פופ-טארטס

מכירים פופ-טארטס?

זה מעין שתי שכבות דקות של בצק-פריך-ביסקוויט-י ותעשייתי, שמחביאות שכבה דקה של מלית בפנים, כשמלמעלה יש בד”כ זיגוג פשוט ותמים כזה. נשמע חמוד, לא? וול, תדמיינו את הריבה הכי זולה וסכרינית שאתם יכולים לדמיין עם הציפוי הכי פושטי שיכול להיות + מרגרינה ו/או דברים אמריקאים גרועים יותר. עכשיו תתנו ביס דמיוני ותתנו לזה ציון בין 1 ל-10.  אמור לצאת לכם 2 בערך.

אבל! אם אתם מכניסים את זה לטוסטר, ומחממים את זה מספיק זמן- הציון יעלה ב…אחד, אולי. וגם זה כי הסוכר הספיק להתקרמל קצת, וקרמל זה גוט.

בכל מקרה, בסופרים הגדולים באמריקה יש כאלה במלאאא טעמים. הקלאסיים הם סוכר חום וקינמון ותות/אוכמניות/תפוחים, אבל אמריקאים, כמובן, לא יודעים מתי להפסיק; אז יש גם טעמים כמו בצק עוגיות, או hot-fudge sundea ואפילו קאפקייק קונפטי! אם לא היו כואבות לי השיניים רק מלקרוא את זה הייתי מת לנסות.

כמובן כשמכינים בבית, אפשר לשלוט על כמות הסוכר, אז הבעיה נפתרה! ויותר מזה, אפשר לשלוט במליות ולהשתגע כאוות נפשנו. והטעם? טעם החופש.

פופ-טארטס

את המתכון המקורי ראיתי אצל סמיטן אבל בחום הזה לפחות, בלתי אפשרי לעבוד איתו מבלי לקצץ קצת מהקצה הצפוני של תוחלת החיים שלנו, אז שיניתי אותו קצת שיהיה יותר נוח לעבודה [ולמחיה].

לבצק:

  • 280 גרם (2 כוסות) קמח
  • 1 כף סוכר
  • 3/4 כפית מלח
  • 200 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות
  • 1 ביצה
  • 2 כפות חלב

למלית סוכר חום וקינמון:

  • 1 ביצה [למריחה על הבצק לפני שמפזרים את המלית]
  • 100 גרם (1/2 כוס) סוכר חום
  • 1 כפית קינמון טחון
  • 4 כפיות קמח

למלית ריבה:

  • 3/4 כוס ריבה
  • 1 כף קורנפלור + 1 כף מים

מליות נוספות:

בעיקרון אפשר להשתמש ב-9 כפות גדושות מכל מה שיכול לעבור אפייה- פצפוצי שוקולד, נוטלה, ריבת חלב. מה שיהיה לכם טעים בתוך הפופ-טארט!

להכנת הבצק:

נפו אל תוך קערה גדולה אל הקמח, הסוכר והמלח. אם יש לכם מעבד מזון, פשוט הכניסו את החומרים הללו אליו, פזרו את קוביות החמאה הקרה ועבדו עד שקוביות החמאה בגודל של אפונה וכשאתם מועכים קצת מהתערובת הזו בכף היד, הצורה נשמרת. העבירו את התערובת בחזרה לקערה הגדולה אם אין לכם מעבד מזון, פשוט שפשפו את קוביות החמאה עם הקמח בקצות אצבעותיכם עד שמגיעים לאותו שלב. ערבבו את הביצה ו-2 כפות החלב בקערית קטנה, והוסיפו אותם אל תוך התערובת. ערבבו עד שכל הנוזל נספג באופן אחיד בחומרים היבשים ונוצר מין בצק “גס” כזה. אם צריך, הוציאו את הבצק אל משטח העבודה ולושו את הבצק מעט עד שהוא מתאחד.

חלקו את הבצק ל-2 חלקים. אפשר לצנן את הבצק קצת במקרר ואז הוא יהיה יותר נוח- מעכו את שני חלקי הבצק לצורת מלבן, עטפו בניילון נצמד ושימו במקרר לכחצי שעה. בינתיים הכינו את המלית.

להכנת המליות:

למלית הקינמון, ערבבו בקערה קטנה את הסוכר החום, הקינמון והקמח.

למלית הריבה, ערבבו את הריבה עם הקורנפלור והמים בסיר קטן, הביאו לרתיחה עדינה [כלומר שיש בועות קטנות ולא גדולות ומתפצפצות], תוך כדי ערבוב, במשך 2 דקות. הסירו מהאש והניחו בצד להתקרר.

להרכבת הפופ-טארטס:

הוציאו חתיכה אחת מן המקרר, הניחו על נייר אפייה מקומח, ורדדו למלבן דק [אם מעכתם את הבצק לצורת מלבן כמו שאמרתי לכם מקודם יהיה לכם הרבה יותר קל!]. בעיקרון, מה שצריך לעשות זה לחתוך למלבן מספיק גדול כך שאם חותכים ומיישרים את הקצוות, אז יהיה באמצע מלבן בגודל 30X23 ס”מ. אפשר לקחת תבנית קטנה כזו של טוסטר אובן, שזה בערך הגודל שלהן, ולהניח בעדינות על הבצק המרודד, ולראות האם יש מספיק בצק עודף מסביב כדי שכשתחתכו ממנו את היקף התבנית- לא יהיו בו חורים. כשזה הגיע לגודל הרצוי- חיתכו לו את השוליים כך שיווצר מלבן בגודל 30X23 ס”מ. את השוליים הניחו בצד.

עכשיו יש לנו מלבן אחד מרודד וחתיכי, וגוש בצק אחד במקרר. את המלבן המרודד חתכו ל-9 מלבנים שווים, כל אחד בערך בגודל של 10X7.5 ס”מ. דקרו כל מלבן קטן כמה פעמים באמצעות מזלג או שיפוד והניחו בצד. עכשיו הוציאו את גוש הבצק מן המקרר. הניחו אותו על נייר אפייה מקומח [חדש], ורדדו אותו באותו האופן כמו הבצק הקודם. חתכו גם אותו ל-9 מלבנים שווים, אבל אל תחוררו את המלבנים הקטנים. השאירו אותם שלמים. את השוליים שלו הניחו לצד השוליים האחרים. אתם יכולים לקרוץ מהם עוגיות, או לפזר עליהם קצת סוכר וקצת קינמון, ולאפות ב-180 עד שהם זהובים, בערך 13-15 דקות.

טירפו את הביצה הנוספת [זו של המלית] ומרחו אותה על 9 המלבנים השלמים. לא צריך להשתמש בכל הביצה ולא צריך לשמור את מה שנשאר בשביל החלק העליון. הניחו כף גדושה של מלית במרכז כל מלבן, ומעליו מלבן מחורר. איטמו את השוליים של כל מלבן ע”י מעיכה של שני הבצקים יחדיו באמצעות קצות האצבעות, ואז באמצעות מזלג. כשכל 9 הפופ-טארטס ממולאים ואטומים, הכניסו אותם למקרר למשך 30 דקות. בינתיים, חממו את התנור ל-180 מעלות.

כשעברו 30 דקות, סדרו את הפופ-טארטס בתבנית אפייה ואפו 20-25 דקות, עד שהם/ן משחימים/ות קצת. צננו בתבנית ואכלו כשהם/ן חמימים/ות.

הערה: וואו תקשיבו, אתמול כבר בעשר בבוקר היה כמעט 40 מעלות פה. ובצק פריך לא אוהב להזיע. הוא דיווה. הוא אוהב להיות במקום ממוזג, עדיף עם מאווררים שמנפנפים את תוספות השיער הבלונדיניות שלו. אז אם בזמן הרידוד והעבודה עם הבצק הפריך, הבצק נהיה רך ודביק ונודניקי, פשוט הכניסו אותו למקפיא ל-10 דקות! החמאה תתמצק בחזרה ותהיה נוחה לרידוד. בזמן שאתם מחכים לבצק הזה להתקרר, תעבדו עם הבצק השני (:

9 thoughts on “פופ-טארטס

  1. Eleanor

    הייתי חייבת גם להגיב על הפופ-טארטס! הרגת אותי!
    עכשיו וידוי כואב – פופטארטס זה לא טעים ): קניתי בפעם הראשונה את הסוכר חום וקינמון (יחסית לא רע) ואת הפאדג’ שוקולד (לא טעים) והבאתי אותם איתי לארץ והתאכזבתי קשות! לא ויתרתי וקניתי בסיבוב הבא את השוקולד צ’יפס ועוד משהו עם איזה פאדג’ וגם שניהם…. לא טובים. מתוקים כאלו אבל לא טעים. קיצר- באסוש, זה נראה כל כך מבטיח! אבל אלו בטוח יהיו טובים.

    1. נועם מאת

      חחח! מה שמצחיק זה שיש שם טעמים מטורפים כאילו. רק מלחשוב על איך הם הצליחו להשיג את הטעמים הסינתטיים וצבעי הניאון אני מקבל חלושעס.

  2. נועה

    היום נתקלתי במקרה באתר שלך, ואני פשוט מרותקת ונהנית מכל פוסט, עם רשימת to-do list הולכת ומתארכת 😉
    רציתי לשאול אותך לגבי הפיצפוצים שמופיעים פה ובתמונת הפרופיל – יש מצב שהצלחת למצוא כאן peanut butter chips? ?
    אני מחפשת כבר די הרבה זמן, גלה לי איפה.
    בלוג מקסים!

    1. נועם מאת

      תודה רבה! האמת היא שפצפוצי חמאת הבוטנים באו איתי במטוס מניו יורק (: יש חנויות שמוכרות פצפוצי חמאת בוטנים בארץ, אבל הטעם בכלל לא של חמאת בוטנים :\.. אני מניח שהם לא Reese’s Peanut Butter Chips. לפחות לא אלה שאני קניתי.

  3. קארין

    היי,
    חייבת להכין את זה לחבר שאוהב פופ טארטס (זכרונות מבית אבא).
    נראה לך שאפשר להקפיא אותם בשלמותם (עם המלית) ולאפות ישר מהמקפיא?

    תודה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.