בבקה שוקולד פאדג’

לא יודע איך 2019 שלכם נגמרה, אבל אני חזרתי מפריז, והופס!

מאריה הייתה #1 במצעד הסינגלים האמריקאי [סה”כ 19; שיא לאמן סולו].

וגם בשבוע הראשון של 2020 היא הייתה [אז עד כה היו לה סינגלים במקום הראשון ב-4 עשורים שונים; הישג חסר תקדים]!

ואם זה לא מספיק,

אז לפני כמה ימים היה לנייג’לה יומולדת 60, ובראיון ל-The Sunday Times Style, היא אמרה:

The two great enemies of happiness are self-consciousness and pressure to conform, and the older one gets, the easier it is to throw off those shackles

שזה מצחיק כי זה בעצם מתאר באופן מדוייק למדי את עצם קיומו של הבלוג הזה, ואת הבחירה שלי בקונדיטוריה באופן כללי.

למרות, שאני לא בטוח עד כמה היה לי קשה להשתחרר משלשלאות בגיל צעיר יותר, אבל אני לא רוצה להתיימר ולהגיד שמעולם לא הייתי כבול איכשהו, מתישהו; כי גם אם אני לא מודע לזה לא אומר שזה לא קרה, ואם זה כן קרה אז אני ממש פתוח להודות בזה. בכל מקרה, יש דברים מעניינים יותר בעולם מאשר לנסות לנתח רטרואקטיבית כמעט 32 שנים-

למען השם וניקול שרזינגר, הפוסיקט דולז מתאחדות!

ועקרות הבית מניו ג’רזי מטורפות מתמיד!

ו-AJ and the Queen!

ומאריה עומדת להוציא ספר ביוגרפי!!!

ואפילו משבר החמאה נגמר!!!!!!!

אז אני לא יודע מה איתכם, אבל אחרי השבוע הראשון של העשור החדש,

כוס התה שלי חצי מלאה.

והנה משהו מושלם לנשנש לידה:

בבקה שוקולד פאדג’

למרות שקראתי לעוגה הזו בבקה, הבצק של העוגה הזו הוא, טכנית, בצק פרסבורגר [שאת המתכון שלו מצאתי באתר של ‘השולחן’]. התיאור הקלאסי לבצק הזה הוא שילוב של בצק פריך עם בצק שמרים, אבל יותר מובן, בעיניי, לתאר אותו כבצק שמרים עשיר ודחוס, בדומה לרוגעלך הגלותיים שלי [ולכן כמעט קראתי לעוגה הזו בבקה שוקולד גלותית!], וזה חלק מהקסם שלו.

וזו גם הסיבה שאני אוהב לשדך לו מליות עשירות ופאדג’יות; במקרה הזה השתמשתי במלית השוקולד מעוגת השמרים הקבועה [והמושלמת] שלי, רק שאני מעדיף להשתמש בשוקולד בסביבות ה-66% מוצקי קקאו [שזה הגבול התחתון של אחוזי הקקאו המומלצים, כי הבצק הפרסבורגרי צריך יותר מתיקות מאשר בצק שמרים רגיל], והחלפתי את הסוכר הלבן בחום, כדי לקבל תוצאה יותר פאדג’ית. אבל ניסיתי גם עם סוכר לבן, וזה עדיין יוצא מוש.

בעיקרון, עוגות שמרים שחושפות את המלית שלהן, כמו עוגת השמרים הרגילה שלי, לא צריך לזגג בביצה לפני האפייה, אבל פה אני דווקא כן אוהב כי זה נותן להן מין ברק יפהפה כזה. בנוסף, לבצקי פרסבורגר בדרך כלל מספיקות כמה הברשות בודדות של סירופ סוכר, כי זו גם ככה עוגה עשירה ולחה; אבל אני דווקא אוהב לפרגן קצת יותר בעוגה הזו, כדי שהעוגה תהיה מוי עשירה ולחה, והמלית תהיה ממש עסיסית ומענגת.

נקודת חולשה בהרבה בצקי פרסבורגר היא האפייה, כי הם משחימים מהר מבחוץ. אבל הצבע צריך להיות ממש שחום כדי שהבצק ייאפה מבפנים כמו שצריך [למרות שגם אם הוא טיפטיפונת אנדר בייקד הוא טעים- ויש שגורסים שיותר טעים], אז אל תפחדו לשזף אותו. אבל אם אתם דואגים- פשוט כסו מלמעלה בנייר אלומיניום או נייר אפייה.

אני אוהב להכין מהמתכון הזה 2 בבקות עגולות בקוטר 18 ס”מ, אך מאחר ולא חובה להשתמש ברינג, אתם בתכל’ס יכולים להכין אותן באיזה גודל שאתם רוצים. אבל אם אתם רוצים שהעוגות ייראו כמו בתמונות פה- היצמדו להוראות במתכון. ולמרות שלגמרי אפשר להכין את העוגה הזו ביום אחד [היא יותר מהירה מעוגת השמרים הרגילה], אני בדרך כלל מכין את הבצק והמלית ביום אחד, ואז ממשיך בהכנה למחרת.

לבצק:

  • 8 גרם שמרים יבשים [כף אחת] או 25 גרם שמרים טריים
  • 60 מ”ל מים פושרים [1/4 כוס]
  • 500 גרם קמח [3 וחצי כוסות + כף]
  • 200 גרם חמאה קרה
  • 100 גרם סוכר [חצי כוס]
  • 10 גרם מלח
  • 100 גרם גבינה לבנה 5% או 9% [אני אהבתי יותר את התוצאה מ-5%]
  • 2 ביצים

למלית:

  • 175 מ”ל שמנת מתוקה/להקצפה [3/4 כוס]
  • 100 גרם סוכר לבן או חום [חצי כוס; סוכר חום נותן תוצאה פאדג’ית יותר]
  • קורט מלח
  • 170 גרם שוקולד מריר [בסביבות ה-66% מוצקי קקאו]
  • 100 גרם חמאה

לזיגוג:

  • 1 ביצה
  • קורט מלח

לסירופ סוכר:

  • 50 גרם סוכר [1/4 כוס]
  • 60 מ”ל מים [1/4 כוס]

להכנת הבצק

בקערה קטנה, המיסו את השמרים עם המים הפושרים. הניחו בצד.

בקערת מיקסר, ערבבו את הקמח עם הסוכר והמלח. הוסיפו את קוביות החמאה, וערבלו במיקסר עם וו הגיטרה, במהירות נמוכה, למשך 5 דקות, עד לקבלת תערובת פירורית אחידה. הוסיפו את השמרים והמים ביחד עם הגבינה והביצים, וערבלו, במהירות בינונית, למשך 3 דקות, עד לקבלת בצק אחיד. החליפו את וו הגיטרה בוו לישה, וערבלו במהירות איטית [נניח 1-2 אם יש לכם קיצ’ן אייד], למשך 3 דקות נוספות, עד לקבלת בצק רך.

הוציאו את הבצק מקערת המיקסר, שטחו לצורת ריבוע, עטפו בניילון נצמד, והכניסו למקרר למשך 4 שעות לפחות [אפשר גם למשך הלילה, וזה מה שאני עושה בד”כ].

להכנת המלית

בסיר בינוני, הביאו את השמנת עם הסוכר והמלח לרתיחה, על אש בינונית. בינתיים, קצצו את השוקולד לחתיכות גסות והניחו בצד.

כשהשמנת על סף רתיחה, ערבבו אותה קלות, ובשלו למשך 5 דקות, תוך כדי ערבוב. אם אתם פוחדים שהתערובת תגלוש- הנמיכו את האש מעט. לאחר 5 דקות, כבו את האש, והוסיפו פנימה את השוקולד. המתינו דקה, ואז טרפו עד שהתערובת אחידה. הוסיפו פנימה את החמאה, וטרפו שוב עד שהחמאה נמסה והתערובת אחידה וחלקה.

העבירו את התערובת לקערה [או כלי רחב ושטוח כדי להאיץ את הקירור], והניחו לה להתקרר, בחוץ, עד שהיא בטמפ’ החדר, ובמרקם של ממרח סמיך [אני אוהב להכין גם את המלית לילה לפני, אבל אז אני שומר אותה במקרר, ועל הבוקר למחרת- מוציא אותה ומשאיר על השיש כדי שתגיע לטמפ’ החדר].

להכנת העוגה

רפדו מגש אפייה גדול [או שניים קטנים] בנייר אפייה, ואם אתם רוצים, אז שמנו גם 2 רינגים או תבניות עגולות, בערך בקוטר 18 ס”מ, רפדו את הדפנות בנייר אפייה [ואם משתמשים בתבנית רגילה- אז גם התחתית], והניחו בצד.

הוציאו את הבצק מהמקרר, וחלקו ל-2 חלקים שווים. הכניסו חלק אחד למקרר, ועבדו על החלק השני:

רדדו אותו למלבן גדול, בגודל של 30×40 ס”מ. מרחו עליו מחצית ממלית השוקולד, בצורה אחידה, עד לקצוות, וחתכו באמצע ל-2 מלבנים בגודל 20×30 ס”מ. גלגלו כל מלבן לרולדה הדוקה, מהצלע של ה-30 ס”מ. עכשיו צריכות להיות לכם 2 רולדות.

בעזרת סכין, חצו כל רולדה לאורכה, ופתחו אותה ל-2 חלקים, כשהצד הפתוח פונה כלפי מעלה. עכשיו צריכות להיות לכם 4 רצועות. יס? יס. עכשיו:

  1. הניחו 2 רצועות בצורה אנכית, ו-2 רצועות מעליהן, בצורה אופקית.
  2. סדרו את הרצועות בשתי וערב: הרימו את הרצועה האופקית הקרובה אליכם מהקצה הימני עד לאמצע, והעלו את הרצועה האנכית הימנית, שהייתה מתחתיה- מעליה. עכשיו בצד השני- הרימו את הרצועה האופקית הרחוקה אליכם, מהקצה השמאלי, עד לאמצע, והעלו את הרצועה האנכית השמאלית שהייתה מתחתיה- מעליה.
  3. כעת 4 הרצועות אמורות להיות קלועות בצורת שתי וערב- כל רצועה צריכה להיות בקצה אחד תחתונה, כלומר מתחת לרצועה אחרת ובצד השני עליונה, כלומר מעל לרצועה אחרת. יס? יס. אם צריך, תסדרו את הרצועות כך שתהיינה ישרות והקליעה תהיה ממש במרכז.
  4. עכשיו המנטרה שצריך לזכור היא- תמיד התחתונה מעל העליונה שסמוכה לה. מה זה אומר? יש לנו 4 זוגות של [קצוות] רצועות מקבילות כאן: למעלה, למטה, ימינה ושמאלה, ובכל צד יש [קצה] רצועה אחת למטה, ואחת למעלה. כעת, קלעו את 2 [קצוות] הרצועות שבכל צד, כך שהתחתונה תעלה מעל העליונה:
  5. התחילו מהצד שלמטה, והצליבו את התחתונה מעל העליונה. עברו לצד ימין, והצליבו את התחתונה מעל העליונה. עברו לצד שלמעלה, והצליבו את התחתונה מעל העליונה, וכעת בצד שמאל, הצליבו את התחתונה מעל העליונה.
  6. יופי! עכשיו אם תסתכלו טוב, אז יש לנו עוד פעם 4 זוגות של [קצוות] רצועות מקבילות, אבל עכשיו הכיוונים הם אלכסוניים- יש את הצד התחתון הימני, העליון הימני, העליון השמאלי, והתחתון השמאלי. עכשיו, צריך לעשות את אותה מנטרה חביבה, בזוגות האלה! אז:
  7. התחילו מצד כלשהו, נניח מהצד הימני התחתון, והצליבו את התחתונה מעל העליונה. עברו לצד הימני העליון, והצליבו את התחתונה מעל העליונה. עברו לצד השמאלי העליון, והצליבו את התחתונה מעל העליונה. לבסוף, עברו לצד השמאלי התחתון, והצליבו את התחתונה מעל העליונה.
  8. כל מה שנשאר עכשיו זה רק לחבר את כל הקצוות ולהכניס אותן פנימה, תוך כדי סיבוב כדי להדק את הבבקה לצורה כדורית [אם יצא לכם פעם לעצב כיכר לחם עגולה- אז הפעולה הזו]. וזהו!

ואם זה היה לכם מסובך מדי, אז הנה סרטון שצילמתי, שאני מקווה שממחיש יותר טוב את הפעולה:

Chocolate Fudge Babka, braiding video

כשהבצק שלכם קלוע ומוש, העבירו אותו אל מגש האפייה המרופד שהכינותם מראש [ואם אתם רוצים להשתמש ברינג- אז אל תוך הרינג].

עכשיו תעשו את אותו הדבר עם החלק השני של הבצק, שמחכה במקרר.

כששני הבצקים קלועים ומונחים על מגש האפייה, ברינג או לא, כסו בעדינות בניילון נצמד משומן [אני אוהב להשתמש בתרסיס שמן], והניחו לתפוח במשך שעה אחת [הם לא יתפחו הרבה בזמן הזה]. לקראת סוף זמן ההתפחה, חממו את התנור ל-170 מעלות. בינתיים, הכינו את הזיגוג והסירופ.

להכנת הזיגוג

בקערה קטנה, טרפו ביחד את הביצה והמלח, והניחו בצד.

להכנת הסירופ:

בסיר או קלחת קטנים, ערבבו את המים עם הסוכר. כשהסירופ רותח, תנו לו לבעבע במשך 15 שניות. כבו את האש, והניחו בצד.

לאפיית העוגה:

הסירו את הניילון הנצמד מעל העוגות, הברישו בעדינות בזיגוג הביצה, והכניסו לתנור החם למשך 45-55 דקות, או עד שהעוגות שזופות מאוד. אם הן מתחילות להשחים יותר מדי- כסו אותן בעדינות עם נייר אלומיניום או נייר אפייה.

כשהעוגות אפויות, שזופות ומהממות- הוציאו אותן מהתנור, עדיין על המגש[ים] שלהן, והניחו על רשת לצינון. הברישו בעדינות בסירופ הסוכר- אם אתם רוצים שהעוגה תהיה ממש לחה ופאדג’ית- השתמשו בכל הסירופ לשתי העוגות; אחרת, הברישו רק מעט.

הניחו לבבקות להתקרר לחלוטין לפני הפריסה והבליסה. והתיוג שלי באינסטגרם.

[סתם, אתם יכולים לתייג אותי בכל שלב]

218 thoughts on “בבקה שוקולד פאדג’

  1. מרב

    מ ה מ מ ת!!! כלילת יופי!!
    הצילומים יפהפיים וההסברים והכל – בוא תהיה ראש הממשלה. בחיי ☺️ גם דיוק גם הומור גם כזה יופי, תאר לך כולם עסוקים באפיה ובכלל יצירה.. I have a dream

      1. חן

        החליף את המתכון הקבוע שלי לשמרים!
        הבצק רך ונימוח גם יומיים אחרי ומתאים במיוחד לחסרי מיקסר (כמוני) בגלל הלישה הקצרה, פתחתי את החלון במטבח בשביל לוודא שהחמאה לא נמסה אבל חוץ מזה באמת מתכון ממש קליל במיוחד ביחס לתוצאה המדהימה!
        תודה כרגיל על מתכון מושלם 🙂

        1. נועה

          מצוין תודה רבה! וצריך לחכות שתתקרר לחלוטין לפני שמוציאים מהרינג? כלומר את הסירופ סוכר מורחים כשהיא עוד בפנים, כן?

          1. נועם מאת

            אם זה ממש רינג זה לא ממש משנה כי הדפנות כבר עשו את עבודתם/ן; אם זה תבנית [עם תחתית] אז לא לחלץ עד שהעוגה קרה לגמרי.
            את הסירופ יש להבריש כשהעוגה חמה, ישר מהתנור.

        2. ליטל

          היי
          האם במקום גבינה לבנה אפשר להשתמש בשמנת חמוצה?
          עשיתי אותה בעבר ואין דברים כאלה! ביי פאר הכי טעימה.
          תודה 🙂

    1. רוני

      היי נועם,
      תודה על מתכון מעולה 🙂
      אפשר להכין ולהקפיא לכמה ימים כבר בצורה ולאפות לאחר כמה ימים? או שעדיף להקפיא אחרי האפייה?
      רוצה שהעובדה תהיה טרייה ואין לי זמן להכין ערב לפני…
      תודה!

          1. נועם מאת

            היוש!
            צריך משהו עם מרקם כמו של גבינה, ואחוזי שומן זהים. מאחר שחלב דליל הרבה יותר, זה לא ממש יעבוד- עדיף לך פשוט להכין את הבבקה הרגילה.
            מה שכן, כמה קוראות דיווחו לי שהן ניסו להכין עם יוגורט במקום ויצא להן מוש!

          2. Gal Zacharia

            היי, הכנתי את הבצק, שמתי ללילה.
            קמתי בבוקר ויש לי בלתמ ולא אספיק להכין. יכולה להכניס למקפיא ולהוציא כשאוכל להכין?

          3. נועם מאת

            היוש!
            עדיף לעצב את הבבקה, ואז להקפיא, וכשאת רוצה לאפות- להוציא לילה לפני למקרר, להפשרה איטית.
            אם אין זמן גם לזה- אז תוציאי את הבצק מהמקרר, תוציאי לו את האוויר, תשטחי שוב לריבוע, תעטפי בניילון נצמד, ותקפיאי.

      1. עדי

        משבר החמאה לא נגמר . השבוע בשני סופרים לא הייתה חמאה. לי עדיין יש קילו 200 במקרר. מקווה למצוא עוד בהקדם

        1. נועם מאת

          נגמר באבו-אבוה!
          כשאת אומרת ‘השבוע’ את מתכוונת להיום, יום ראשון?
          כי שבוע שעבר הייתי ב-5 סופרים ברחבי הארץ, וראיתי הכל בכל מכל- תנובה ב-100, 200, חמאה מהולנד, מפינלנד, מאוקראינה, ואפילו ראיתי חדשה- מבלגיה!
          נראה לי שסתם נפלת על יום ראשון שבו עדיין לא ממלאים סחורה חדשה בסופרים..

  2. נעמה

    איזו שלמות!! ואיזו השקעה בכתיבת המתכון המפורט עם תמונות השלבים וצילום הסרט – תודה!!
    יש לך רעיון לתחליף לגבינה הלבנה (אני לא בארץ…)? גבינת שמנת מופחתת שומן או אולי קרם פרש? ואם זה לא יעבוד בלי גבינה לבנה, אתה חושב שהקליעה המהממת הזו תעבוד עם המתכון (המושלם) שלך לבבקה?

    1. נועם מאת

      היוש!
      לא יודע איפה את נמצאת, אבל בד”כ יש תחליפים מקומיים- תחפשי משהו כמו quark; fromage blanc; fromage frais; tvarog; Weißkäse ..
      הם לא זהים לגמרי לגבינה לבנה [חלק יבשים יותר, גרגרים יותר, מוצקים יותר, שומניים יותר, וכד’], אבל בבצק הזה זה לא ממש משנה.
      בקרם פרש לא הייתי משתמש; בגבינת שמנת מופחתת שומן- תלוי כמה שומן יש לה. לא הייתי משתמש ביותר מ-10%.
      בבצק הבבקה הצורה פחות נשמרת.

        1. נועם מאת

          אין תנובה בקנדה? בזמנו ראיתי.
          וגם מה שלדעתך עלוב לא אומר שגם לדעת הבצק עלוב 😉
          בכל מקרה, המרקם של יוגורט קצת יותר בעייתי בבצק הזה (ויוגורט יווני הוא סמיך מדי) אבל אם אין ברירה אז אפשר להשתמש.

  3. טל ארצי

    היי
    אפיתי הבוקר, לא יכולתי להתאפק 🙂
    עוגה נהדרת, טעימה, יפייפיה!
    עקבתי אחרי הסירטון וגם הקליעה יצאה יפה.
    תודה !!

  4. Guy Eshed

    היי נעם, מדהים. תוכל אולי לשלוח מתכון למלית קינמון לחובבי הז׳אנר? מת להכין…..
    תודה ואחלה סופש שיהיה!

    1. נועם מאת

      היוש! יש לי מלית אחת שהיא בפיתוח עדיין, אבל אני לא מת על קינמון אז מאפי קינמון הם די נדירים פה [אלא אם כן זו הזמנה מיוחדת].
      בינתיים אתה יכול לעשות את הסטנדרט- חמאה, סוכר [חום אם אתה רוצה] וקינמון!
      עובד בכל פעם.

  5. נטע

    היי
    הרצועות של הבצק יצאו לי רזות ממש ולא שמנמנות כמו שמצולם אצלך
    הטעם מושלם אבל מה יכולה להיות הסיבה? רידוד יתר?

    1. נועם מאת

      היוש!
      אם הרצועות יצאו דקות אז זה אומר שהן ארוכות יותר, וזה אומר שכן, רידדת את הבצק ארוך יותר מהמימדים שציינתי במתכון.

  6. בן

    מהממת!! ופוסט מדהים! ניסיתי בפעם הראשונה מקווה שיצא בסדר…
    היתה לי בעיה קטנה, אחרי הרידוד והגלגול הבצק היה נורא רך ודביק והיה קשה לחצות ולקלוע אותו, יכול להיות שלא שמתי מספיק קמח או לא היה מספיק זמן בקיצ׳ןאיד?
    תודה!

    1. נועם מאת

      היוש!
      שתי האופציות יכולות להיות; אבל זה תלוי.
      האם שקלת את המצרכים במדוייק ועקבת בדיוק אחרי ההוראות [זמני לישה וקירור]?

  7. אופה ביתית

    מושלם, מושלם, מושלם. הקור בחוץ והניחוח שמילוא את הבית והעוגה היפה והטעימה שיצאה. שלחתי אחת לחמותי, עכשיו היא תאהב אותי?

  8. שיר

    היי שאלה, במה אפשר להחליף את הגבינה הלבנה? אני גרה בוינה ואין פה משהו שהוא 5%. חלב ויוגורט יש סביב 3% ושר הגבינות הן מעל 15%…..

    1. נועם מאת

      היוש!
      צריך להיות משהו שכן אפשר להשתמש בו כי באוסטריה יש את ה-topfenstrudel שמשתמשים בו בד”כ בגירסה משלהם לגבינה לבנה.
      בכל אופן אם אין תחליף אחר אז מיכל, קוראת נאמנה, דיווחה פה כמה תגובות קודם שהיא השתמשה ביוגורט ויצא לה מוש.
      בהצלחה! מחכה לקרוא עדכונים (:

  9. דניאל קול

    הכנתי בדיוק כמו שכתוב, עלה על הציפיות שלי. יצא משהו בין עוגת שמרים לעוגה בחושה מאוד עסיסית מבפנים וגם יציבה וטעימה בטירוף!
    תודה על הבלוג המושלם שלך!

          1. נועם מאת

            זה לא משנה, אבל אני השתמשתי בסוכר חום כהה [כמו שאפשר לראות בתמונות].

  10. אפי ישראלי

    מתכון מושלם… הבצק יצא מצוין נוח לעבודה
    התוצאה הייתה עוד יותר טובה הבצק נשאר רך ועסיסי גם לאחר האפיה והמילוי מושלם!!!

  11. דנה

    האם יעבוד לדעתך עם שוקולד לבן מקורמל? ואם כן אז איך לשנות את המלית לדעתך? מניחה שהרבה פחות נוזלים

    1. נועם מאת

      היוש,
      אני לא בטוח שזה יעבוד לגמרי כי עדיין תחסר לך אבקת הקקאו [שבתוך השוקולד] שנותנת את התוצאה הפאדג’ית, אבל עדיין יכול לצאת לך משהו טעים ויציב אם תעשי מספיק טסטים.
      ממ, ולא, לא הייתי ממליץ להפחית את השמנת, אלא את הסוכר; ובמקומו- להעלות את החמאה.
      בהצלחה! (:

  12. שיר

    בדיוק סיימתי לאפות! המתכון מדוייק ויוצא לשמחתי מאוזן מאוד מבחינת המתיקות. אפיתי את העוגות למשך 50 דק.
    חושבת שהייתי מוסיפה מעט תמצית וניל בבצק 🙂 העדפה אישית לניחוח הונילי.
    עוד משהו שעזר בעיצוב העוגה היה קירור חוזר של הגלילים כשהם ממולאים בשוקולד רגע לפני שחוצים אותם לשנייים. בערך לעשר דקות להתייצבות של החמאה שהתחממה בעת הרידוד….

    שוב תודה לנועם! הפירוט של המתכון וההרכבה הוא פשוט מצויין וכיף להגיע לתוצאות מדוייקות באפייה 🙂 אלוף!

    1. נועם מאת

      יאיי! שמח שיצא מדוייק (:
      רוצה להוסיף שיש להיזהר עם קירור הבצק כי גם המלית מתקררת בזמן הזה, ואז היא יכולה להישבר ולא להתגלגל או להימתח כמו שצריך ביחד עם הבצק [בגלל זה אני לא חובב של השיטה הזו]. לטעמי, עדיף פשוט לעבוד בזריזות עם הבצק כשהוא קר; המלית אמורה להיות מספיק יציבה בשביל לא להימרח יותר מדי. אבל כל אחד ומה שעובד לו!! (:
      תודה על הדיווח!

  13. דנה

    היוש! אתה מתוק שזה משהו! כל כך אוהבת איך שהמתכונים משתלבים בהרמוניה עם אנקדוטות המידע שאתה שוזר בהן… קצת מאריה, קצת נייג׳לה, והמתכון כמו קסם נגלל לעיניי…
    תודה! טרם הכנתי פצק פרסבורגר בחיי אך תמיד רציתי! ולכן, זאת תהיה העוגה לשבת שלי!
    לכל מי שגר בלונדון ומחפש תחליף לגבינה לבנה, יוגורט Total 5% הוא לחלוטין גבינה לבנה שלנו מהארץ. משום מה הם קוראים לזה יוגורט! לא מבינים כלום האנגלים האלו! ;))) ממליצה להשתמש רק להוסיף קמצוץ מלח כי חסר לו.
    ושוב, מתי ביקור בלונדון, נועם??? 😃😃😃

    1. נועם מאת

      יאייי 🥰🥰 איזו תגובה כיפית!
      תודה על ההמלצה לפיי טוטאל! רק מוסיף שאם אתם לא בטוחים, תמיד כדאי להסתכל על המרקם של התחליף; ככל שזה יותר קרוב לגבינה לבנה- כך התוצאה תצא יותר קרובה לשלי.
      הוי לונדון 💕 אבל הייתי לפני חודשיים במנצ׳סטר! אז אנגליה בכללי כנראה לא השנה 😬
      ממתין לעדכון על העוגה בסופ”ש!

      1. דנה

        תודה רבה נועם!! אופניק לגבי לונדון ולא השנה. מה מעשיך במנצ׳סטר???
        חייבת לדעת משהו שאני מתה לשאול אותך מלא זמן. האם נתקלת במתכון עוגת שוקולד שמן זית של Smitten Kitchen? האם יצא לך להכין? כל פעם שאני מכינה אותה ומתמוגגת ממש מהטקסטורה הלא שגרתית שלה, אני תוהה לעצמי, מה נועם מפצפוצים יחשוב עליה?? Any way, אם יותא לך לנסות את המתכון אשמח לחוות דעתך. הגלייזינג שלה תמיד יוצא לי סמיך ולא ברור אז אני די שיניתי אותו אבל שמרתי את השמן זית והסירופ סוכר.
        הנה הלינק בכל מקרה!
        http://smittenkitchen.com/2017/10/chocolate-olive-oil-cake-more-book-tour/
        🥰🤗😃

        1. נועם מאת

          מנצ’סטר הייתה סתם טיול pleasure, לא business 😉
          ראיתי את המתכון שלה בזמנו, אבל כמה חודשים לפניה פרסמתי כבר את עוגת השוקולד הטבעונית שלי, שהיא די דומה לה, והיא הגו-טו שלי באופן כללי לעוגות שוקולד; אבל למען האמת, גם לי יש עוגת שוקולד ושמן זית [למרות שגם הטבעונית יכולה להיות כזו אם הייתי משתמש בשמן זית], והיא גם מעולה.
          נראה לי שהזיגוג יוצא לך סמיך בגלל השימוש בשוקולד צ’יפס [שמיוצר להיות סמיך ויציב], ולא שוקולד רגיל [שעשיר בד”כ בחמאת קקאו].

          1. דנה

            אלוף אתה! בודקת עכשיו את שני המתכונים ואכין עם הבת שלי שהגו-טו שלנו לאפייה משותפת הוא עוגת שוקולד! מוי מוי מוי תודה!!

  14. אפרת

    עוגה נראית סוף ורוצה לנסות בהקדם
    שאלתי היא העוגות עוברות טוב הקפאה?
    אוהבת בשמרים אוהבת להשאיר אחת בחוץ ואחת להקפיא

    1. נועם מאת

      היוש- שום תחליף פרווה לא יתן תוצאה זהה למקור. לא ניסיתי, אבל הדבר הכי קרוב הוא, אולי, הגבינות הטבעוניות, או יוגורט פרווה. אם את מנסה משהו, אשמח לדיווח על הממצאים 🙂
      בהצלחה!

    1. נועם מאת

      היוש- אני לא משתמש בקמח שמרים כי הוא מגביל אותי ליחס ספציפי של שמרים לעומת קמח, ואין לי מושג גם מה היחס הזה.
      במקרה של המתכון הזה היחס הוא היחס הקלאסי- 50 גרם שמרים טריים/17 גרם שמרים יבשים על קילו קמח, אז יש מצב שזה יעבוד.
      אבל בכל מקרה, גם באופן כללי אני ממליץ להשתמש בקמח רגיל, ושמרים יבשים ולו רק כי זה יותר משתלם כלכלית!

  15. נחמה

    התמונות וההסברים פשוט מהפנטים!
    הכנתי אותה לסופש והיא יצאה פשוט מעולה! המילוי הכי טעים שיש! וה
    תודה!

  16. Shlomes

    פעם ראשונה שמכינה מתכון מהבלוג שלך.. מתלבטת עד כמה יהיה פער מהתמונה בבלוג לזו שאכין …
    פוסט מדהים, הסרט מעולה והעוגה מדהימה!!
    וזה לגמרי אחד הבצקים הכייפים לשמרים …
    תודה

    1. אור

      התלהבתי מהצורה של העוגה המאתגרת והייתי חייב לנסות, אבל וואו לא הייתי מוכן לטעם שלה – העוגה הזו פשוט מושלמת. הבאתי אותה לארוחה משפחתית והיא נגמרה לפני שהספקתי להגיע למנה שניה. מזל שהמתכון הוא לשתי עוגות ויש אחת שלמה שמחכה לי בבית. אחת מעוגות השמרים הטעימות שהכנתי, אני לגמרי הולך לאמץ את המתכון. תודה! ❤

  17. תמר

    היי! נראה מושלם
    הכנתי את הבצק בצהריים אבל לצערי צריכה לדחות את ההכנה עצמה למחר בבוקר
    אפשרי? במקרר?
    תודה!

    1. נועם מאת

      המממ, לא ניסיתי, אבל בעיקרון כל עוגת שמרים אפשר להגדיל ולהקטין לפי הצורך.
      זה קצת יותר בעייתי במקרה הזה, כי אנחנו רוצים שיישמר המרקם הפאדג’י מבלי להתייבש [אבל עדיין להיאפות], וכשזה עוגה כזו גדולה זה יכול להיות קצת טריקי.

  18. הילה גיא

    העוגה הזאת פשוט חלום .. אחרי חיפוש נרחב אחרי המתכון המושלם לשמרים נתקלתי בשלמות הזאת והייתי חייבת לנסות .. אהבתי שהמתכון לא מתחנף עם הסברים סופר פשוטים לביצוע והטעם אלוהי ❤️❤️

  19. איילה

    איזה מתכון שווה! 🙂
    זה התחיל מהתמונה עם הקליעה היפיפה הזו, שממש עשתה לי חשק, המשיך בבצק קל ונוח מאוד (גם עניין ההתפחה במקרר וגם נוח מאוד לעבודה אחרי הקירור) והגיע למלית שוקולדית משובחת במיוחד – ב-ד-י-ו-ק במרקם המושלם למריחה.
    גרה בארה”ב (בוסטון) אז השתמשתי ביוגורט יווני במקום גבינה – ראיתי הערה שלך שזה לא המרקם המושלם, אבל כיוון שאני עושה איתו עוגות גבינה החלטתי לנסות – ויצא מעולה!
    יצא מדהים (בטעם) ויפיפה, ואני בטוחה שאשתמש במלית גם למתכונים אחרים, כי חיפשתי מלית שוקולדית שהיא לא נוטלה וגנאש רגיל לא עונה על הדרישות.
    אז תודה! וגם – אל תפחדו מיוגורט יווני של אמריקאים 😉

    1. נועם מאת

      יאאאא איזה כיף!
      שמח לשמוע שיצא מעולה. תודה רבה על הדיווח המפורט; יהיה יעיל להרבה מאוד אנשים!

  20. יונתן

    היי נועם,

    מדהים מדהים מדהים.

    אז זה יוצר שתי עוגות נכון? זה לא כאילו, אחת מעל השניה והן מתמזגות. לכן האם אפשר להשתמש בחצי רכיבים להכנת עוגה אחת?

  21. טל

    ההנחיות המדויקות והצילומים המרהיבים לא השאירו הרבה מקום לספק – הייתי חייב לנסות את הבבקה היפיפיה הזאת. ועכשיו, אחרי שחצי ממנה כבר חוסל חיש מהר – הביקורת: נפלא!
    הבבקה יצאה נהדרת. יפה כמו בתמונות כאן וטעימה כל כך. הבישול של השמנת והסוכר נותן למלית טעם קרמלי עדין. הבצק פריך ואוורירי בו-זמנית, והטעם פנטסטי. מתוק וממכר, אבל לא מתוק מדי.
    מומלץ בחום!

    1. נועם מאת

      תיאורטית כן, אבל מאחר שזמן האפייה יצטרך להיות ארוך במיוחד [לפחות שעה וחצי], יהיה קשה לאפות אותן כמו שצריך בשביל להגיע למרקם הפאדג’י של הבבקות בגודל המקורי.

  22. יובל

    שלום נועם,
    האם אפשר להשאיר את הבצק במקרר למשך כ-24 שעות (להכין את הבצק בערב, ולהמשיך את האפייה בערב שלמחרת)?
    תודה

  23. הילה יוסף

    היי נועם,
    א. מתה על הבלוג הממכר שלך!
    ב. אפיתי את הבבקה ויצא מעולה! ואיזה ריח בבית… וואוו ! עוד מעט אעלה תמונות עוד מעט
    ג. מהכמות הזו עשיתי בבקה אחת עגולה (בשביל האתגר) ועוד 2 אינגליש קייק. בקיצור- אם אני רוצה לתת אותם עוד יומיים לאנשים יקרים- איך הכי טוב לשמור על העוגות?

  24. מיכל

    היי נראה מושלם! מתפללת שיצליח לי.
    שאלה, אם אני אכניס את הבצק והמלית מהצהריים עד למחרת בבוקר זה גם בסדר? או שכמות כזו של שעות במקרר יכולה להשפיע לרעה?
    תודה רבה.!

    1. נועם מאת

      אוי, סורי שרק עכשיו ראיתי, אבל די קריטי.. הבצק צריך לעבור לישה. אולי אפשר להמשיך עם גיטרה אבל זה בטח ייקח יותר זמן; לא ניסיתי.

  25. נעמה

    ועוד שאלה!
    הבצק אמור להיות ממש רך ודביק…?
    שקלתי הכל ועשיתי בדיוק לפי ההוראות- חוץ מהחלפה לוו לישה, שאין לי.
    או יצא מעין מחית סמיכה ולא נראה כמו משהו שיוכל לעבור רידוד… או שכן? אחרי לילה במקרר.

    1. נועם מאת

      כשלשים את הבצק מפתחים את הגלוטן שבו, ואז הבצק נהיה הרבה יותר סימפטי. אבל בכל מקרה ישר לאחר הכנת הבצק הוא אמור להיראות רך, בדיוק כמו בתמונות..

  26. מירי

    היי,
    אחת העוגות המהפנטות שראיתי. יש לי מערכת יחסים מורכבת עם שמרים, אבל חייבת לנסות להכין את זו.
    שאלה לגבי ההתפחה ללילה – מה המקסימום שהבצק יכול לתפוח במקרר וחייבים להתחיל לעבוד איתו?
    תודה מראש,
    מירי

  27. עתליה

    היי נועם! נראה מדהיםםםםם
    אנסה ממש בקרוב.
    רציתי לשאול, יש השפעה לגובה של התבנית בעוגות שמרים?
    אני יודעת שעוגות בחושות נגיד “ישאפו” לעלות כל עוד יש להן מקום בתבנית…
    תודה 🙂

    1. נועם מאת

      כן, יש השפעה.
      גם עוגות בחושות לא בהכרח ישאפו לעלות למעלה כל עוד יש להן מקום בתבנית. יש עוגות שדווקא יתפחו נמוך יותר אם הדפנות גבוהות להן מדי..

  28. גילי

    היי נועם 🙂 הכנתי הרגע את הבצק
    ואז חזרתי לקרוא את ההוראות.. וראיתי שהיה צריך לשים את השמרים במים לפני שמכניסים ולא עשיתי זאת..
    עד כמה זה נורא?
    יש תקווה לעוגה? 😋
    תודה רבה

        1. נועם מאת

          בעיקרון אני אוהב להמיס שמרים קודם במים, כי, לפעמים הם לא נמסים בקלות, ובבצקים שבהם אין הרבה נוזלים זה קורה לפעמים.
          לדעתי תמשיכי במתכון כרגיל.

  29. שני

    היי 🙂
    שאלה לגבי התבנית – כתבת שהשתמשת ברינג, האם צריך משהו בגובה מסויים? למשל תבנית קפיצית של 18 בגובה 7 ס”מ תהיה נמוכה מדי? תודה!

      1. גילי

        יצא מעולה בטעם אבל לא יצא כמו בתמונות..עשיתי שתי עוגות אחת ברינג ואחת על תבנית.
        העוגה שעשיתי ללא רינג השתטחה ואיבדה קצת צורה..
        מעניין אם עניין השמרים במים קשור לנראות הסופית.
        בכל אופן אנסה שוב כי זה ממש טעים
        תודה

  30. ליטל גומפל

    מתכון מדהים!!
    שאלה, איך יודעים שהעוגה מוכנה, הכנתי לפמ המתכון, אפיתי אפילו יותר מהזמן שכתוב, הוצאתי כשזה שחום ויפה ועדין כשזה הצטנן נפל לי הגובה קצת במרכז והיה לא מספיק אפוי..

    1. נועם מאת

      פשוט לפי הצבע. צריך להיות ממש שחום.
      אם הכנת בדיוק לפי המתכון, אז בשעה גגגגגגגג העוגה צריכה להיות מוכנה לגמרי. אם תוך שעה העוגה לא הייתה מוכנה, אז או ששינית משהו במתכון [תבנית, מצרך, גודל, קליעה], או שהטמפ’ בתנור לא מדייקת [שזו בעיה נפוצה].
      אם הטמפ’ גבוהה מדי אז העוגה מקבלת צבע מהר מדי, והיא נראית מוכנה לפני שהיא באמת..

    1. נועם מאת

      היי, רשום בסוף הפסקה של הכנת העוגה, ממש לפני הכנת הזיגוג:
      “לקראת סוף זמן ההתפחה, חממו את התנור ל-170 מעלות. בינתיים, הכינו את הזיגוג והסירופ.”

  31. שני

    היי נועם!
    אתחיל ואומר שהכנתי את העוגה ויצאה ממש טעימה אם כי קצת יבשה לדעתי (אולי קצת יותר מדי אפייה ו/או מעט מדי סירופ).. מה שכן, העוגה עצמה קצת התפוצצה לי, יש לך רעיון למה ואיך להימנע מזה להבא?
    בנוסף, אשמח לדעת איך אתה מצליח לעבוד ככה עם הבצק, ניסיתי להכין את העוגה היום ולסירוגין הבצקים במקרר ועדיין נמסים ומושיים וממש לא משהו שאפשר ככה להחזיק ולקלוע יפה 🙁
    ושאלה אחרונה, האם יש מליות נוספות שיכולות ללכת כאן? מלית גבינה למשל? אם כן, יש לך המלצה לכזו?
    תודה! ^_^

    1. נועם מאת

      היוש!
      העוגה ממש לא אמורה לצאת יבשה- בבקה פאדג’ שמה- אז כנראה שבאמת אפית יותר מדי. אם העוגה התפוצצה זה אומר שגם הייתה חסרה קצת התפחה [שגם יכול להתבטא בתחושה מעט יבשה].
      האם שקלת את כל החומרים ועקבת אחר ההוראות בדיוק? נשמע שהיה לך פקשוש כי הם אמורים להיות יציבים.
      בצקי שמרים זה מהדברים האלה שעם הנסיון עובדים איתם מהר יותר- וכך גם התוצאה נראית יותר טוב.
      כל מלית שאת אוהבת בעוגות שמרים, ויכולה להיאפות חשופה- ילך כאן. אני אוהב רק שוקולד….

      1. שני

        שקלתי הכל, הבצק ישב במקרר 8 שעות לפני ההכנה והתפחה של שעה לפני אפיה – אבל באמת לא הרגיש לי שתפח יותר מדי.. אציין ששקית השמרים נפתחה אתמול לאירוע והם תססו אז מניחה שלא הם הבעיה.
        כבר מהלישה אבל הבצק היה קצת רך ונצמד למערוך, ובשתי הנגלות היה סופר רך בשלב החיתוך כבר.. יכול להיות שיש פה בעיה בהכנת הבצק? או שעדיף לעבוד עם מזגן?

        1. שני

          הסתכלתי שוב על הבצק בשלב הגלגול אצלך דישר בצורה מדהימה 🤩, אצלי הבצק נדבק קצת למשטח (קמחתי ממש מעט) כך שכבר הרולדות היו רכות ודביקות..

          1. נועם מאת

            הן לא אמורות להיות רכות ודביקות. יש מצב שהתפקשש לך משהו בשקילה של הקמח?

      1. שני

        היה קצת חמים 😕
        אני מתלבטת מה לעשות להבא כיוון שבטוחה בשקילה לא יודעם האם כדאי להוסיף קצת קמח (למרות שהיו שם 500 גרם) או איך לנסות לשפר.. הצעות? או פשוט לנסות שוב ולראות מה קורה, ובמידה והבצק שוב רך מדי ברידוד האם אפשר להוסיף לו קמח בשלב הזה?

          1. שני

            לבן גנרי, ספציפית הפעם של טחנות ישראליות. אין לי מספיק ניסיון כדי להרגיש או לדעת מה ההבדל.
            יש לך המלצה?

          2. נועם מאת

            האמת שלא.
            טוב אין לי מושג מה השתבש אצלך כי זה מוזר מאוד מה שאת אומרת.
            אם בזמן הרידוד, לאחר הקירור המסיבי של הבצק, הוא היה רך ומושי, אז 100% משהו התפקשש לך בדרך.
            אולי בטעות שמת יותר ביצים? אולי שמת בטעות ביצי XL? יכול להיות שפשוט הבצק ישב על השיש יותר מדי זמן?
            אם כשאת מוציאה את הבצק מהמקרר הוא עדיין רך, אז תוסיפי קמח, אבל את גם ציינת שהבצק היה יבש שזה הכי הזוי. אז אם תוסיפי עוד קמח אז בכלל..
            ובעיקרון הבצק הזה לא אמורים להבריש בכלל בסירופ סוכר, אני עושה את זה רק כי נותן אקסטרה פאדג’יות.
            האם במהלך הכנת הבצק הוא לא היה נראה כמו בתמונות?

  32. שני

    אני מרגישה קצת שאני מתסכלת אותך אז מתנצלת על כך 🙂
    עד לשלב של הכנסה למקרר נראה בול כמו אצלך. החל מהרידוד (כאמור לאחר 8 שעות במקרר וישר ברגע שיצא לאחר חיתוך ל-2) נראה קצת יותר רך אני מניחה ונדבק לשיש ולידיים בשלב הגלגול לרולדה. כשניסיתי לחתוך עם סכין כבר ממש נמעך וזה אחרי שהחזרתי לפחות לעוד כמה דקות למקרר לפני החיתוך.
    אני מניחה שאנסה שוב ואראה מה קורה, אולי אשאיר לילה במקרר פעם הבאה 🤷‍♀️

    1. נועם מאת

      אם הבצק היה רך ישר אחרי קירור של 8 שעות במקרר- אלא אם כן המקרר הזה נפתח הרבה פעמים במהלך הזמן הזה ולא הספיק לקרר את הבצק- אז משהו לא תקין.
      אם הוא התרכך במהלך הרידוד והעבודה- יש מצב שזה פשוט לקח לך יותר מדי זמן, אז מציע פעם הבאה לנסות לעבוד בזריזות כדי שהבצק לא יתרכך יותר מדי [בימים הקרובים גם הולך להיות חם אז בכלל].
      בכל מקרה אפשר לקמח מעט את משטח העבודה כדי להקל על הרידוד.
      בהצלחה!

  33. רוני

    היי, מה שלומך? ☺️
    אשמח אם תוכל לעזור לי בשאלה לגבי הבבקות. אני יכולה להכין את הבצק היום, לעצב את העוגות מחר, להחזיר למקרר ללילה ולאפות בשישי בבוקר? או אפילו להכין את הבצק היום ולהשאיר אותו עד שישי במקרר?
    תודה 🌻

  34. מיכל חבני

    הייוש! אשמח לעזרה,
    הכנתי את הבצק אחהצ ואת המלית כעת. רציתי את העוגות לשבת ותכננתי לאפות מחר בבוקר.
    בסוף מחר לא אספיק לאפות וראיתי בתגובה למעלה שאתה ממליץ לעצב את הבבקה, ולהקפיא לאחר מכן, ולהוציא לילה לפני האפייה.
    השאלה שלי בעצם היא מתי לבצע את ההתפחה השנייה? לפני ההקפאה או שהמעבר למקרר יגרום להתפחה איטית?
    תודה וסליחה שיצא ארוך:)

    1. נועם מאת

      היוש! סורי על התגובה המאוחרת, אבל יש לבצע את ההתפחה השניה ביום שאופים. כלומר את מקפיאה לפני ההתפחה השניה, ואז מוציאה לילה לפני למקרר, להפשרה, ואז מתפיחה בטמפ’ החדר.

  35. מיריק

    גם אצלי הבצק נראה בדיוק כמו שלך. הוא היה לילה במקרר, גם המלית היתה במקרר, קימחתי בהגזמה אבל עדיין נדבק למשטח. בשלב הגלגול הוא פשוט נמס לי בידיים… הייתי צריכה לנטוש את התכנית ולגלגל אותו לשושנים מאולתרות. יצא טעים והריח מושלם, אבל לא שמר על הצורה וזה ביאס :/

    1. נועם מאת

      היוש! מבאס לקרוא שהבצק נמס בידיים. אבל זה לא אמור לקרות. האם המלית הייתה קרה כשניסית למרוח אותה? היא אמורה להיות בטמפ’ החדר. בסה”כ כל תהליך הרידוד לא אמור לקחת יותר מכמה דקות; אם זה התארך והיה חם [כמו שהיה השבוע] אז אולי באמת את צריכה לקרר את הבצק לעתים תכופות. אני לא אוהב לקרר את הבצק עם המלית כי היא נשברת אחרי זה [כפי שכתבתי באחת התגובות], ולא נמתחת עם הבצק, ואז יש חלקים בלי מלית, וזה סופר באסה בעיניי. אבל כל אחד ומה שעובד לו!

      1. מיריק

        יכול להיות שזה החום, קשה לדעת, כי הכל הרגיש ממש על דרך המלך עד הרגע הפתאומי שבו זה כבר לא היה. בכל מקרה, אנסה שוב עם בצק השמרים שלך, שהוא בטח קצת פחות רגיש 🙂 המילוי מושלם ולא אחליף אותו לעולם!

        1. נועם מאת

          רגע. לא הבנתי. את מתכוונת למתכון של עוגת השמרים הרגילה? כי שני הבצקים האלה הם בצקי שמרים.

          1. מיריק

            כן, כמובן, התכוונתי לבצק של עוגת השמרים הרגילה. המילה “שמרים” כאן באמת לא מסגירה את ההבדל בין הבצקים :))))

  36. קרולין

    היי היי, אני בדיוק מכינה את הבבקה ואחרי לילה של התפחה קמתי וגיליתי שאמא השתמשה בשמנת המתוקה שבניתי עליה 🙁
    מה אפשר לעשות?

    ושאלה נוספתת האם אפשר להחליף את השוקולד מריר בשוקולד חלב ?

    1. נועם מאת

      ללכת מהר לקנות שמנת מתוקה. אפשר מקסימום להחליף חצי מהשמנת בחלב, וזה גם יצא פחות מוצלח לטעמי.
      את השוקולד המריר אי אפשר להמיר בחלב..

  37. יובל

    היי קודם כל עושה המון מתכונים שלך, אתה אלוף! תמיד יוצא מושלם. לגבי המתכון הזה ספציפית עשיתי אותו כמה פעמים ויצא ממש ממש טעים. חושבת לעשות הפעם עוגת שמרים גבינה עם ריקוטה או משהו כזה, אתה חושב שזה יתאים עם המתכון הזה של הבצק?

    1. נועם מאת

      לא יודע אם בצק פרסבורגר הולך ממש עם מלית גבינה. נראה לי הכל דחוס מדי. אולי עדיף להשתמש בבצק של עוגת השמרים הרגילה..

  38. שיר

    היי, במידה והבצק כבר במקרר ואני רוצה לסיים היום את העוגה, ביום חם כזה המלית יכולה להישאר בטמפ החדר שעה-שעתיים בחוץ לאחר הכנתה?
    תודה!

    1. נועם מאת

      היוש,
      מעבר ל-3/4 ימים שהיא הייתה מוש כביום היוולדה לא יצא לי לבדוק כי היא תמיד חוסלה (:
      אפשר להקפיא אבל באופן אישי אם אני צריך להקפיא אז אני עושה את זה בתחילת התהליך ולא לאחר שעברו כמה ימים.

      1. נעם

        וואו! העוגה נראית מוששש!! מתכננת להכין השבוע (וכמובן גם לתייג!), לפני כן שתי שאלות:
        האם גם אם אני משתמשת בשמרים יבשים אני צריכה לערבב קודם עם מים?
        עד כמה חשוב שהתבנית העגולה תהיה בקוטר של 18? יש לי תבנית בקוטר 24 ולצערי אין לי רינג…

        1. נועם מאת

          היוש!
          1. לא הבנתי- המתכון כתוב לשמרים יבשים.
          2. הרינג/תבנית עצמו/ה לא ממש חשובים כמו הגודל ספציפית של העוגה. אבל כמו שכתבתי טיפונת לפני המתכון עצמו, המתכון הוא בעצם לשתי עוגות בקוטר 18, אז את יכולה פשוט להכין עוגה אחת בקוטר 24!

  39. שיר

    היושים, יצא טעים ברמות אבל הרצועות שלי יצאו הרבה יותר דקות ו״חלשות״ משלך ולכן הצורה לא יצאה משגעת ואסתטית כמו אצלך 🙂 כן הקפדתי על למדוד את אורך המלבן כמה שיכולתי אבל לא מצליחה להביא אותו לצורת מלבן סימטרית בכלל, כנראה בגלל זה השתבש? רק עניין של נסיון? בנוסף הבצק קצת נדבק לי כשרידדתי ואז כשגלגלתי היה קצת קשה אז צריך לקמח או שזה יפגע בתוצאה?

  40. שיר

    היוש, זה יצא מושלם ברמות! מסיבה כלשהי הרצועות שלי יצאו קצת דקות ועדינות מדי למרות שהשתדלתי להקפיד על מידות נכונות של המלבן כשרידדתי. לכן הצורה עצמה יצאה לי קצת פחות אסתטית ומהממת משלך 🙂 פשוט לא הצלחתי לעשות את המלבן ככ מלבני אז זה השפיע כנראה על הרצועות. רק עניין של טכניקה ונסיון? יש איזשהי דרך? בנוסף הבצק יחסית נדבק לי כשרידדתי ואז כשגלגלתי לרצועות היה קצת קשה. צריך פשוט לקמח או שזה יפגע בתוצאה? שוב תודה, למרות החפירה זה הכי טעים שאכלתי!

      1. נועם מאת

        חחח יפה מאוד!
        זה לגמרי עניין של נסיון.
        אין בעיה לקמח קצת את המשטח אם מתחיל להידבק! לא יפגע בתוצאה.
        שמח שיצא טעים ואני גם ראיתי שיצא מהמם 🙂
        תודה על הדיווח!

  41. Nurah

    הכנתי היום 😍 יצא מווווושללללם
    חשבתי שמחר בבוקר אוכל אותו עם הקפה שלי 😢 תוך חמש דקות עף 😅
    אגב אני גרה בגרמניה השתמשתי בקווארק במקום גבינה לבנה
    תודדדדהההה על המתכונים הנהדרים
    😘😘😘😘

    1. נועם מאת

      חחח יאאאא איזה יופי! כמה משמח ומחמם את הלב (:
      שמח שיצא מושלם ושנגמר עוד לפני הבוקר 😉
      תודה רבה על הדיווח!

    1. נועם מאת

      היוש! לא ניסיתי, אבל לדעתי, שום תחליף פרווה לא יתן תוצאה זהה למקור. אבל, יש כמה קוראות שדיווחו שיצא להן טוב עם יוגורט- אז אולי איזשהו יוגורט פרווה?

  42. דילן

    חייבת לשתף שהכנתי את העוגה לחבר שלי שיהנה ממנה בשבת ומיותר לציין שהעוגה נעלמה תוך דקה , כל מתכון שלך שאני מכינה יותר מושלם מהשני וזו פעם ראשונה שלי עם שמרים ! תודה על מתכונים מעולים והסברים מפורטים

  43. ספיר

    היי! אם היית צריך להחליט בין להשתמש בבצק לאחר שהיה כ-25 שעות במקרר לבין רק שעתיים שלוש- מה היית בוחר??

  44. יונתן

    אני אופה המון עוגות שמרים וזו הבבקה הכי הכי טובה שיצא לי להכין בחיים. בפער! תודה על עוד מתכון מנצח 🙏🏼

  45. שולי

    פעם ראשונה בחיים שהכנתי בבקה וגם לשתי הכל ביד (אין מיקסר) ויצא פשוט אלוהיייייי. לגמרי הצדיק את ההשקעה. כל החברים נהנו והתלהבו ממני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.