, מחבק, אוהב.

53 thoughts on “עוגת השוקולד של קלייר דמון

    1. נועם מאת

      זה כמו שוקולד אבל עם שמן צמחי; מאפשר לצפות דברים מבלי לטמפרר שוקולד, אבל הוא כן מתייצב קצת יותר רך [אין SNAP].

          1. נועם מאת

            מי זו הגברת הראשונה?
            הפעם הראשונה שהמתכון הזה פורסם, למיטב ידיעתי, הוא בספר שלה, שיצא לאור רק לפני כמה חודשים.

          2. יעקב

            השוויתי את המתכונים, והם ממש לא אותו הדבר…
            מעניין מה היא באמת עושה אצלה ב”מעבדה”.

          3. נועם מאת

            אהההה. הבנתי על מי אתה מדבר.
            גם אני הכנתי את המתכון ההוא, וכן, זה טעים, אבל זה באמת ממש לא אותו מתכון [ומן הסתם גם לא מה שיש אצל קליירוש].
            בקיצור, מחכה לקרוא דיווחים (:

          4. יעקב

            אני זוכר באמת שהייתי ממש מתוסכל כי בתמונה יש שכבה שאין במתכון!
            אדווח בהקדם.

          5. יעקב

            קליירוש- היא הגברת הראשונה של הקונדיטוריה.
            (זה מה שלימדו אותי)
            תודה על המתכון!
            ועל הבלוג המושקע!
            נהנה כל פעם מחדש.

  1. Barak

    Pate a glacer maison:

    100g chocolate 70%
    25g neutral oil such as grapeseed

    ממיסים את השוקולד ומוסיפים בין 20% ל 30% שמן (אחוזים ממשקל השוקולד). מערבבים היטב והיידה

    1. נועם מאת

      אם צריך לטבול תותים בשוקולד זה עובד אחלה.
      במקרה של הזיגוג הזה זה עובד פחות טוב, לפחות בטסטים שלי, כנראה כי בגרסה התעשייתית אין בכלל חמאת קקאו והשמן הוא לא השמנים הרגילים שיש בבית.
      אבל אם כן ניסית וזה עובד לך אחלה- מעולה!

      1. Barak

        בגדול מסכים, אם משתמשים בציפוי לבדו. כאשר הציפוי מהווה פחות משליש ממשקל הזיגוג כולו, וכאשר הזיגוג מכיל גם ככה כ 15% שוקולד, זה עובד מצוין. בדוק. ועכשיו אבדוק שוב ואדווח.

        1. נועם מאת

          כשעשיתי טסטים למתכון הזה לפני שפרסמתי, ניסיתי להשתמש בגרסה הביתית לפאט אה גלאסה [לא קשה למצוא בגוגל] בשביל להכין את הזיגוג, אבל זה לא מזגג יפה כמו כשמשתמשים בגרסה הקנויה.
          ולמען האמת פה הגלאסה מהווה קצת יותר משליש ממשקל הזיגוג כולו, וגם השוקולד קצת פחות מ-15.
          אבל אם אתה מכין את העוגה הזו והזיגוג יוצא לך מוש עם הגרסה הביתית- נפלא! אני בטוח שאנשים ישמחו לדעת.

          1. ברק מעוז

            אז סוף סוף הגעתי לניסוי ואני מדווח: 200ג צימקאו חום מומס על בן מארי, מוסיפים 25ג מרגרינה או חמאה ו 25ג שמן נייטרלי ויוצא אחלה זיגוג דק מאוד (אם רוצים) שיוצקים ב 35 מעלות על עוגה קרה (לא צריך להקפיא) ונשאר פציח ולא נמס בטמפרטורת החדר וגם לא בידיים במשך היומיים שהעוגה החזיקה מעמד

            ברק

          2. נועם מאת

            מוש אתה! רק לא הבנתי- האם זיגגת עם הזיגוג כמו שכתבת [צימקאו+שומן+שמן], או שהשתמשת בזה בשביל להכין את הגלסאז’ שבמתכון?

  2. אריאל

    נראה פשוט נהדר! מחכה להכין
    הציפוי ממש משך לי את העין. לדעתך אפשר להשתמש בו גם לציפוי עוגות מוס באופן כללי, כמו גלסאז׳ קלאסי?
    ושוב תודה על פוסט נפלא

      1. נועם מאת

        היי קרן!
        מה הבלבול בעצם?
        אני רואה שהיא כתבה שם “המתכון דומה למתכון המקורי, עם קצת שינויים שבוצעו על ידי דמון, לטובת התאמתו למטבח הביתי”.
        המתכון שלי נלקח מהספר שלה.

          1. שרון היינריך

            נהדר! לא קראתי את המתכון שבספר, אבל המתכון שקליר נתנה לי נשלף מהמחשב שלה בעודי יושבת אצלה, כאמור עם התאמות שהיא עשתה. לגבי הספר, פעמים רבות מתכונים בספרים שונים ממתכונים שמבוצעים במעבדה. אגב, אחרי שהיא נתנה לי את המתכון היא גם לקחה חלק בבחירת המבצע הטוב ביותר שלו 🙂 https://parischezsharon.com/he/2015/04/gateau-au-chocola-2.html

  3. מאיה קוניצר

    הבלוג האהוב עליי 😍
    כל פוסט זה פשוט עשר דקות של הנאה טהורה- ושמוצאת זמן ומטרה להכין את המתכונים אז בכלל 🤩

  4. אפרת

    וואו נראה מגרה ברמות, אבל רוצה את זה פרווה לכבוד שבת.
    במה עדיף להמיר את החמאה במוס? במחמאה או בקצפת צמחית, או שלא עדיף כלום?
    תודה רבה!
    שבת שלום!

    1. נועם מאת

      היי אפרת!
      חמאה ממירים במחמאה. קצפת צמחית מיועדת להחליף קצפת חלבית [כלומר שמנת מתוקה/להקצפה].
      בהצלחה!
      מחכה לעדכון איך יצא! (:

      1. אפרת

        היי, תודה רבה.
        עוד שאלה- חייב להשים את העוגה במקפיא או שאפשר להסתפק גם במקרר, פשוט אני משתמשת בתבנית זכוכית ומפחדת שתתנפץ?
        תודה רבה!

        1. נועם מאת

          היוש!
          שמים את העוגה במקפיא כדי שהיא שהיא- כמה מפתיע- תקפא, ואז יהיה אפשר לחלץ אותה מהרינג, ואז לזגג אותה מכל הצדדים.
          לא כל כך הבנתי באיזו תבנית את משתמשת, אבל אם את מתכוונת להגיש את העוגה בתוך התבנית- אין צורך להקפיא.

          1. אפרת

            היי שאלה אחרונה בעזרת ה’.
            אין לי את המרכיבים לזיגוג, אז חיפשתי זיגוגים אחרים באתר. אני מתלבטת בין הזיגוג של עוגת השוקולד הטבעונית, שאז אני לא צריכה גם להמיר מרכיבים לפרווה או שאולי הזיגוג של פייר יותר יתאים?
            מה דעתך?
            תודה רבה!!

  5. אפרת

    היי חזרתי לעדכן הכנתי את העוגה פרווה, ויצא ממש טעים. המוס לא יצא אוורירי כנו שרציתי, אבל זה כנראה בגלל המרגרינה. בטוחה שחלבי הרבה יותר טעים, ננסה בהזדמנות אחרת.
    תודה רבה על כל העזרה!!!

    1. נועם מאת

      היוש!
      pate a glacer זה לא כמו חמאת קקאו. זה כמו שוקולד. איפה את מחפשת? שווה לציין את השם הזה בדיוק.

      1. אילה

        חיפשתי בחנויות מתמחות, לא ידעו עך מה אני מדברת… אני משערת שיש ב4 chef הם בדכ מחזיקים דברים של בארי אבל אין לי זמן לגשת..
        מחליפה לזיגוג אחר ממה שהצעת.. העוגה כבר במקפיא צריכה זיגוג וקישוט שוקולד וזהו!
        תודה רבה וחג שמח!

  6. יהודית

    מה יהיה עם הבלוג המושלם שלך תגיד לי: 🙂

    אז יש לי שאלה. מצד אחד העוגה נראית מדהים וממש בא לי להכין ליומולדת של חברה חולת שוקולד. מצד שני קצת קשה לי עם מוסים על בסיס ביצים לא מפוסטרות (וגם האמת שאני אישית יותר בנ”א של מוסים דחוסים ולא מוסים אווריריים). בנוסף המסיבת יומולדת בתחילת יולי, בחוץ. אז עוד יותר מדאיג אותי עניין הביצים (למרות שכמובן שאביא אותה מקוררת היטב בצידנית).
    קיצרררר,
    שאלתי היא האם המוס שוקולד על בסיס אנגלז מהעוגת פופקורן יתאים פה? או שזה יהיה כבד מדי?

    תודה

    1. יהודית

      אוי עכשיו בדקתי שוב ובעוגת פופקורן זה מוס חמאת בוטנים.
      יש לך פה מתכון למוס שוקולד מריר על בסיס אנגלז? או איפה שהוא מרשתת מתכון מומלץ שיתאים להחליף פה את המוס?

      1. יהודית

        בהמשך להחלפת המוס פה למוס של עוגת הפופקורן, הסתכלתי על הגדלים ואני תוהה: בעקרון מרינג 22 (כמו בעוגת פופקורן) לפורמה ריבועית 20 זה די 1 ל-1 אבל המוס בעוגת פופקורן יורד גם להיקף אז אני תוהה אם הכמות הזו לא תיצור לי שכבה גבוהה מדי במקרה הזה?

        1. נועם מאת

          הכי טוב: תחשבי את המשקל של המוס שבעוגה הזו, ותחשבי את המוס של עוגת הפופקורן לאותה כמות. ההבדלים במשקל הסגולי של שני המוסים זניחים.

          1. יהודית

            זה כמובן רעיון מעולה שאשמור לפעם הבאה כי כבר הכנתי אתמול הכל! 😄
            אבל באמת לא שמתי את כל המוס. שמתי את השארית בתבנית שקעים של חצאי כדור גדולים ודחפתי בפנים אינסרט של קרמו אננס שהיה לי במקפיא.

            עכשיו נשאר לי להתלבט על הזיגוג. זה שפה אני לא יכולה כי אין לי את הרכיב החמקמק הזה בסוף. אז כמובן שחשבתי על הזיגוג של פיירוש ואפילו קניתי שוקולד 72 של ולרונוש אבל אני תוהה, האם יש מספיק מתיקות בעוגה? אולי הזיגוג של העוגת פופקורן יהיה יותר מתאים? 🤔 הוא באותו מרקם סופי?

          2. נועם מאת

            הזיגוג של עוגת הפופקורן הוא אכן מתוק יותר, אבל הרבה יותר דק; גם לו הייתה חסרה מתיקות בעוגה [מה שלא המקרה], הוא לא היה מוסיף הרבה ממנה כי הוא מזדגג בשכבה דקה מאוד.
            הזיגוג של פיירוש גם עשיר יותר וגם סמיך יותר [והוא מתקתק; יש בו סוכר] אז זה יותר עניין של העדפה. שני הציפויים טובים; אישית לא הייתי משתמש בגלסאז’ קלאסי לעוגה הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.