גריסוטו – ריזוטו גריסים

טוב, עוד כמה ימים מבחן אחרון! זה אומר 2 דברים:

  1. אין לי זמן לאכול/להכין ארוחת ערב כי אני כ”כ מותש מהלמידה שאני רק רוצה לאכול קורנפלקס.
  2. נמאס לי לאכול קורנפלקס 3 5 7 פעמים ביום. טוב זה שקר; לא נמאס לי, פשוט נגמר הקורנפלקס ואני מתעצל ללכת לסופר. טוב אולי קצת נמאס לי [נשאר רק ברנפלקס]

קיצר, האירוניה היא שהימים שאין לי זמן להכין ארוחת ערב הם בדיוק הימים שאני צריך ארוחת ערב דשנה ופחמימתית. בשביל זה צריך משהו שבייסיקלי מבשל את עצמו; שאני לא צריך להשגיח ולהפוך ולסובב ולבדוק ולבזבז את הזמן.

וריזוטו-גריסים [גריסוטו!] זה בדיוק זה. בניגוד לריזוטו הרגיל שמצריך את תשומת ליבי המלאה בצורה של ערבוב מתמיד והטמעת נוזלים בהדרגה אל תוך האורז הדביק, ריזוטו גריסים מבשלים כמו אורז רגיל- שופכים את כל הנוזלים, מביאים לרתיחה וממשיכים לבשל על אש נמוכה עד שזה מוכן, שזה לא אמור להיות יותר מחצי שעה. בנוסף, גריסים כידוע נשארים קצת chewy לאחר הבישול, אז גם המרקם של הגריסוטו משתנה בהתאם; הוא לא דייסתי וחלקלק כמו ריזוטו רגיל. הוא ‘נגיס’ יותר. במתכון המקורי נייג’לה משתמשת באבקת מרק, שאני בטוח שהיא אורגנית-טבעית-יקרה ואריסטוקרטית, אבל תשתמשו במה שבא לכם. אני השתמשתי בציר ירקות שהכינותי מראש:

גריסוטו זעפרן

  • 750 מ”ל [3 כוסות] ציר ירקות
  • 1/4 כפית זעפרן
  • 2 כפות שמן
  • 1 שן שום, מעוכה ומקולפת
  • 1 בצל קטן, קצוץ דק
  • 250 גרם גריסי פנינה
  • 2 כפות יין לבן יבש
  • 2 כפות גבינת פרמזן מגוררת
  • מלח ופלפל לתיבול

ראשית, הכינו את הציר בקנקן או קערה גדולים. אם אתם משתמשים באבקת מרק מוכנה [שאתם מוסיפים אל 750 מ”ל מים רותחים] , אז תשימו קצת פחות ממה שמומלץ, כדי שלא יהיה מלוח מדי. בכל מקרה, לאחר שיש לכם 750 מ”ל של ציר, הוסיפו לתוכו את הזעפרן, ערבבו והניחו בצד.

בסיר שטוח וגדול [בערך בקוטר 26 ס”מ] שיש לו מכסה, חממו את השמן על אש בינונית, ואז הוסיפו את השום- לא צריך לקצוץ או לכתוש אותו, רק למעוך. ערבבו את השום בשמן וטגנו אותו קלות, ואז הוסיפו את הבצל ובשלו אותו עד שהוא מתרכך קצת, בערך 5 דקות.

הגבירו את האש והוסיפו את הגריסים. ערבבו אותם בשמן למשך דקה, הוסיפו את היין וערבבו שוב.

הוסיפו את הציר החם, הנמיכו את האש לנמוכה, סגרו את הסיר, ובשלו את הגריסוטו למשך 20-30 דקות, או עד שהגריסים התבשלו ורוב הנוזל נספג. אם יש צורך, הוסיפו מים לקראת הסוף אם אתם רואים שהסיר די יבש והגריסים עוד לא התבשלו לגמרי. הסירו את המכסה, ערבבו, והורידו את הסיר מן האש. אם אתם רוצים, אתם יכולים לתת לזה להתקרר, לכסות, ואז לאחסן במקרר ליום או יומיים. אחרת, ערבבו פנימה את הפרמזן ותבלו במלח ופלפל כאוות נפשכם- שימו לב שעד עכשיו לא שמנו מלח או פלפל בגלל הציר שבד”כ מלוח למדי, וגבינת הפרמזן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.