Ultime- עוגת שוקולד-וניל של פייר הרמה

נכון סיפרתי לכם בעבר שכל פעם שאני חוזר מפריז, אני מרגיש דחף פתאומי עז לשחזר בבית איזשהו קינוח שאכלתי שם? אז הפעם זו עוגה די חדשה של פיירוש כפרוני, בשם Ultime.

[למען האמת כבר ניסיתי לשחזר אותה עוד לפני שטסתי לפריז, אבל זה היה דיזסטר].

בכל אופן, לפני כמה זמן ראיתי איזה סרטון ביוטיוב שבו שואלים את גבירתנו ומורתנו נייג’לה: שוקולד או וניל? וחוץ מזה שהיא ענתה את התשובה האולטימטיבית [“I really don’t want to reject vanilla.. But I can’t let you take away chocolate”, שזה משפט שגובל במטאפילוסופיה מבחינתי], היא אמרה שבעצם, שוקולד ווניל הולכים ממש טוב ביחד.

וזה מה שפיירוש רצה לעשות-

להכין עוגה שמשלבת שוקולד ווניל, בנפרד אבל ביחד; כל אחד בצורה מובחנת, אבל מקושרים יחדיו בצורה הרמונית.

ושאנחנו נתווכח??

ברור שלא!

לכן הוא יצר את ה-Ultime, שמורכבת מתחתית סבלה שוקולדית פריכה ועוגייתית; גנאש וניל ושוקולד לבן; קרם שוקולד מריר; דיסקיות שוקולד לתוספת קראנץ’, ועוד קצת שברי שוקולד מלמעלה, לקישוט.

כאמור, הפעם הראשונה שהכנתי את העוגה הזו, שבה עקבתי באדיקות ובמסירות נפש אחרי המתכון המקורי שמופיע במגזין הצרפתי-Fou de Patisserie הייתה נוראית-

למראית עין הכל היה נראה סבבה. העוגה הייתה יפה, כל השכבות הלכו חלק, ובהרכבה אמנם היה נראה לי משהו קצת מוזר בשכבת הגנאש, כי הוא הפשיר נורא מהר, אבל אמרתי נו טוב, אולי זה כי חם אולי זה כי אורסולה שלחה את הצלופחים שלה לחבל לי בעוגה, אולי זה כי לא יודע מה.

אבל אמרתי נו מילא, וסיימתי מהרמהר את העוגה.

אחרי זה הוצאתי את העוגה לזיגוג, סידרתי יפה יפה את שברי השוקולד מלמעלה, ונתתי לעוגה להפשיר טיפונת לפני שאני פורס בהנאה.

ואז.

אני נועץ את הסכין בעוגה, ומרגיש דרך הסכין משהו מוזר. נו טוב, אני ממשיך לחתוך וברגע שאני מסיים לחצוב דרך כל השכבות, אני קולט שנוצר סדק בזיגוג.

גבה אחת מורמת.

אני מוציא את הסכין, מנקה אותה, וחותך את הצד השני של הפרוסה, כשפתאום בום טראח צונאמי; מלא גנאש פורץ  החוצה דרך הזיגוג כאילו הוא ג’יני שהיה 3000 שנה בבקבוק ורק מחכהההה כבר לצאת החוצהההההה.

או כאילו הוא האלבום החדש של כריסטינה.

לא עוברות 16 שניות וכל הצלחת מתמלאת גנאש לבן [מזל שהשתמשתי בצלחת עם שפה מורמת, מספיק אסונות הצפה היו השנה בארץ] שגם מטפטף על כל השיש ועל עצמי.

מהרמהרררררררררר הכנסתי את העוגה למקפיא, לייצוב בהוללללל, כדי לנסות לחתוך את העוגה כשהיא עוד קפואה לחלוטין. מסקנות: זה קשה ממש [לזרוע], זה כואב ממש [ליד], ובכל מקרה מעט מהגנאש שנשאר בתוך העוגה, מהר מאוד נזל שוב מהפרוסה.

ואז טסתי לפריז, טעמתי את העוגה המקורית, והבנתי שאין מצב שהגנאש שרשום במתכון שהכנתי הוא מה שאני אוכל.

אז חזרתי ארצה, והתחלתי בסשן תיקונים ושפצורים שהגיע לקיצו כעת,

בדיוק בזמן לעונת הביקיני (:

כמו בעוגת השוקולד של פיירוש, גם פה פישטתי את המתכון כמה שיותר, והוספתי גם מלא תמונות לפוסט כדי שבתקווה תבינו שהמתכון לא באמת מסובך וגם לא כ-זה ארוך כמו שזה אולי נראה.

מוכנים?

Ultime- עוגת שוקו-וניל של פייר הרמה

כמו תמיד, פיירוש אוהב להשתמש בשוקולדים מאוד ספציפיים בכל השכבות שלו. בתכל’ס, לא צריך להשתמש באותו מותג שהוא משתמש [הוא למשל משתמש בין היתר גם בשוקולד Belize שמצאתי רק בסניפים שלו, במחיר של 45 שקל ל-80 גרם. שמישהו יביא לו פופקורן], אבל כן חשוב להשתמש בשוקולד איכותי עם אחוזי קקאו דומים.

שימו לב שאת התחתית, את הגנאש ואת דיסקיות השוקולד עושים בקוטר 18 ס”מ, אבל את העוגה עצמה מרכיבים בקוטר 20 ס”מ [כדי שהקרם יכסה אותה מסביב]. אני משתמש ברינגים בגובה 4.5 ס”מ, אבל אפשר גם גבוהים יותר.

שימו לב 2 שבזיגוג יש 2 כמויות של שמנת ושל שוקולד- זו לא טעות.

לבסיס סבלה שוקולד

  • 60 גרם שוקולד מריר בסביבות ה-72% מוצקי קקאו [אני השתמשתי ב-Araguani של וולרונה]
  • 70 גרם קמח רגיל [1/2 כוס]
  • 12 גרם קקאו [2 כפות]
  • 2 גרם סודה לשתייה [1/4 כפית גדושה]
  • 60 גרם חמאה רכה
  • 50 גרם סוכר חום [1/4 כוס]
  • 20 גרם סוכר לבן [5 כפיות]
  • 2 גרם מלח ים אטלנטי [אני השתמשתי בפלור דה סל] [1/2 כפית]
  • 1/4 כפית משחת/תמצית וניל

לגנאש וניל ושוקולד לבן

  • 100 מ”ל שמנת מתוקה
  • 250 גרם שוקולד לבן בסביבות ה-35% מוצקי קקאו [אני השתמשתי ב-Ivoire של וולרונה]
  • 1/2 כפית משחת וניל

לדיסקיות ושברי שוקולד מריר

  • 200 גרם שוקולד מריר [לא ממש משנים אחוזי הקקאו, אבל אני השתמשתי ב-Caraibe של וולרונה]

לשברי שוקולד לבן-וניל

  • 100 גרם שוקולד לבן [אני השתמשתי ב-Ivoire של וולרונה]
  • 25 גרם שוקולד בלונדיני [לא חובה- אני השתמשתי ב-Dulcey של וולרונה]
  • 1 גרם אבקת וניל [שזה מקלות וניל טחונים; אפשר להשתמש במעט משחת וניל או אפילו מקל וניל אמיתי]

לקרם השוקולד

  • 3 גרם ג’לטין
  • 15 גרם מים קרים
  • 160 מ”ל חלב [2/3 כוס]
  • 160 מ”ל שמנת מתוקה [2/3 כוס]
  • 80 גרם חלמונים [4 חלמונים מביצים בגודל L, או 5 מביצים בגודל M]
  • 128 גרם שוקולד מריר, בסביבות ה-66% מוצקי קקאו [אני השתמשתי ב-Caraibe של וולרונה]

זיגוג שוקולד

  • 25 גרם שוקולד מריר, 70% מוצקי קקאו [אני השתמשתי ב-Guanaja של וולרונה]
  • 50 מ”ל מים [רבע כוס פחות כף]
  • 17 גרם סוכר [4 כפיות]
  • 30 מ”ל שמנת מתוקה [2 כפות]
  • 100 גרם שוקולד מריר, 70% מוצקי קקאו [אני השתמשתי ב-Guanaja של וולרונה]
  • 80 גרם שמנת מתוקה [1/3 כוס]
  • 40 גרם חמאה

להכנת בסיס סבלה השוקולד:

קצצו את השוקולד לחתיכות קטנות והניחו בקערה קטנה. בקערה בינונית, ערבבו את הקמח עם הקקאו והסודה לשתייה. הניחו את שניהם בצד.

בקערת מיקסר עם וו הגיטרה, ערבלו את החמאה בערך חצי דקה, רק כדי לרכך אותה. הוסיפו את הסוכר החום, הסוכר הלבן, המלח והוניל והמשיכו לערבל עד שהתערובת אחידה ובצבע חום-בהיר, משהו כמו 2 דקות. הוסיפו את הקמח עם הקקאו והסודה לשתייה וערבלו במהירות נמוכה עד שמתחילים להיווצר פירורי בצק, ואז הוסיפו את השוקולד הקצוץ, והמשיכו לערבל לכמה שניות, בשביל להטמיע את השוקולד. עכשיו אמורים להיות לכם גושי בצק שוקולדי גדולים וריחניים.

הוציאו את הבצק אל נייר אפייה, אחדו אותו מעט עם הידיים, ואז רדדו לעיגול בעובי 6 מ”מ- זה לא ממש אמור להיות עיגול סימטרי, מה שחשוב זה שיהיה ניתן לקרוץ ממנו במרכז עיגול בקוטר 18 ס”מ. העבירו את נייר האפיה אל מגש אפייה, והכניסו למקרר או למקפיא למשך 30 דקות. בינתיים, חממו את התנור ל-160 מעלות.

כשהתנור חם, הוציאו את מגש האפייה עם הבצק המרודד מהמקרר/מקפיא, דקרו all over עם מזלג [כדי שיישאר ישר וחתיכי], והכניסו לתנור למשך 15-16 דקות. הוציאו מהתנור והניחו על רשת לצינון, וכל עוד הבצק חם ורך, קרצו במרכז עיגול עם רינג בקוטר 18 ס”מ. השאירו את הרינג עדיין על המגש, והניחו אותם כך להתקרר לחלוטין.

כשהם התקררו, העבירו את הבצק הקרוץ ביחד עם הרינג אל מגש קטן [שקל לשנע אותו ויכול להכנס בקלות למקפיא שלכם] שמרופד בנייר אפייה. אני לא צריך להגיד לכם מה לעשות עם השאריות של הבצק האפוי. בתיאבון.

להכנת גנאש וניל שוקולד לבן:

בסיר קטן, הביאו את השמנת לסף רתיחה. בינתיים, קצצו את השוקולד לחתיכות קטנטנות, אבל מה זה קטנטנות, כאילו רומינה ז’אן ופקונדו ארנה עוד שניה פוצחים בשיר ופיזוז- כמות השוקולד גדולה ביחס לשמנת, אז אם לא חותכים את השוקולד לחתיכות מספיק קטנות, השמנת לא תצליח למוסס את כולו. בקיצור, כשהשוקולד קצוץ- הניחו בקערה, וכשהשמנת על סף רתיחה- כלומר יש בועות קטנות בצדדים של הסיר- הסירו מהאש ושפכו על השוקולד. המתינו דקה, ואז טרפו היטב עם מטרפה, עד שהתערובת חלקה ומבריקה ומוש. אם השוקולד לא נמס לכם, אתם יכולים לחמם את התערובת טיפההה [במיקרוגל, בפולסים קצרצרים], ולערבב באופן תכוף, עד שהתערובת חלקה. הוסיפו את הוניל, ערבבו, ושפכו אל תוך הרינג עם תחתית הסבלה האפויה [שהעברנו מקודם למגש אפייה קטן]. העבירו למקפיא לייצוב למשך 3 שעות לפחות, או עד שהוא מוצק לגמרי.

להכנת דיסקיות השוקולד ושברי השוקולדים:

טוב תקשיבו, בעיקרון, לא חייב לטמפרר את השוקולד- אפשר פשוט להמס, לשטח על דף גיטרה או שקף [או אפילו נייר אפייה- אבל הוא לא יהיה מבריק], ואז לעבוד איתו כרגיל. הקונץ היחיד הוא שהוא לא עמיד כ”כ בטמפ’ החדר, אבל זו גם ככה עוגה שמגישים קרה. ובכל מקרה הדיסקיות נמצאות בתוך העוגה, לא הכי שמים לב אם הם מטומפררים או לא. אבל שברי השוקולד שמקשטים מלמעלה- דווקא רואים את הודם והדרם אם הם מטומפררים. כמובן שלא חובה לקשט איתם, זה חובה. אבל במידה ואתם כן רוצים לטמפרר, הנה ההוראות שהעתקתי מהפוסט של ה-Carrément Chocolat:

נתחיל עם השוקולד המריר. קצצו את השוקולד לחתיכות, שמרו חופן ממנו בצד, והמיסו את היתרה בעדינות, מעל סיר/קלחת עם מים רותחים או במיקרוגל, בפולסים קצרים עם ערבוב בין כל פולס. כשכמעט כל השוקולד נמס, הסירו ממקור החום, וערבבו עד שהשוקולד נמס לגמרי. הוסיפו את חופן השוקולד ששמרתם בצד, וערבבו עד שהשוקולד הנוסף נמס לגמרי. המשיכו לערבב את השוקולד עד שהוא מגיע לטמפ’ בין 28-29 מעלות צלזיוס. עכשיו בזהירות רבה, חממו את השוקולד לטמפ’ שבין 31 ל-32 מעלות- אפשר מעל הסיר עם המים הרותחים, או במיקרוגל, לשניות ספורות בכל שיטה- ומרחו את השוקולד בשכבה דקה ואחידה על 2 דפי גיטרה קטנים, או דף גיטרה אחד גדול. העבירו את הדף[ים] אל מגש אפייה.

תוך כמה דקות, השוקולד אמור להתחיל להתייצב, ולפני שזה קורה- חרצו/סמנו עם סכין 2 עיגולים בקוטר 18 ס”מ. הניחו מעל נייר אפייה, והניחו מעל עוד מגש, או ספר, או איזשהו משטח שטוח שיהווה משקולת כדי שהשוקולד לא יתקער בזמן הקירור [שזה קורה לו לפעמים], אלא יישאר ישר וסרגלי. הכניסו למקרר.

עכשיו השוקולד הבלונדיני/לבן- בעיקרון זה בדיוק אותו תהליך, רק שאחרי ההמסה, מקררים לטמפ’ שבין 26 ל-27 מעלות, ואז מחממים בעדינות לטמפ’ שבין 28 ל-29 מעלות. ואז, לפני שמשטחים על דף הגיטרה [וצריך רק דף אחד קטן בשביל זה], מערבבים פנימה את הוניל. אין צורך לשבור או לקרוץ מהדף הזה כעת, אז אחרי ששיטחתם את השוקולד הונילי על דף הגיטרה, הכניסו אותו למקרר- הכי יעיל יהיה להניח אותו מעל נייר האפייה ששמנו מעל השוקולד המריר, ואז מעליו  את ה”משקולת” מעליהם.

כעת צריך להיות לכם במקרר מגש אפייה עם שוקולד מריר מטומפרר שקרוצים עליו 2 עיגולים בקוטר 18 ס”מ, שמעליו נייר אפייה, ומעליו השוקולד הלבן המטומפרר, ומעליו נייר אפייה נוסף, ואז “משקולת” מעליהם. סבבה? סבבה.

להכנת קרם השוקולד:

בקערית קטנה, ערבבו את הג’לטין עם המים הקרים. הכניסו למקרר.

בסיר קטן או קלחת, הביאו את החלב והשמנת לסף רתיחה. בינתיים, בקערה בינונית-קטנה, טרפו את החלמונים עד שהם חלקים, וקצצו את השוקולד והניחו בקערה בינונית-גדולה.

כשהשמנת והחלב על סף רתיחה [כלומר כשיש בועות קטנות בשולי הסיר], כבו את האש וזרזפו אל תוך הקערה עם החלמונים תוך כדי טריפה מתמדת [אנחנו רוצים לחמם את החלמונים, אבל צריך לעשות את זה בהדרגה כדי שלא ייכנסו להתקף חרדה ויתקשקשו], ואז החזירו את כל התערובת בחזרה לסיר, ובשלו את התערובת תוך כדי ערבוב מתמיד עם לקקן/מרית חסינת חום, עד שהתערובת מסמיכה ו מגיעה לטמפ’ של 82 מעלות. אם אין לכם מד חום, דרך טובה לבדוק את זה היא להשתמש בכף עץ- הורידו את הסיר ממקור החום, ערבבו מעט את התערובת עם כף עץ, ואז הרימו את הכף לאוויר [מעל הסיר]. העבירו קו אופקי על גב הכף, ואם הקו נשאר- התערובת הסמיכה מספיק. אם הקו לא נשאר, כלומר התערובת נוזלת ו’ממלאת’ אותו- יש צורך לבשל עוד קצת.

בקיצור, כשהתערובת הסמיכה- כבו את האש, והעבירו דרך מסננת [כלומר סננו] אל תוך הקערה עם השוקולד. המתינו דקה, כדי לתת לשוקולד הזדמנות להתרכך מהחום, ואז טרפו היטב עד שהתערובת חלקה ומפתה. המיסו את הג’לטין במיקרוגל [עניין של 5-10 שניות], הוסיפו לתערובת השוקולד, וטרפו היטב. זהו, הקרם מוכן! עכשיו רק נשאר לחכות שהוא יתקרר ל-25 מעלות. אם אתם רוצים שזה יקרה מהר, אתם יכולים לערבב מעל אמבט קרח, או פשוט להעביר את הקרם לאיזשהו כלי רחב. אם לא, אז לא (:

להרכבת העוגה:

הוציאו מהמקפיא את המגש עם תחתית סבלה השוקולד והגנאש הלבן. חממו את צדדי הרינג עם ברנר [זהירות לא לשרוף דברים!] או אפילו פן, חלצו את הרינג, ובמקומו, הניחו רינג בקוטר 20 ס”מ. עכשיו במרכז הרינג אמורים להיות התחתית עם הגנאש, כשביניהם לבין הרינג אמור להיות מרווח ריק כזה- המרווח הזה תיכף יתמלא בקרם השוקולד. אז-

העבירו את קרם השוקולד, שהתקרר לו בינתיים ל-25 מעלות, לשק זילוף עם צנטר עגול קטן [משהו כמו 6 מ”מ], וזלפו אותו באותו מרווח בין הרינג לתחתית והגנאש, עד שהוא מגיע טיפונת יותר גבוה מהגנאש. הקרם די נוזלי עכשיו, וזה בסדר. הוציאו דיסקית שוקולד אחת [בקוטר 18 ס”מ] מהמקרר, והניחו במרכז הרינג, מעל שכבת הגנאש שבתוך הרינג. זלפו עוד שכבה דקה של הקרם מעל [בערך חצי ממה שיש לכם עכשיו]- שימו לב למלא שוב את המרווח שבצדדים, ושטחו היטב עם פלטה מדורגת או כף או סכין או מה שבא לכם. הוציאו את דסקית השוקולד השניה מהמקרר, והניחו גם אותה במרכז הרינג, מעל הקרם. זלפו את יתרת הקרם מעל, ושטחו  עם פלטה/כף/סכין לשכבה אחידה עד כמה שיותר.

העבירו את המגש ביחד עם הרינג למקפיא למשך 6 שעות או למשך הלילה [שזה מה שאני עושה בדרך כלל].

להכנת הזיגוג:

בסיר קטן, הניחו את השוקולד המריר [25 גרם], המים, הסוכר והשמנת המתוקה [30 מ”ל]. חממו את הסיר על אש נמוכה, ובשלו עם ערבוב מתמיד, עד שנוצר רוטב סמיך שמצפה כף עץ [כמו מקודם]. הסירו מהאש, שפכו לקערה קטנה, והניחו להתקרר מעט.

בינתיים, קצצו את השוקולד המריר [100 גרם] והניחו בקערה בינונית. בסיר קטן [אפשר להשתמש באותו סיר ממקודם! רק תנו לו שטיפה זריזה], הביאו את השמנת המתוקה [80 מ”ל] לסף רתיחה, ואז שפכו על השוקולד. המתינו דקה, ואז טרפו היטב. הוסיפו את החמאה, וטרפו עד שהיא נטמעה לחלוטין בקרם. לבסוף, הוסיפו את רוטב השוקולד הסמיך שהכנו מקודם והנחנו לו להתקרר מעט וטירפו שוב, בפעם האחרונה. זהו, הזיגוג מוכן!

לזיגוג העוגה:

הוציאו את העוגה מהמקפיא, חלצו מהרינג [שוב, עם ברנר או פן או מה שבא לכם], והניחו על רשת שמתחתיה מגש. שפכו את הזיגוג מעל העוגה, יישרו את פניה עם פלטה מדורגת, והניחו לעודפי הזיגוג לנזול אל המגש שמתחת לרשת. אם אתם רואים שיש מקומות “ערומים”, השתמשו בשארית הזיגוג שעל המגש כדי להשלים את מה שחסר. כשהזיגוג כבר מפסיק לנזול, העבירו את העוגה בזהירות אל צלחת הגשה.

אני אוהב לתת לעוגה להפשיר במשך שעה בטמפ’ החדר, ואז לקשט ולהגיש- אבל אתם יכולים בשלב הזה להכניס למקרר אם זה מקל עליכם את החיים.

לקישוט העוגה:

הוציאו את כלללל השוקולד המטומפרר מהמקרר- המריר והלבן/בלונדיני/ונילי. שברו לחתיכות גסות, ונעצו באופן דקורטיבי מעל העוגה.

עכשיו קחו צעד אחורה, הסתכלו על הפלא שהכנתם, do a little happy dance, ותהנו!

 

203 thoughts on “Ultime- עוגת שוקולד-וניל של פייר הרמה

    1. ספיר לוי

      היי הקרם שוקולד כבר איזה שעה לא יורד מ45 מעלות למרות שקיררתי מעל אמבט קרח.. יכול להיות שזה בגלל שהשתמשתי בשוקולד 60 אחוז? כמה זמן אמור לקחת לו להגיע ל25 מעלות?ומה אם אני יזלף אותו עכשיו הוא אמור להיות ממש סמיך ולא להשפך מהשקית זילוף?

      1. נועם מאת

        היוש!
        אם במשך שעה שלמה הטמפרטורה לא יורדת מ-45 מעלות, זה אומר שהסביבה שהוא נמצא בה היא ב-45 מעלות.
        זה לא קשור למוצקי הקקאו של השוקולד; הזמן שייקח לו להגיע ל-25 מעלות תלוי בטמפ’ החדר. אם את נמצאת בחדר שהוא 40 מעלות, זה לא יקרה [אלא אם כן תקררי במקרר או מעל אמבט קרח].
        הוא די נוזלי גם כשהוא בטמפרטורה הנכונה, אבל אנחנו לא רוצים שיישפך לך יותר מדי משק הזילוף ולא תוכלי לשלוט בכמות; וגם אם הוא חם מדי הוא עלול להמיס את הגנאש [או לרכך את הסבלה].

  1. שיר

    היי העוגה נראת מדהים (פייר יודע מה הוא עושה :))
    אבל השחזור שלך מדהים לא פחות!!!
    שאלה כללית:
    באיזה ג’לטין אתה משתמש? דף או אבקה?
    והוא בעל ריח ? כי כל הג’לטנים שהשתמשתי בהם היו כל כך מעוררי בחילה שפשוט ויתרתי על השימוש בהם.

      1. אורלי

        רינת! “נעלבתי” קשות!
        נועם, חייבת לנסות את המתכון הזה בהקדם!
        אגב, הגבינה הניאוקלאסית הצלחה מטורפת (רק שכרגיל הייתי חייבת לטעות והכפלתי את כל הכמויות חוץ מהביצים🤔… עדיין יצא מופלא)
        מתגעגעת אליכם😍

    1. נועם מאת

      תודה! (:
      אני משתמש באבקה. כביכול כולם אומרים שלג’לטין אין ריח, וכשהוא יבש אכן אין ריח, אבל כשמרככים אותו [עם נוזל כלשהו, בד”כ מים], אכן מתפתח ניחוח, אבל הכמות שלו כ”כ קטנה ביחס לשאר החומרים שממש לא מרגישים בזה בתוצר הסופי.

  2. נטע

    העוגה נראית מדהימה, וחשבתי לבקש מהבת שלי להכין אותה בשבילי ליום ההולדת שלי, אבל היא נראית לי מסובכת מידי בשבילה.
    יש לך אולי המלצה על עוגת שוקולד אחרת קצת יותר פשוטה אבל חגיגית? או אולי אם יש דרך לפשט את העוגה הזאת, כי אני מאוד אוהבת את השילוב של שוקולד ווניל?

    1. נועם מאת

      היי נטע!
      יש בבלוג הרבה עוגות- את מוזמנת להציץ באינדקס ולראות מה נראה לך טעים (:
      אני לא יודע כמה צריך לפשט את העוגה, אבל הדבר שהכי אופציונלי, ושלוקח הכי הרבה זמן, זה טמפרור השוקולד. מעבר לזה יש רק בייסיקלי להכין עוגיה [לתחתית], להכין גנאש [לשכבת הוניל ולחלק השני של הזיגוג], ולהכין קרם אנגלז [לקרם השוקולד ולחלק הראשון של הזיגוג, בערך].

      1. נטע

        קראתי שוב את המתכון, ואתה צודק, אולי הוא לא כזה מפחיד 😉
        לפני שאני שולחת אותה למטבח, רק דבר אחד שקפץ לי לעיניים זה שבחומרים של הזיגוג כתוב 80 גרם שמנת שזה 2/3 כוס, ורציתי לוודא שזה נכון כי 80 גרם נשמע לי יותר כמו 1/3 כוס, אבל לא מדדתי… תודה!

          1. יגאל

            אז אם אתה בשוונג של תיקוני הקלדה.. אז בעניין הדיסקית.. כתבת לרדד לקוטר 6 מ|מ ונראה שהתכוונת לעובי 🙂

          2. נטע

            עוד שאלה: אם אני מבינה נכון, דיסקית השוקולד הלבן היא רק בקישוט, נכון? אז אם לא רוצים לטמפרר, ומוותרים על הקישוט הלבן, אז לא צריך אותה? תודה!

          3. נועם מאת

            טכנית, השוקולד הלבן המטומפרר הוא לא דיסקית [זה רק השוקולד המריר, ורק מה שנכנס לתוך העוגה], אלא שברים אקראיים;
            ואכן, זה רק לקישוט- אז אם לא רוצים לקשט עם זה, אין צורך בו (:

          4. נטע

            הסבלה עם הגנאש הלבן במקפיא, והשאלות ממשיכות לזרום: אם אין לי דף גיטרה (מודה באשמה, לא קראתי בקפידה ורק עכשיו ראיתי שצריך), במה אפשר להשתמש בשביל הדסקיות? נייר אפייה? פלסטיק נצמד? שוב תודה גדולה שאתה מלווה אותנו בשלבי ההכנה!

          5. נועם מאת

            אם רוצים שזה יהיה מבריק צריך משטח אטום כזה- תחליף נפוץ לדף גיטרה הוא שקף [משרדי כזה!], רק שימי לב לשטח על הצד החלק [למרות שגם הצד המחוספס יכול להיות יפה אם את בקטע]
            אם אין, ולא כזה משנה אם זה מבריק או לא, אז אפשר גם בנייר אפייה [גם רשמתי בהקדמה לטמפרור (: ].

          6. נטע

            העוגה כבר מזמן חוסלה, אבל לא מאוחר מידי להגיב.
            אני אתחיל מהסוף, העוגה מאוד עשירה, אבל בחתיכות קטנות היא טעימה מאוד, ממש גאונית, הביס המושלם, עם שילוב של מרקמים, טעמי שוקולדים שונים, אפשר לומר שחיכיתי כבר לאכול ממנה כל פעם מחדש.
            הדרך לשם לא הייתה קלה, לפחות לא לבת שלי ולי, היא פחות מנוסה באפייה, ואני קצת יותר. האמת היא שרוב ההכנה עברה חלק, וחוץ משתי חביתות חלמונים עשירות שהלכו לפח (אין לי מושג למה נכשלנו בקרם הפטיסייר פעמיים, הכנתי קרם פטיסייר כבר הרבה פעמים. בפעם השלישית גם הוספנו קורנפלור וגם השגחנו יותר על הטמפרטורה, ואז קסם הפטיסייר קרה), לא היו תקלות. ההכנה לקחה יותר זמן ממה שחשבנו שייקח, אבל שוב, זה גם כי הבת שלי רצתה להכין את העוגה לבד, תוך הפעלת האחיות הקטנות שלה, וגם לא היו לנו בדיוק כל הכלים הנדרשים, אז כל זה הוסיף לאתגר, ולזמן ההכנה. העוגה גם לא נראתה חלקה ומושלמת כמו שלך, אבל אם להודות באמת, אז לא ממש ציפינו שהיא תיראה ככה :-), וגם זה ממש לא חשוב לנו.
            אני בהחלט מתכוונת לנסות להכין את העוגה שוב, ובפעם הבאה אני בטוחה שיהיה קל יותר. ומה שבטוח, שווה את המאמץ מאוד!!!

          7. נועם מאת

            יאייי איזה כיף!
            א. אני גם חיכיתי כל יום לבוא לאכול ממנה (:
            ב. אולי הבעיה היא שאת חשבת שזה קרם פטיסייר- למה חשבת ככה? לא רשמתי את זה.. [אם כבר זו טכניקה של קרם אנגלז].
            ג. כל הכבוד לבת שהכינה את העוגה לבד!!
            ד. תודה על הדיווח (: משמח לקרוא שיצא טעיםםםם.

          8. נטע

            אהההמ, באמת מעניין למה חשבתי ככה. ההסבר שלי הוא שמעולם לא הכנתי קרם אנגלז, ואופן הכנת הקרם עם החלמונים המטומפררים הזכיר לי קרם פטיסייר. חוסר הניסיון שלי… בכל מקרה, עקבתי אחרי ההוראות שלך, ובפעם השלישית זה כאמור עבד, קרם פטיסייר או לא קרם פטיסייר. והקרם יצא מעולה! תודה על המתכון המצויין!

          9. נועם מאת

            בכיף!
            [אז סתם שתדעי שקרם אנגלז הוא יותר מועד לפורענות אומלטית- בפטיסייר אכן יש קורנפלור שגם “שומר” על הביצים מפני קשקוש, אבל גם מסמיך את המסה. קרם אנגלז הוא יותר במרקם של רוטב].
            תודה לך על הדיווח! 3>

  3. מעיין

    זה נראה כמו גן עדןןןן!!
    אני מתה להכין ואין לי סבלנות לטמפרורי שוקולד.
    לא נורא אם אכין אותה בלי לטמפרר נכון?

  4. סיסי

    היי נועם,
    ואני לתומי חשבתי שרק אני מכנה את פייר הרמה הענק – פיירוש – 🙂 (כפרוני אני מכנה אך ורק את בני משפחתי – עם כל הכבוד לפיירוש).
    העוגה נראית סוף של הסוף של הסוף….. וואווו….., ההסברים והצילומים, דוז פואה. התמונות של תהליך ההסברים, נהדרים ונפלאים. המון תודות שאתה מצליח לפשט כל מתכון לדרגה כזו שבעצם הקורא חושב….. ווואוו זה ממש לא נורא להכין את המתכון הזה.
    אבל ככה הן המתכונים והעוגות של פיירוש…..
    והכתיבה שלך…. נו….. שויין…. חבל”ז, עונג צרוף.
    רוב תודות

  5. דניאל

    ואוו נראת מושלמת! חייבת לנסות אבל יש לי בבית תבניות של 20 ו22 בכמה אני צריכה להכפיל? או שהיא תצא יפה גם ככה?

      1. נועם מאת

        היוש,
        לא- העוגה תהיה באותו גובה גם אם את משתמשת ברינג בגובה 4.5 וגם אם ברינג בגובה 5 [וגם אם את משתמשת ביותר גבוה.]. העיקר שזה לא נמוך יותר מ-4.5 (:
        בהצלחה!

        1. אביעד

          היי,

          יש לי רינג מתכוונן (החל מקוטר 16 ואילך), אבל הוא בגובה 8 ס”מ . זה כבר מוגזם לעוגה הזו? או שזה בסדר?

          יעוד יומיים אני נוסע לחנות לחפש רינג ריבועי לטארט פטל הליניאקי, אז אודה לך אם תענה לי בהקדם שבמידת הצורך כבר אתארגן על רינג מתאים יותר לעוגה הזו באותה ההזדמנות..

          תודה!

          1. נועם מאת

            היוש, הרינג יותר גבוה מהגודל של העוגה הסופית, אבל זה לא כזה קריטי לעוגה הזו כי זה לא כמו טארט שצריך להלביש דפנות.

  6. ארלט חכם

    וואו וואו איזו עוגה שווה
    וההסברים כל כך ברורים ומושקעים ועל זה מגיע לך הרבה מאוד שאפו ותודה

  7. אפרת

    נועם צריך להוציא אותך מהחוק! בגין הריגה! הרגת איתי עם התמונה של העוגה! נפלה לי הלסת!!!! זה מטורף!!! ואתה אלוףףףףףףףףףףף!!!!

      1. yigal

        אז בזמן שכולם התמוגגו על התמונות (גם אני שלא יהיו טעויות, ולכבוד יום ההולדת שלח החלאתי שזו תהיה החגיגה שלי.
        שינסתי מתניים, סינר, בדקתי מצאי חמרים, ותסלח לי נעם, ולרונה זה נהדר אבל יקררררררר ולא הכי זמין.. אז הסתפקתי בשוקולד שופרסל.. ששיתף פעולה מצויין, עבדתי כשהאתר שלך פתוח בשלושה חלונות: תמונות, חמרים ותיאור.. אפילו טימפררתי (דף גיטרה שיהיה אטום ומבריק (בצד אחד כן..) ואחרי כמה שעות, שכבות, הגיע הרגע לציפוי, וועליאה איזה יופי, ואחרי זה שברי המטומפררים, וצילומים (אצלי בפרופיל הפייסבוק ואצל האחראי הראשי כאן). הגיע רגע הסכין, חימום במים חמים וחותכים. שקט נהיה כשנשמע קול פיצוח דיסקיות השוקולד שם בפנים, כששום דבר לא נוזל יותר ממה שצריך, ואז הביס….
        750 גר שוקולד, שווה כל גרם, בביסים קטנים, ואיך הוא אמר שם בסוף ” do a little happy dance”, היה אחלה ריקוד.
        תודה.

        1. נועם מאת

          יאייי! איזו תגובה, שפתיים ישקו עיניים ישמחו!
          תודה רבה רבה על הדיווח- שמח שאהבו את העוגה!
          המון מזל טוב (:

  8. ריטה

    היי נועם, הכל נראה מדהים ואני לא יכולה להפסיק לחשוב על העוגה הזו מאז שהפוסט עלה.
    יש לי 2 שאלות:
    1. יש לי שוקולד מריר (70%) ושוקולד לבן של קליבו בכמויות נכבדות. האם אפשר להכין מהם גם את שוקולד החלב הדרוש לעוגה? אם כן, מה היחס בין המריר ללבן?
    2. כמה נחוצות דיסקיות השוקולד שבתוך העוגה? תהליך היצירה שלהן נראה לי מלחיץ משהו ואשמח לוותר עליהן, אם אפשר.

    1. נועם מאת

      יאיי איזה כיף!
      1. לא צריך בעוגה שוקולד חלב.. אבל באופן תיאורטי, את כן, יכולה לערבב מריר ולבן כדי ליצור חלב. את משחקת עם הכמויות כדי להגיע לשוקולד חלב עם אחוז מוצקי הקקאו הרצוי (: [יותר מריר- יותר מוצקי קקאו].
      2. אם טמפרור השוקולד מלחיץ אותך את יכולה לוותר על הטמפרור ורק לדאוג לעבוד עם הדיסקיות כשהן קרות. אם את רוצה לוותר לגמרי, את יכולה, אבל את מפסידה אלמנט קראנצ’י ממכר (:

      1. ריטה

        המון המון תודה! אנסה לא להשתפן ולהכין עם הדיסקיות בסוף החודש למפגש האפייה שלי 🙂
        אגב, יש מצב שהגבתי פה פעמיים עם אותן השאלות בטעות כי בפעם הראשונה התגובה לא עלתה (ובפעם השנייה ראו אותה רק אחרי יום), אז תרגיש חופשי למחוק / להתעלם.

        1. נועם מאת

          חח, איזה כיף! יווו אני מתרגש בשבילך- העוגה מדהימה!
          בנוגע לתגובות- כן, כשאנשים מגיבים פה בפעם הראשונה, לוקח זמן עד שהתגובה מאושרת [ממניעי ספאם או משהו]; בפעמים הבאות זה מראה אוטומטית. בכל מקרה, מחקתי את השניה. (:
          בהצלחה!!! מחכה לקרוא איך יצאאאאא

  9. שיר

    היי נועם,
    וואי איזה אתגר. לא מבטיחה שאעמוד בזה..
    אני לא רוצה להסתבך עם הטמפרור וגם אין לי באמת מקום כל כך במטבח (שכירות בדירה ישנה בת”א וכו’) + אין לי כוונה לעשות את הקישוטים, אבללל אני לא רוצה לוותר על שברי שוקולד לבן-בלונדי.
    מכיוון וגם ככה יש 2 דיסקיות שוקולד במתכון, מה דעתך שאנסה לשנות – אחת מריר ואחת לבן?

    תודה מראש!

      1. שיר

        יצא מדהים! התעלפו עליה!!
        הזיגוג לצערי יצא לא משהו, קפא מייד ולא ממש הספיק לנזול אז הייתי קצת יצירתית עם השוקולד מעליו
        תייגתי אותך בפייס 😉
        תודה!

        1. נועם מאת

          איזה כיף לקרוא שאהבו!
          אבל למה הזיגוג לא יצא משהו? אולי הוא התקרר עד שהספקת להשתמש בו?
          לא מצאתי את התמונה בפייס :O אנסה לחפש שוב

          1. נועם מאת

            הממ, אז כנראה שהוא באמת התקרר יותר מדי עד הזיגוג. אם את מנסה שוב, אז כדאי להשתמש בזיגוג ישר כשהוא מוכן.
            [חחח אהבתי!]

  10. שני

    היי
    אני רוצה להכין את העוגה אבל היא מיועדת ליום הולדת בפארק (בבוקר) אני אקפיא אותה עד היציאה מהבית עקב החום בחוץ אבל השאלה שלי היא :
    1. האם לוותר על הדיסקית שוקולד ?
    2. אני רוצה להכין את העוגה בתבנית 26 להכפיל ב2 את הכמויות?

    1. נועם מאת

      היוש,
      1. מזל טוב!
      2. על הדיסקית שבתוך העוגה אין צורך לוותר. הקישוטים קצת יותר בעייתיים בגלל החום.
      3. שימי לב שהמתכון משתמש ב-2 גדלים, 18 ו-20; כשהשני הוא בעצם הגודל של העוגה [הראשון הוא לשכבות פנימיות]. אני מניח שאת מתכוונת שהעוגה תיבנה בעצם ב-26, אז בשביל להמיר מקוטר 20 ל-26, יש להכפיל ב-1.69.
      כמו כן אני גם הייתי משנע את העוגה באיזו צידנית או משהו כי ממש חם עכשיו.
      בהצלחה! אל תשכחי לעדכן איך יצא!! (:

  11. אבי

    היי נועם ,כמובן שאנחנו תמיד מחכים בכליון עיניים למתכונים שלך,ישר כוח,רציתי לשאול אם אפשר במקום שיכבת הוניל אפשר להשתמש בשוקולד אינספריישן של ולרונה?

    1. נועם מאת

      בעיקרון אין סיבה שלא, אבל אישית לא ניסיתי, אז אין לי מושג כמה חמאת קקאו יש בשוקולד ומה ההתנהגות שלו בטמפרור..

  12. שירי

    היי נועם, קודם כל שאפו על הבלוג המהמם! רציתי לשאול, חיפשתי בכל האינטרנט מתכונים של פייר הרמה שהוא אישית פרסם ולא הצלחתי למצוא… המתכונים שלך שאתה מפרסם שהם של פייר הרמה, זאת פרשנות אישית שלך או שאתה לוקח את המתכונים שלו? ואם כן אשמח לדעת מהיכן? תודה מראש!

  13. Hagit

    וואו! התוצאה הייתה שווה את הדרך. הכנתי במנות אישיות, אז נראה קצת שונה משל המאסטר הגדול, אבל הטעם, השילוב של המרקמים – מופלא!

  14. איליה

    הכנתי את העוגה ויצא ממש טוב. מה שמאוד אהבתי בעוגה הוא שהיא יותר “מבוגרת” ובעלת טעמים יותר שקטים שיחד יוצרים הרמוניה מופלאה בפה, היא מרגישה פחות מתוקה מעוגות אחרות, אבל הרבה יותר טעימה.

    יש לי שאלה בקשר לשימוש במלחים. אין לי מלח אטלנטי והשתמשתי במלח ים גס. הרגשתי שהתחתית יצאה טיפה מלוחה, מה שיוצא מעולה יחד עם שאר העוגה ומתאזן יפה מאוד עם המתיקות וטעמי השוקולד של שאר העוגה. אבל חוץ מזה גם עלה לי רעיון לעשות ממנה עוגיות שוקולד קרמל מלוח. אחרי כמה נסיונות יש 2 גרסאות “מנצחות” האחת שהרבה אהבו היא להוסיף למתכון איך שהוא קרמל שעשיתי מ-50 גרם סוכר חום ו-50 גרם סוכר לבן, לי אישית זה יצא טיפה מתוק מדי, אבל אנשים מאוד אהבו, עוד גרסה היא להוסיף 90 גרם שוקולד קרמל, מהציפוי של העוגת תפוחים מוס שוקולד לבן, וזה לדעתי יצא ממש ממש טוב, העוגיה הכי טובה שאכלתי. אבל יש לי בעיה קטנה עם הפיזור של המלח, כנראה שבגלל שהשתמשתי במלח גס יש תופעה קלה של “התקבצות” המלחים, רב העוגיות טובות, אבל לפעמים יוצא ביס שיש בו או יותר מדי מלח או מעט מדי מלח.
    עכשיו השאלות:

    א. מה ההבדלים ויחסי ההמרה בין מלחים שונים, מלח שולחן רגיל, מלח ים גס ומלח ים אטלנטי (וסוגים אחרים שיכולים להיות רלוונטיים).

    ב. מה עדיף כדי לפזר את המלח טוב יותר? לכתוש את המלח הגס שלי כך שיהיו גושים יותר קטנים, אבל עדיין יש גושים (במכתש ועלי מאולתר, כי אין לי אחד אמיתי), או להמיר במלח שולחן שהוא בא כבר בגרגירים קטנים ובטח מתפזר טוב יותר ואחיד יותר בבצק? (התשובה פה בטח תלויה בתשובה של א’)

    1. נועם מאת

      איזה כיף שאהבת! היא באמת אחת האהובות עליי.
      לא הבנתי- הוספת קרמל לתוך בצק העוגיות? ובגירסה השניה פשוט הוספת שוקולד לבן מקורמל קצוץ לתוך הבצק?
      לשאלותיך:
      א. אני אישית לא משתמש בכלל במלח שולחן כי לטעמי הוא מאוד ‘צורם’. הוא גם יותר מלוח ממלח ים.
      יחסי ההמרה הם קצת בעייתיים, כי אין סטנדרט לצורת האידוי של המלח, לכן מלח ים בד”כ בא ב’גרגרים’ בגודל משתנה; כל חברה והגודל שלה.
      מלח שולחן בא טחון דק, והגרגרים שלו קטנים ודחוסים, לכן כפית מלח שולחן שוקלת יותר ממלח ים [דק, קל וחומר שגס]. לכן מלח שולחן הוא בעצם “יותר מלוח” ממלח ים, כי בתכל’ס אם רשום לך להוסיף כפית מלח, ואתה משתמש במלח שולחן, אז בעצם אתה שם יותר מלח מאשר אם אתה משתמש במלח ים.
      [וואו מקווה שהמשפט היה מובן]
      במלח ים גס הגרגרים פשוט גדולים. אני לא משתמש בזה באפייה כי כמו ששמת לב, הפיזור לא אחיד מאחר והגרגרים גדולים מדי.
      מלח ים אטלנטי [כמו פלור דה סל או מלח מאלדון], הוא מלח עם גרגרים גדולים [הצורה שלהם למעשה יותר מזכירה שבבים או פתיתי-שלג], לכן בכפית נכנס פחות מלח מאשר המלחים הדקים, אבל הוא גם יותר עדין ופחות מלוח, אז גם אם נוגסים במלח עצמו זה טעים.
      לגבי יחסי המרה- קראתי במספר מקומות שבין מלח שולחן למלח ים דק היחס הוא 1:2 לפי נפח, כלומר חצי כפית מלח שולחן = כפית מלח ים דק.
      כמו כן, במקום אחד קראתי שהיחס בין מלח ים דק לאטלנטי הוא 1:2, כלומר חצי כפית מלח ים דק = כפית מלח ים אטלנטי.
      אם מודדים לפי משקל אז אין צורך להמיר.
      ב. באופן אישי, הייתי פשוט קונה מלח ים דק, ומשאיר את המלח הגס לבישול [ומוותר על מלח השולחן]..

      1. איליה

        לגבי העוגיות, כן. בשלב של הכנסת השברי שוקולד מריר, הכנסתי גם שוקולד קרמל בחתיכות גדולות יותר, או במקרה השני, יצרתי לפני קרמל, שפכתי אותו על מרבד סיליקון ונתתי לו להתקרר. לאחר שהכנסתי את השוקולד הכנסתי גם את ה”דף” קרמל שלי והמיקסר כבר דאג לשבור אותו לחתיכות קטנות.

  15. ריקי

    וואו וואו! אסור לראות תמונות כאלה בהריון, ועוד לפני השינה…נראה מדהים! ואני בטוחה שגם הטעם…
    אבל מעל לרמה שלי, מבחינת ציוד והכנה.

    1. נועם מאת

      תני לעצמך קצת קרדיט! אני בטוח שאם תנסי- תצליחי. הרבה אנשים חשבו שהעוגה מסובכת ובסוף הצליחו. הדבר הקריטי היחידי הוא טמפרור השוקולד, והוא אופציונלי (ראי תגובות קודמות).

  16. רונה

    היי נועם!
    נראה פשוט מושלם בטירוףף!! כרגיל.. (:
    רציתי לשאול, הכנתי הכל (כבר במקפיא) חוץ מאת הזיגוג, האם כדאי להכין את הזיגוג ביום ההגשה או שאפשר להכין יום קודם ואז לשמור את העוגה במקרר?
    תודה רבההה!

  17. מעיין

    חייבת להבין עד כמה המתכון דומה למקור..
    הזלתי על המתכון שלך ריר וטרם הספקתי להכין ואד הגעתי לפריז והייתי חייבת לטעום את המקור ומודה שהתאכזבתי.. היא נורא מרירה.
    גם מהמתכון כאן יוצאת עוגה בעלת טעם חזק מאוד של שוקולד מריר?
    בכלל מודה שמכל הסיפורים שלך על פייר הרמה נהיה לי חשק מטורף לטעום ומתוך 4 קינוחים שאכלתי לא התעלפתי מאף אחד מהם וגם לא שאר הטועמים😒.
    בכל מקרה הכנתי את עוגת מוס הנוטלה שלך ויצאה מהממת!

    1. נועם מאת

      היוש!
      המתכון מאוד דומה- ההבדל היחידי הוא שהוא השתמש בשוקולד belize, אבל הוא גם עם אחוז מוצקי קקאו דומים.
      אפשר לראות מהמתכון, מהתמונות, וכאמור גם מההסברים, ששוקולד מריר מאוד נוכח בעוגה הזו:
      הבסיס הוא אחד המתכונים הכי פופולריים שלו, והוא מתוק-מלוח;
      הגנאש הלבן הוא מתוק;
      דיסקיות השוקולד המריר הן, ובכן, מרירות [בדיוק כמו השוקולד שמשתמשים בו];
      שברי השוקולד הם גם תואמים למה שמשתמשים [הלבן מתוקים, והמריר- מרירים];
      זיגוג השוקולד הוא מתקתק [יש שם שוקולד מריר אבל עוד סוכר ומוצרי חלב];
      ולבסוף יש את הקרם- שאין בו סוכר אבל הוא עם שוקולד 66% מוצקי קקאו. אם שוקולד כזה הוא מריר לך מדי, אז גם הקרם יהיה לך מריר.
      את אוהבת שוקולד מריר?

      גם יכול להיות שאת פשוט לא מתחברת לקינוחים שלו- זה לגיטימי, אבל אני חייב לציין שאת במיעוט.
      [כמו כן אני חייב לציין #2 שאת האולטים לקחתי 3 פעמים בטיול אחד בפעם האחרונה שהייתי בפריז. היא כזו טובה!]

  18. ליאה

    היי נועם,
    העוגה נראית מדהימה, ואני מתכננת עליה. לפני שמתחילה יש לי שתי שאלות:
    1) כמה זמן אפשר להשאיר את השוקולד המטומפרר במקרר?
    2) כמה זמן אפשר לשמור את העוגה לפני שלב הזיגוג במקפיא?

    תודה רבה

    1. נועם מאת

      היוש!
      בשני המקרים אפשר לשמור אותם שבועות שלמים, ואם הם שמורים בקופסא אטומה היטב- אפילו חודשים [יותר קריטי לעוגה כי היא חשופה לחלוטין, בניגוד לשוקולד שמכוסה].
      בהצלחה! (:

      1. ליאה

        תודה! ועוד שאלה- העוגה במקפיא עכשיו מוכנה פרט לזיגוג.
        אפשר לשמור אותה במקרר אחרי הזיגוג כ10 שעות? היא לא תימס ותתחיל לנזול?

  19. אמיר

    היי נועם!
    אני מתכנן על העוגה הזאת כבר חודשים ונראה לי שהבשילה העת. רציתי לשאול – לא צריך לתת לגנאש וניל להצטנן לפני ששופכים אותו על הסבלה?

  20. יעל

    היי,
    נראה נ פלא. שאלה קטנה לגבי דיסקיות השוקולד שבתוך העוגה. פחות בא לי להסתבך עם טמפרור של שוקולד. האם לדעתך חייב אותם מבחינת טעמים או שהעוגה תהיה טובה גם ללא הדסקיות ובעצם רק עם הגנאש והמוסים?
    תודה

    1. נועם מאת

      היוש!
      לא חובה להשתמש בדיסקיות השוקולד. העוגה טעימה גם בלעדיהן, אבל הן כן מוסיפות קראנצ׳יות נעימה.

      1. יעל

        חוזרת לעדכן שהכנתי אותה והיא יצאה נפלאה, התחלסה תוך שעתיים. עשיתי מעט שינויים שזה בעצם להוריד את דיסקיות השוקולד מהמרכז ורק להשתמש בהן כקישוט וגם את התחתית החלפתי ( הלך התנור באותו יום…) והכנתי בסיס של קראנץ’ פרלינה כזה שלא דרש אפייה. הבעיה היחידה שהייתה לי היא בזיגוג שלא יצא מספיק נוזלי והיה ממש סמיך ולכן לא נשפך בצורה יפה על העוגה. יש לך רעיון אולי למה זה קרה?

        1. נועם מאת

          בהנחה שלא שינית שום דבר במתכון של הזיגוג, אז יכול להיות שהוא פשוט התקרר מדי עד שהשתמשת בו.
          בכל אופן אני שמח שיצא נפלא- גם עם השינויים היא נשמעת [נקראת] מוש!

  21. עדי

    מעלף !
    אני רוצה להכין אותה ליום הולדת, ההגשה היא בראשון בבוקר.
    האם הציפוי יהיה יפה גם אם אני מסיימת הכנה והרכבה יום לפני? המקרר לא מוריד לו ברק והופך לקשה?
    מתלבטת מה לעשות…

    1. נועם מאת

      היוש!
      בהחלט, הציפוי יישאר מוש, אין מה לדאוג (:
      [הציפוי אגב הוא לא כמו גנאש, שביחסים הלא נכונים מתקשה בקירור. אגב הוא גם לא כמו גלסאז’ אז הוא גם לא מבריק-מירורי בכל מקרה].
      כמו כן את תמיד יכולה פשוט לזגג בבוקר, כשהעוגה קפואה, ופשוט לתת לה להפשיר עד ההגשה.

      1. עדי

        יופי 🙂 אני לא יכולה לזגג בבוקר כי העוגה נמסרת ליעדה יום לפני.. אבל אם אתה אומר שהזיגוג נשמר טוב בקירור אני שמחה!
        העוגה מחזיקה טוב בקירור אחרי שלב ההקפאה (ועד האכילה ולאחריה, במידה ונשאר)

  22. נועה

    הי נועם
    היום הכנתי את העוגה ומחר אמשיך עם הזיגוג שלה. לצערי הטימפרור לא צלח- אני חייבת לרכוש כבר מדחום…..

    המתכון כלכך נגיש- איזה כיף זה. קראתי אותו כבר איזה 20 פעם וסופסוף העזתי לבצע. מחכה לטעום ולעדכן, כמובן גם לצלם ולשלוח לך באינטגרם.
    רציתי לתהות איתך על משהו, שכבת קרם השוקולד יצאה לי גרגירית משום מה. (זה קרה גם בעוגת שוקולד המטריפה של פייר שהכנתי וכתבתי שיצאה מושלמת. מה יכול לגרום לזה לדעתך? חימום יתר של החלב והשמנת? החלמונים התקשקשו? עבדתי כלכך בזהירות…. אני חושבת שהטעם עדייין טוב אבל מבאס קצת.

    אודה לכל תהיה והמלצה, אתה אדיר!

    1. נועם מאת

      היוש!
      טוב, לטמפרור שוקולד חייבים חייבים להשתמש במדחום.. מאוד קשה לעשות בלי!

      בנוגע לקרם השוקולד- הממ. יכולות להיות המון סיבות לסיבה שהוא גרגרי. יכול להיות שבישלת את התערובת יותר מדי מעל האש, יכול להיות שהחלמונים התקשקשו, ואז המרקם גרגרי.
      אבל יכול להיות גם שהתערובת רק נראית “מפורקת”, וכל מה שצריך זה רק לטרוף במרץ, עד שהתערובת חלקה.
      אני מציע לקנות מד חום, ואז תוכלי גם לטמפרר, וגם לחמם את הקרם בדיוק לטמפרטורה שצריך (:

      וכמובן- שמח לקרוא שאת נהנית מהבלוג! תודה רבה לך! (:

      1. נועה

        חזרתי לקרוא. תודה על דברייך- אמשיך לנסות ולהתנסות 🙂

        חוזרת גם לדווח שהעוגה יצאה ממש מיוחדת במינה. המשפחה ממש טרפה אותה, אפילו אחי- ששהוא כזה- “למה לא הכנת איזה עוגת שוקולד רגילה כזו (בחושה)” – אמר שיצא לי מטורף והוא אפילו אכל את כל החתיכה שקיבל.

        אז תודה. יצא ממש מדהים וקצר שבחים וממש אהבתי. ונואט טו סלף- לא להתפשר על שוקולד מריר זול – סביר שהפער מורגש 🙁

        1. נועם מאת

          איזה כיף!
          שמח לקרוא שיצא טעים, ועוד יותר שמח לקרוא שתמשיכי לנסות ולהתנסות (:
          תודה רבה על הדיווח! 3>

  23. ליאור

    היי נועם,
    רוצה להכין את העוגה היום (או לפחות להתחיל) ולהגיש אותה (אחרי שינוע של שעה נסיעה) בעוד יומיים בבוקר.
    אני חוששת שאם שאנע אותה מהמקרר היא לא תחזיק את הנסיעה… (אין לי ציידנית לשנע אותה לצערי)
    אין לי זמן להכין את הציפוי ביום ההגשה בבוקר ולכן שאלתי היא האם אפשר להכין לצפות ולהקפיא עם הציפוי?
    תודה רבה,
    ליאור

  24. בחורה טובה בסטייל

    שלום נועם,
    עשיתי את העוגה הזו ליומולדת של חברה, אנשים עפו עליה ברמות קשות.
    קצת עשיה מורכבת אבל ממש לא קשה עם הסברים פשוטים שלך על כל תהליך ותהליך.
    תמשיך להפציץ אותנו במתכונים כאלו שווים.
    יש לך אחלה אתר.
    בהצלחה!

      1. שרית

        תודה על מתכון נהדר ועל הסברים ברורים. יצאה עוגה מעולה!! הטמפרור לא כל כך הצליח לי אבל כשהעוגה היתה קרה זה לא הורגש 😊

  25. ויטל

    אתה כל כך מוכשר
    גם בכתיבה, גם בהסברים, גם בצילומים, וגם כקונדיטורית 😉👍🏻
    העוגה מהממת אנסה להכין
    תודה רבה

  26. דסי

    אולי זה לא מריר אבל יש שוקלד לבן פרווה ויש שוקלד לבן חלבי ..
    התכוונת לחלבי או לפרווה?
    וממש תודה רבה על הפוסט המושקע אני ממש מתלבטת את מה להכין ראשון…

    1. נועם מאת

      שוקולד לבן בהגדרה צריך להכיל מוצקי חלב, אז אני לא יודע אם אפשר לקרוא למוצר שאת מדברת עליו ״שוקולד לבן״ 😶
      בכל אופן אני מדבר על שוקולד לבן חלבי, שהוא הסטנדרט בכל מתכון שמשתמש בו (אלא אם כן יש הגבלות טבעוניות וכד׳).

  27. דסי

    הי,
    תודה על כל העזרה 🙂
    רק עכשיו אני שמה לב שצריך גם שש שעות במקפיא – אז רציתי לדעת מתי ההקפאה יותר קריטית בשלב הראשון של השלוש שעות או אח”כ? פשוט היום הולדת היום 🙁
    ושוב תודה על הכל

    1. נועם מאת

      השלב הראשון של ההקפאה הוא בשביל שכבת הוניל- אז אם את מקצצת בזמן הזה יש סיכוי שהשכבה הזו לא תהיה יציבה.
      השלב השני של ההקפאה הוא בשביל כל העוגה- אז אם את מקצצת בזמן הזה יש סיכוי שכל העוגה לא תהיה יציבה.
      ההחלטה שלך (:
      ויום הולדת שמח!

  28. דסי

    חוזרת לעדכן שיצא מושלם!!!
    הדבר היחיד שהזיגוג לא יצא מושלם כמו שלך – שופכים את זה מיד כשמוציאים מהמקפיא או שמחכים מעט?
    כי זה קצת קפא מיד..
    ועוד משהו הקרם שוקלד ניסתי להכין פעמים ממש בזהירות ואחרי שבשתיהן זה יצא לי גרירי טחני בבלנדר ואז זה היה נראה לי מושלם, מה אתה חושב לא ערבבתי וקדם מספיק חזק?

    1. נועם מאת

      יאייי איזה כיף!
      ישר כשמוציאים מהמקפיא! אבל אם נוח לך לחכות קצת את מוזמנת. לדעתי מה שקרה זה שהזיגוג התקרר קצת או היה סמיך מדי..
      בנוגע לקרם השוקולד- באיזה שלב זה יצא גרגרי? אחרי הבישול? אחרי הערבוב עם השוקולד? אחרי הג’לטין?

  29. דסי

    יצא גריגרי כשבישלתי – לקראת סוף הבישול, כשסיננתי אותו הרוב נשאר למעלה אז ממש הורדתי ביד, אז אחרי שערבבתי עם השוקלד טחנתי בבלנדר

  30. ליאן

    היי העוגה נראית מושלמת!! רציתי לשאול אם אפשר בגנאש של הוניל והשוקולד לבן להתמש בתמצית וניל במקום משחה?

  31. ifat

    טוב, אז אני התאהבתי בבלוג שלך, פשוט מושלם!
    זה לא מתכון ראשון שלך שאני מכינה, אבל הייתי חייבת לחזור לדווח עליה, שיא השלמות!!!! ניסיתי לשלוח את התמונה אבל לא הצלחתי… תודה!😍

    1. נועם מאת

      יאאא איזה כיף!
      לאיפה ניסית לשלוח?? את מוזמנת במייל- pitzpootzim בג’ימייל.קום!
      תודה רבה על הדיווח, שמח שיצא מוש! (:

  32. עמנואל

    היי נועם!
    הקרם שוקולד(עם הביצים) יצא לי קצת נוזלי. חיכיתי שיתקרר לטמפ החדר ועדיין הוא נשאר נוזלי.. האם זה בסדר? עבדתי בדיוק לי ההוראות שלך ובדקתי עם כף עץ שהשביל האופקי נשאר.
    הכנסתי את זה עכשיו למקפיא אחרי שנזל לי מהרינג החוצה והייתי צריכה להרים את הקרם בחזרה.
    האם אחרי הגנש וההחזרה שלו למקרר העוגה תעמוד? ולא תנזל?
    תודה וסליחה על השעה 🙂

    1. נועם מאת

      היוש!
      עם איזה שוקולד השתמשת? אם התערובת בושלה על הכיריים כמו שצריך היא אמורה להיות יציבה לגמרי, בייחוד כי יש ג’לטין במסה [זכרת לשים את הג’לטין?].
      מה הכוונה אחרי הגנש? הגנאש הלבן אמור להיות מוכן שאת מכינה את הקרם. או שהתכוונת לזיגוג?
      כמו כן, מה טמפ’ החדר אצלך? בסביבות ה-25?

  33. אתי

    היי נועם,
    לאחר כל השאלות שהיו לי הכנתי את העוגה והיא יצאה טעימה בטירוף, מאוזנת בטעמים שלה בקיצור אחת מהעוגות היותר טעימות שיצא לי להכין ולטעום.היה לי ממש כיף להכין אותה,אז תודה רבה על המתכון המפורט על התשובות המהירות 😍🤩😍

      1. מאיה פינק

        היי נעם, היא תשרוד נסיעה של חצי שעה ? אני מפחדת שהדסקיות יימסרו וזה סתם יהרוס. עדיף להוציא אותה מהמקפיא וישר לצאת? ככה שהיא תפשיר במהלך הנסיעה?

  34. מאיה פינק

    עשיתי את הגנאש שוקולד לבן ושמתי אותו מעל הסבלה בתוך רינג מחורר (זה מה שהיה לי :/ ) ושקף כמובן, הכנסתי למקפיא ואחרי איזה שעה ראיתי שהרבה מהגנאש ברח החוצה מלמטה.מה אתה מציע לעשות? לעשות עוד חצי כמות גנאש ולשפוך מעל? לעשות חדש לגמרי? ואיך אני עושה שזה לא יקרה שובבב 🙁

    1. נועם מאת

      איזה הזוי. את רוצה להגיד לי שאת עשית בדיוק כמו במתכון [כלומר אפית עיגול של הסבלה, קרצת אחרי [!] האפייה, ומעל שפכת את הגנאש], ועדיין הגנאש נזל לך מ-למטה-??
      מילא אם הרינג מחורר והוא יוצא מהצדדים. איך מלמטה? הוא אמור להיות אטום לגמרי עם הבצק.
      את לא אפית את העיגול בתוך הרינג או משהו?
      יש מצב שהמגש קצת עקום אז הרינג לא יושב ישר? או שהוא ישב במקפיא עקום?

      1. מאיה פינק

        אכן קרצתי אותו אחרי האפייה. יכול להיות שישב עקום במקפיא באמת או שהרינג קצת התעקם או משהו

        1. נועם מאת

          איזה מוזר. אם קרצת אחרי האפייה ולא היו מרווחים חסרים אז הרינג אמור להיות אטום לגמרי למטה, גם אם הוא עקום..
          טוב, בכל מקרה, מה שעכשיו אני ממליץ לעשות זה!:
          מאחר והרינג יושב על מגש אפייה, אני מציע פשוט לגרד את כל הגנאש- הוא עדיין טוב הרי, ולהעביר אותו לקערה. לקרר אותו קצת [נגיד לשים במקרר או אפילו מעל אמבט קרח] עד שהוא מסמיך, ואז למרוח מעל הסבלה. תלוי כמה סמיך הוא יצא לך [תלוי כמה הוא יתקרר], אבל זה אולי ייקח אקסטרה 3 דקות בשביל ליישר לשכבה אחידה- במקום לשפוך- אבל ככה לפחות הוא לא ינזל!

          1. מאיה פינק

            טוב אז הקשבתי לעצתך לגבי הגנאש הלבן והוא יצא מעולה. חוץ מזה נתקלתי בעוד שתי בעיות-
            הקרם שוקולד היה נוזלי מידי (קיררתי ל25 מעלות) ובאתי לזלף והכל פשוט נשפך על השיש. אבל לא נורא. אספתי הכל והכנסתי למקרר עד שהיה קר כמעט לגמרי, ואז הוא היה זליף.
            ובסוף היה לי הפוך- הזיגוג היה סמיך מידי! הוא לא נזל כמו אצלך, אלא היה לי במרקם של כמו גנאש שהתקרר. הייתי צריכה ממש למרוח אותו על כל העוגה. כנראה טעות שלי כי את הקרם אנגלז שמתי במקרר בזמן שהכנתי את הגנאש. אז לא יצא משהו מבחינת מראה בחוץ.
            אבללללל בסוף בסוף יצא מושששש. פחדתי שיהיה מר מידי כי אין סוכר בקרם וזה שוקולד 66%. אבל האיזון טעמים עם השוקולד לבן והמליחות שבסבלה (השתמשתי במלאדון וזה ואוו) פשוט מושלם!!! סליחה על החפירה. תייגתי אותך באינסטוש ובפייסבוק . תודה רבה על כל המתכונים, מעריצה שרופה ⁦❤️⁩

          2. נועם מאת

            חח, טוב אז נתחיל מההתחלה!
            ראשית, שמח שהגנאש הלבן הסתדר (:
            שנית, אם הקרם שוקולד היה נוזלי מדי, אז משהו מאוד מאוד מוזר קרה. יכול להיות שלא בישלת את האנגלז מספיק?
            שלישית- אנחנו מדברים על הזיגוג, כן? אז איזה אנגלז שמת במקרר?
            בכל מקרה, אם התכוונת לחלק הראשון של הזיגוג- אז כן, לא היית צריכה לשים אותו במקרר (: אם כן, הייתי כותב כך.

            אבל! מה שחשוב זה שזה באמת יצא מוששש (: אסתכל בהקדם על התיוגים!
            תודה רבה על הדיווח 3>

  35. תמרי

    נועם שלום 🙂 תודה לפוסטים מרהיבים…שאלה, אופן הכנת הזיגוג מתחלק ל 2 פעולות נפרדות. האם אפשר לדעתך לפשט לשיטת one go ? תודה

      1. לאה

        האמת שלא שמתי כי אני לא אוהבת את המרקם שהוא נותן
        שמתי קצת פודינג ויצא מוווווושלם!!!!!!!!!

  36. יאנה

    עד כה רק קראתי בשיקיקה את הבלוג שלך ולא הכנתי כלום כי חששתי שאין לי את הכישורים.
    אזרתי אומץ והכנתי ליום הולדתי,יצא ממש טעימה,יפה ומרשימה אבל..
    לדעתי מספיקה דיסקית שוקולד אחת(או שמא הן יצאו לי ממש עבות?)
    את התחתית אפיתי לפי הכתוב-אך יצאה ממש קריספית וצריך להפעיל הרבה כוח לחדור אותה
    גנש השוקולד הלבן יצא מייד מוצק לטעמי.
    מטעמי סגר-החלפתי את האבקת וניל ותמצית וניל איפה שהיה אפשר

    1. נועם מאת

      היוש!
      ראשית- מזל טוב ליום הולדתך!
      שמח שיצא טעים יפה ומרשים.
      דיסקיות השוקולד אמורות להיות דקיקות- הן אמורות להיות בעיקר תוספת קריספית נעימה ומעניינת, ורק אחר בוסט שוקולדי.
      15-16 דקות ב-160 מעלות זה ממש לא הרבה זמן למה שהיא בפועל עוגיה ענקית, אז או שרידדת את הבצק דק מדי, או שהתנור שלך חם מדי [את אופה במקרה בטורבו?], או שעיבדת את הבצק יותר מדי, כך שהפעלת את הגלוטן ולכן הבצק התקשח.
      גם בגנאש, 250 גרם שוקולד לבן על 100 גרם שמנת זה ממש לא הרבה [היחס הקלאסי הוא 1:3].
      באופן כללי נראה שאולי משהו בשקילה התפקשש לך [אולי המשקל מזייף], אבל גם יכול להיות שפשוט העוגה לא לטעמך- לגיטימי לגמרי- אבל [לשמחתי] בינתיים לפי התגובות פה- והעובדה שזה בויטרינה הקבועה אצל פיירוש- את במיעוט (:

  37. בר

    היי שלום! מה אחוז מוצקי הקקאו המינימלי שהיית לוקח עם השוקולד המריר? שוקל להכין אותה למישהי שלא אוהבת ממש שוקולד מריר אבל כן אוהבת שוקולד חלב ולבן, ותוהה אם זה ריאלי לבצע החלפה (גם פרקטית וגם מבחינת איזון טעמים) או שעדיף ללכת על מתכון אחר בכלל.

    1. נועם מאת

      היוש!
      בדיסקיות ובבסיס אפשר להשתמש, תכל’ס, באיזה שוקולד שרוצים.
      בקרם השוקולד ובזיגוג לא הייתי יורד מהכמות שרשומה כי זה משפיע על ההתייצבות שלהם..

  38. טליה

    נראה מושלם מושלם מושלם…
    והתמונות הורסות!
    עכשיו סתם שאלה- ראיתי באתר של קוק סטור רינג מתכוונן מגודל 16 ס”מ עד 30
    וזה נראה לי ממש טוב, במקום לקנות אלף רינגים בכל הגדלים יש רינג אחד…
    זה באמת תותח כמו שזה נראה? מה אתה אומר?
    תודה… 🙂

    1. נועם מאת

      היוש- לא יודע מה יש להם, אבל אני קניתי לפני המון שנים רינג כזה, ואני לא אהבתי שבסגירה של הרינג יש מין סגר כזה שנכנס אל תוך הרינג, ואם יש מוסים ממש דלילים אז המוס יכול להיכנס בחיבור; בקיצור, לא אהבתי.
      אבל זה היה מזמן אז לא יודע אם שיפרו את התכנון של הדבר הזה או שזה כבר משהו אחר בכלל…

  39. טליה

    כבר מלאאאאאאא זמן פיטזתי על העוגה הזאת, וסופסוף הכנתי אותה!
    אני רק מחכה לאכול ממנה כבר…
    היא יצאה ממש יפה אבל אני אף פעם לא מצליחה לצפות מושלם…
    (חוץ מהעוגת שוקולד רויאל שהיה כמות גדולה של ציפוי וגם יש בו מלא סוכר אז נראה לי לוקח לו יותר זמן להתקשות…)
    בקיצור- אם יש לך טיפים בשבילי- זה יהיה יותר ממושלם!
    תודההההההההה

    1. נועם מאת

      היוש- אין לי טיפים שאני משאיר מחוץ למתכון, אז חוץ מלעקוב אחרי המתכון בדיוק, כולל זמנים וטמפרטורות, אין לי מה להציע לך (

  40. קותולהלה

    האם מספיק להכפיל הכל פעם אחת כדי שיתאים לתבנית 24?
    ראיתי שבשביל 26 כתבת שצריך להכפיל ב1.69..
    תודה 😇

        1. רות

          היי נועם 🤗 חזרתי לעדכן:
          עבדתי עליה מהצהרים עד הבוקר 😏 ובערב אכלנו…
          האמת שאני לא ממש יודעת איך היא יצאה
          כי בגלל שאכלנו מחוץ לבית, לקחתי אותה בצידנית עם מלאאא קרחונים, ועד שאכלנו היא ממש קפאה מהם!
          ולא היה זמן לחכות שיפשיר.. אז כשאכלנו הכל היה ממש קשה, נאבקנו כדי להצליח לחתוך וכדי לאכול..
          ומה שנותר השארתי אצל החברים, אז כבר לא יכולתי לבדוק היום אחרי הפשרה. לדאבוני 😔
          מה שכן מאוד אהבתי את הבצק והגנאש לבן, אפילו שהיה קפוא!
          מבחוץ יצאה מאוד יפה (אבל אין לי פייסבוק וכיו”ב כדי לשלוח תמונה).

          אני הוספתי מחית וניל לשוקולד הלבן המטומפרר, והוא ישר הסמיך נורא,
          חשבתי שזו תקלה והוספתי שמן עד שחזר למרקם של שוקולד מומס, ואז אחרי הקירור המרקם שלו היה מוזר, פירורי כזה, לא התפרק לגמרי אבל גם לא תקין לגמרי.
          אחר כך עשיתי מחדש, טימפררתי, הוספתי מחית, ולמרות שהתגבש שיטחתי אותו בלי להוסיף כלום, ואז כן יצא טוב.
          (מעניין אם בעצם זו כן תקלה ולא אמור לקרות)
          סליחה על החפירה!!!

          תודה על התשובות שלשום ועל המתכונים המורכבים יותר – מענה לשכמותי שאוהבים להסתבך במטבח 😄
          ביוש

          1. נועם מאת

            היוש!
            טוב ראשית, לאכול עוגה קפואה זה לא הדבר הכי קל בעולם 🙂
            מאוד מוזר לשמוע על השוקולד הלבן; יש מצב שהמחית שלך הכילה מים [לרוב הן על בסיס גלוקוזה] אז זה פקשש את זה. אבל אם בסוף בסוף יצא טוב בכל מקרה אז זה מה שחשוב!
            דווקא אני מאוד אוהב חפירות 🙂 תודה על הדיווח והפירוט!
            מחכה לקרוא על מתכונים נוספים שאת מנסה 🙂

  41. הדס

    אני באמצע הכנת העוגה, עכשיו אני שמה לב שהתבלבלתי בכמויות של מוס השוקולד ושמתי קצת מדי מן החלמונים ואולי גם החלב, העוגה קפאה במרקם של גנאש ולא מוס. כדאי לפני ההגשה להפשיר אותה קצת במקרר או אולי להוסיף עוד מוס מעל?
    מה אני יכולה לעשות??
    בגלל חוסר המרכיבים העוגה גם יצאה נמוכה יחסית, איך אני יכולה לתקן את זה?

    1. נועם מאת

      היוש!
      לא הבנתי. אין בכלל מוס בעוגה. במה מדובר?

      בכל מקרה אם העוגה נמוכה פשוט תמציאי עוד שכבות- קצפת, שברים.. מה שיש לך.

    1. אביעד

      היי נעם

      סוף סוף אני מכין את העוגה הזו, והכל כבר מוכן רק מחכים שהעוגה תתייצב במקפיא ואז אשפוך עליה את הזיגוג.

      קראתי פה בתגובות שרשמת שהזיגוג התקרר מידי ולכן לא היה נוזלי מספיק לחלק מהאנשים, אז רציתי לשאול במקרה כזה כדאי לתת לו חימום קל במיקרו? ולהחזיר אותו למרקם נוזלי?

      דבר שני ,
      אם רוצים לשמור חתיכת עוגה, לשמור במקפיא או במקרר? כמה זמן זה יחזיק לדעתך ?
      (אם בהקפאה בכלי אטום יש מצב ישמר למשך שבוע בערך?)

      תודה!

      והאם זה בסדר לזגג אותה

      1. נועם מאת

        היוש!
        במקרה שהזיגוג התקרר מדי- כן, מומלץ לחמם אותו. אפשר במיקרו [בפולסים קצרים, לערבב בין כל פולס], או מעל בן מארי; מה שיותר נוח.
        אם אתה רוצה לשמור למשך כמה ימים- אפשר במקרר; יותר מזה עדיף במקפיא.
        בהצלחה! מחכה לקרוא איך יצא (:
        [האם הייתה עוד שאלה? נראה שזה נשלח באמצע]

        1. אביעד

          חח כן

          למרות שבכל מקרה נראה לי שאזגג את כל העוגה,
          התכונתי לתהות האם עדיף לשמור חתיכה ללא זיגוג ולזגג אותה במועד ההגשה?
          או שזה לא קריטי לדעתך ?

          ולגבי שאר השאלות תודה רבה!

  42. הדס

    תודה, לא שמתי לב, שמתי כבר את המוס על העוגה ורק אחרי שקרא ראיתי את המרקם והבנתי שהיה חסר לי חלמונים ואולי גם קצת חלב, הגעיה המרכזית היא לא הגובה אלא המרקם

    1. נועם מאת

      עדיין לא הבנתי איזה מוס?? אין מוס בעוגה הזו.
      בכל מקרה אין איך לתקן אחרי שהעוגה כבר קפאה..
      אם המרקם לא נעים לחיך אז זו בעיה. אם הוא נעים אז אין שום בעיה. העיקר שטעים!

  43. סיון רוזן

    היי נועם,
    קצת קשה לי לרשום את הבקשה שלי כי היא מורכבת :
    אני רוצה להרכיב עוגת מוס שיהיו בה טעמים ומרקמים שיתחברו, התאהבתי בגנאש של המתכון הנ”ל כאחת השכבות של העוגה ורציתי לדעת האם זה יחזיק מעמד כ 5 שעות ויותר מחוץ לפריזר? (אני רוצה להכין אותה ולהביא לאירוע שמתקיים בלימודים וזה בת”א ואני נשענת על תחבורה ציבורית ואני מפחדת שהגאנש ימס עד שאני אגיע ועד שנאכל (גם אם זה יהיה חלק מהזמן במקרר)
    העוגה אמורה להיות: בראוניז, מוס, שכבת נוגט, מוס גנאש ווניל ומוס ומעל גלאסז’ שוקולד יש לך דרך להדריך אותי שהעוגה מצד אחד לא תהיה מתוקה עובר, מצד שני שיהיו בה מלא מרקמים וטעמים ושהם יתחברו (מבחינת הטעם) אחד לשני

    1. נועם מאת

      היוש! הגנאש עצמו לא יימס; דווקא מהמוסים והגלסאז’ים הייתי חושש.
      כשהיא מוכנה, העוגה עצמה לא אמורה להיות בהקפאה, אלא במקרר.
      אבל לא נראה לי שהייתי סוחב עוגת מוס בתחבורה ציבורית במשך 5 שעות, בייחוד במזג האוויר בארץ..

  44. נענ

    היי נועם
    אני רוצה להכין את העוגה השבוע ומתכוונת לטמפרר את השוקולד של הדיסקיות וגם את הקישוטים השאלה שלי היא אם צריך עדיין לשמור את השוקולד במקרר אפילו שהוא מטומפרר בהתחשב שעכשיו חורף וטמפ החדר לא גבוהה (שואלת מפאת חוסר מקום במקרר)
    שאלה שניה- אני לא צריכה לחשוש מכך שהגנאש ינזל מחוץ לרינג לאחר מזיגתו על התחתית? תמיד מפחדת מזה (:

    1. נועם מאת

      היוש!
      אין בעיה לשמור את השוקולד המטומפרר בחוץ.
      לשאלתך השניה- אם את עוקבת אחרי ההוראות בדיוק- וקורצת לאחר האפייה כשהבצק עוד חם ורך- הרינג אמור להיאטם. אפשר לראות בתמונות ששום דבר לא נזל.
      אם את חוששת, את יכולה לאטום עם נייר אפייה או נייר אלומיניום או ניילון נצמד או מה שיעשה לך טוב 😉

  45. נעה

    היי נועם
    אני רוצה להכין את העוגה השבוע ומתכוונת לטמפרר את השוקולד של הדיסקיות וגם את הקישוטים השאלה שלי היא אם צריך עדיין לשמור את השוקולד במקרר אפילו שהוא מטומפרר בהתחשב שעכשיו חורף וטמפ החדר לא גבוהה (שואלת מפאת חוסר מקום במקרר)
    שאלה שניה- אני לא צריכה לחשוש מכך שהגנאש ינזל מחוץ לרינג לאחר מזיגתו על התחתית? תמיד מפחדת מזה (:

  46. עידו

    היי,

    מה עושים עם שאריות (כן אנחנו רק שני אנשים לא הצלחנו לסיים הכל במכה:) )

    לשמור במקרר, אם כן לכמה זמן? לשמור במקפיא בכלי אטום, אם כן לכמה זמן?

    תודה מראש

    1. נועם מאת

      היוש!
      היות והעוגה היא בעיקרה שוקולד, לוקח זמן רב לתוקפה לפוג, אבל לפעמים המרקם קצת ייפגע באחסון ממושך במקרר. לכן,
      אפשר לשמור במקרר לכמה ימים; יותר מזה הייתי שם במקפיא, בקופסה אטומה לגמרי.

    1. נועם מאת

      20 ס”מ?
      אפשר- אבל העוגה תצא קצת יותר נמוכה [או- אפשר להגדיל את השכבות הרלוונטיות ב-20%], ואולי יראו קצת את השכבות מבחוץ- אני אוהב שהקרם מסתיר את כל השכבות הפנימיות ולכן הן ברינג קטן יותר.

  47. אורי

    היי קראתי את כח התגובות וחוץ מזה שהעוגה נראית מטורפת, קיבלתי תשובות על רוב השאלות שלי, ע״פ מה שהבנתי הדיסקיות שוקולד פחות קריטי לטמפרר אותן בגלל שלא רואים את הדיסקית עצמה אבל את השוקולד הלבן יותר חשוב לטמפרר, הבעיה היחידה שלא מצאתי דף גיטרה, במה אפשר להחליף? ולא הבנתי אחרי שקורצים את הצורה של השוקולד ( הדיסקית) שמים שכבת נייר אפייה ומעל משהו כבד, זה לא יהרוס את הצורה? ( אם שמים משהו על משהו נמס זה יקח את הצורה שלו)
    תודה על התשובה!

    1. נועם מאת

      היוש!
      אכן, את הדיסקיות שבתוך העוגה פחות קריטי לטמפרר, אבל יש גם שברי שוקולד מריר מעל העוגה (:
      אפשר להשתמש אפילו בשקף משרדי, או פשוט בנייר אפייה, אבל השוקולד לא יהיה מבריק.
      אחרי שקורצים את הצורה של השוקולד, השוקולד אמור להיות כמעט מיוצב לגמרי ודי דק- השוקולד לא מומס ונוזלי במצב הזה.

  48. אורי

    שאלה אחרונה ל בנתיים, האם הסוכר הוא סוכר חום בהיר או כהה? וניתן להשאיר את הבסיס סבלה עם הגנאש במקפיא לילה שלם? ( רשמת שלוש שעות)

    1. נועם מאת

      לא ממש משנה אם זה סוכר חום בהיר או כהה- אבל לא דמררה.
      ניתן להשאיר את הבסיס עם הגנאש לילה שלם [רשמתי שלוש שעות “לפחות” (: ].

  49. אורי

    טוב אחרי יום וחצי של הכנות העוגה מוכנה וע״פ דעת הקהל יצאה מעולה!!
    לי אישית הטמפרור היה קשה ( כל הקטע של היצירה של הדיסקית הייתה לא פשוטה ולקחה כמה נסיונות)
    הקרם שוקולד יצא נוזלי בטירוף ולא הצלחתי לזלף אז פשוט שמתי אותו בשכבות ככה ובגלל שהרינג שלי הוא של 10 סנטימטר לא הצלחתי גם לשטח את השכבה העליונה ויצאה לי עוגה עם מעט גלים .( בפעם הראשונה הביצה הפכו לחביתה)
    חוץ מזה אחרי 80 פעמים שקראתי את המתכון וראיתי את השלבים,העוגה יצאה מדהימה בנראות וגם בטעם, אז תודה על הסברים מעמיקים ותשובה לכל שאלה!

  50. הדס

    עוגה מדהימה! כבר הכנתי אותה בעבר ויצאה אש! אבל עכשיו הסבלה יצאה לי מלוחה, המלח אטלנטי לא היה טחון לגמרי, האם זה מתאזן בטעמים של שאר העוגה? האמת שהעוגה כבר מוכנה ועשיתי לי טעימה בצד וזה עדיין טעם חזק מלוח.

    1. נועם מאת

      היוש!
      אכן- גם במקור של פיירוש הוא משתמש בפלור דה סל שלא נמס בתוך הבצק. אז בהנחה שלא השתמשת במלח גס לבישול, שאר השכבות המתוקות-מרירות לגמרי יאזנו את זה (:
      מחכה לעדכונים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.